Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4528
Jeg har fått resept på medisinsk marijuana etter konsultasjon hos lege i Nederland. Vi snakket aldri om mengde, og jeg fant ikke ut at jeg fikk bare 20g for en hel måned før jeg skulle hente det ut. Synes dette er veldig lite... Burde jeg be om mer fra samme lege, eller prøve å finne en annen?

Noen andre som får det på resept? Hvor mye får dere eventuelt?
Hvordan får du resept på dette i Nederland, og hvordan er det med å frakte dette hjemover isåfall?
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må forholde deg til reglene og kan ikke be om mer enn tillatt mengde nei.
Trådstarter
6 3
Men tillatt mengde er jo hva legen skriver ut..? Har hørt om folk som har fått helt opp i 350g for en måned, så lurer mest på om noen har erfaring med leger som er litt rausere på en måte... Har papirer fra Norge hvor diagnosen og alle tiltak som er prøvd står beskrevet.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Høres lite ut i forhold til hva jeg har hørt fra andre.
Ikke umulig det lar seg utvide med en samtale
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en kompis med ME som får det på resept med henvisning fra Norsk lege. Han får kun ha med seg 1 måneds forbruk (etter angitt dosering.) mener å huske at han får med seg 60g per tur.
Trådstarter
6 3
Har ikke direkte henvisning fra norsk lege, men legeerklæring på diagnosen. På resepten jeg fikk står det at det tilsvarer en måneds forbruk, men skulle gjerne hatt tips om hvordan gå fram for å få utskrevet med høyere dosering.
Hent 20g et par ganger først, så prøv og forklar legen at du syns det er vanskelig å hente ofte nok og ikke gå tom kanskje. Har ikke erfaring med dette men det er sikkert ikke lurt å umiddelbart prøve å forlange flere hekto, uten å ha prøvd å forholde deg til det legen har sagt til å begynne med
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har en kompis med ME som får det på resept med henvisning fra Norsk lege. Han får kun ha med seg 1 måneds forbruk (etter angitt dosering.) mener å huske at han får med seg 60g per tur.
Vis hele sitatet...
Så en dokumentar på tv2, der folk med "me" hadde fått kreft. (Dødsangst) de fikk fjernet kreften. Jammen meg forsvant ikke ME også. De startet opp en eksperiment, der de ga ME pasienter cellegift samt placebo. Slo jammen meg ut begge veier.

ME er noe rart.

Sitat av AmsterDame Vis innlegg
Jeg har fått resept på medisinsk marijuana etter konsultasjon hos lege i Nederland. Vi snakket aldri om mengde, og jeg fant ikke ut at jeg fikk bare 20g for en hel måned før jeg skulle hente det ut. Synes dette er veldig lite... Burde jeg be om mer fra samme lege, eller prøve å finne en annen?

Noen andre som får det på resept? Hvor mye får dere eventuelt?
Vis hele sitatet...
Søk litt på Facebook.
Sist endret av 420filosof; 24. juni 2020 kl. 07:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Man søker ikke på Facebook vel, hvor da i såfall? Kjøp og salg gruppa eller er det en egen cannabis resept gruppe?
20g burde holde til en måned om du ikke røyker 1g om dagen.
3 jointer på 0.2g daglig og du har 1 hel måned.

Du får nok ikke 350g (11-12g per dag) før du er dødssjuk.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Man søker ikke på Facebook vel, hvor da i såfall? Kjøp og salg gruppa eller er det en egen cannabis resept gruppe?
Vis hele sitatet...
Fant en gruppe faktisk ved å søke på bedrocan
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har en bekjent som får 300g i mnd, lurer på hvordan det skal være mulig å nødvendig og «konsumere» en slik mengde
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har en kompis med ME som får det på resept med henvisning fra Norsk lege. Han får kun ha med seg 1 måneds forbruk (etter angitt dosering.) mener å huske at han får med seg 60g per tur.
Vis hele sitatet...
MS mener du vel?
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420filosof Vis innlegg
Så en dokumentar på tv2, der folk med "me" hadde fått kreft. (Dødsangst) de fikk fjernet kreften. Jammen meg forsvant ikke ME også. De startet opp en eksperiment, der de ga ME pasienter cellegift samt placebo. Slo jammen meg ut begge veier.

ME er noe rart.



Søk litt på Facebook.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skriver du ME i gåsetegn? ME er en reell alvorlig sykdom og det du snakker om er at noen kreftleger på Haukeland sykehus behandlet en kreftsyk dame som fra før av hadde ME. Hun hadde ikke dødsangst, hun var kreftsyk, og mange årig ME syk fra før. Etter den intensive kreftbehandlingen forsvant også mange av hennes ME symptomer. Det ble derfor satt opp en studie på om kreftmedisinen kunne hjelpe andre ME pasienter, i og med at det er funnet defekter i cellene hos de med ME også. Studiens resultat var at 6 av 10 ble bedre under studieperioden (langsiktig vet vi ikke enda) av kreftmedisinen, mens 4 av 10 ikke ble bedre. Resultatene var allikevel lovende nok til at mange har valgt å betale for behandlingen i utlandet på privatklinikk men det koster flere hundre tusen privat. Det forskes fortsatt på hvorfor det funket på noen og andre ikke, og hva annet som kan funke. Placebo resultatene du snakker om ble målt på kort sikt, ikke lang sikt, og alle som er alvorlig syke vil håpe så hardt det går at de blir bedre og på kort sikt ga dette håpet en tro om at placebo medisinen fungerte, men på lang sikt (før det ble avslørt at de utvalgte i den delen av studien fikk placebo) var de like dårlige som før. Man kan ikke tenke seg frisk fra ME og placebo hvis det er det du indikerer, søstera mi har ME og jeg unner ingen å miste livet på den måten. Hun er ute av rommet sitt en gang i måneden max og blir dårligere av å bare være med å feire julaften. Desverre fins det noen fjotter som påstår at de har ME fordi de er utbrente og derfor er det noen som har oppfatning om at litt yoga, en ferie og positive tanker kan kurere ME. Ekte ME syke er blandt de sykeste pasientgruppene som finnes i landet, sykdommen er anerkjent av WHO som en alvorlig nevrologisk sykdom, og beskrives av forskerne som å være på nivå med døende AIDS syke og lungesyke på sitt siste stadie, bare at ME pasienter har det sånn hele tiden.

https://youtu.be/Sh9qp-qDrIw

https://youtu.be/9_HwOUiImvw

ME syke har blandt annet sterke og invalidiserende kroppssmerter så at medisinsk cannabis kan hjelpe de tviler jeg ikke på, men jeg er nokså oppdatert på både ME forskning og medisinsk cannabis og har ikke hørt om noen i Norge som har fått medisinsk cannabis på grunn av ME, det er kanskje bare det legemiddelet man får tak i her jeg har oversikt over og ikke over de som kan hente/importere. Men vet at noen norske MS pasienter får sativex sprayen på resept.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
MS mener du vel?
Vis hele sitatet...
Mente selvfølgelig MS, ikke ME! Gikk litt fort i svingene her ja
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt standard at seriøse leger trapper opp på nye medisiner. Det samme gjelder i Nederland, og med cannabis. Du vil få utskrevet mer, men ikke i første omgang
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ME er en reell alvorlig sykdom
Vis hele sitatet...
Sporer kanskje litt av her, men tenkte dette var greit å nevne. Jeg har også en søster som har vært syk med ME i 5 år, så skjønner godt hva dere går gjennom. Min søster har oppholdt seg i fem år i stort sett mørket. Hun må bæres opp til måltider eller få mat servert på sengen. Har ikke vært på skolen på flere år. Orker ikke venner. Har prøvd alt helsevesenet kunne hjelpe med.

Eller, nå har ting blitt bedre, så det jeg skrev over er for det meste i fortiden. Etter at hun begynte med CBD-olje (ingen THC), så har hun blitt drastisk bedre. Vi ser en enorm forandring i henne. Dette har ikke helsevesenet hjulpet med, faktisk så tørr ikke hun eller andre i familien å nevne det til verken helse eller nav. CBD er vel fortsatt uglesett her til lands. Hun kjente en effekt etter første dråpe og livet hennes er blitt mye bedre - det er blitt levbart.

Til eventuelle personer innen helsevesenet som leser dette:
Få CBD inn i behandlingen av ME! Ikke kjør LP og tull som det og forvent at det hjelper alle. Det hjelper noen, men gjør sykdommen verre for mange andre.
Anonym bruker
"Overtalt Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Til deg over her med søsteren, hvor får dere tak i den oljen? Jeg har en bror som har vært sengeliggende av ME i 4 år nå, tåler verken lys eller lyd og kan på sine beste dager spasere i 10 min eller spise middag med oss. Kanskje han kunne fått utbytte av det? Nå vet jeg at han av og til røyker og har det ofte bedre da, men hadde jo vært greit med noe som er lovlig da.
Slik jeg har forstått det, og gjort selv så er det meste man kan få 90g/uke, dvs 90*4=360g pr mnd. Da må legen din fra nederland gi deg resept på 90g som skal vare en uke, det fikk jeg fra min lege der nede. Etter konsultasjon med lege i norge så kan du frakte over 360g som månedes resept tilbake til Norge.

Ja du burde spørre legen din om en større mengde, legg da vekt på at det er altfor dyrt for deg å reise ned for å hente 20 gram som ikke varer lenge nok. Hvis du har lyst, så kan du sende meg en PM så kan jeg svare deg på det du lurer på etter beste evne.

Jeg har bare tatt to turer ned selv for å hente, men de mengdene jeg snakker om stemmer helt ned til grammet. Og nei, du må ikke være døende for å få disse mengdene, du trenger bare en lege som er pro cannabis og spille kortene dine riktig med denne legen (ikke virk som en narkoman når du snakker med han/hun)

Regner med det var Bedica eller Bedrocan du fikk?
Sist endret av KjemikalieX; 25. juni 2020 kl. 14:30. Grunn: Anskaffing av legemidler
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sporer kanskje litt av her, men tenkte dette var greit å nevne. Jeg har også en søster som har vært syk med ME i 5 år, så skjønner godt hva dere går gjennom. Min søster har oppholdt seg i fem år i stort sett mørket. Hun må bæres opp til måltider eller få mat servert på sengen. Har ikke vært på skolen på flere år. Orker ikke venner. Har prøvd alt helsevesenet kunne hjelpe med.

Eller, nå har ting blitt bedre, så det jeg skrev over er for det meste i fortiden. Etter at hun begynte med CBD-olje (ingen THC), så har hun blitt drastisk bedre. Vi ser en enorm forandring i henne. Dette har ikke helsevesenet hjulpet med, faktisk så tørr ikke hun eller andre i familien å nevne det til verken helse eller nav. CBD er vel fortsatt uglesett her til lands. Hun kjente en effekt etter første dråpe og livet hennes er blitt mye bedre - det er blitt levbart.

Til eventuelle personer innen helsevesenet som leser dette:
Få CBD inn i behandlingen av ME! Ikke kjør LP og tull som det og forvent at det hjelper alle. Det hjelper noen, men gjør sykdommen verre for mange andre.
Vis hele sitatet...
Takk for at du ville dele, selvom det er avsporing og vi ikke trenger å avspore ytterligere ville jeg bare takke. Det er litt godt når man hører fra flere i samme båt. Det er få som har god eller ekte kjennskap til ME andre enn oss som har det i familien og ser de på det sykeste. Folk dømmer ut fra Facebook selfies som er tatt 20 av på en god dag og som spres utover året (hun er 21 og opptatt av fasaden og ikke vil bli sett på så syk som hun er) , og ut fra LP propagandaen i Dagbladet. Bør være opplyst om at hun som holder LP kursene og som tjener seg steinrik på det er faktisk tidligere journalist for VG og Dagbladet så det er ganske frustrerende å lese hvordan de driver kameraderi for å pushe hennes agenda og millionfirma og avslår hva legene faktisk sier.. Søstera mi prøvde LP for 9 år siden og ble sykere av det og det er jo folk som har tatt selvmord av det også. Nei å tenke seg frisk fra ME blir som å tenke seg frisk fra HIV og jeg klarte ikke la den første kommentaren i tråden stå uimotsagt når det sprer et hånlig syn på en så alvorlig sykdom. Knowledge is power, og kunnskapsløshet kan skade mye.... Synd med søstern din som også har ME men hyggelig å høre hun får det litt bedre av CBD. Må dere ha lykke til videre, ikke ofte jeg vil skrive et hjerte men gjør det her fordi vi står i samme situasjon og det er ikke bare bare hverken å miste livet sånn eller se noen i familien sin miste livet sånn. <3
Synd å høre om alle de som sliter med ME, og familien som føler med. Hvis cannabis hjelper, så er det ikke særlig vanskelig å få tak i det, på resept, helt lovlig. Kontakt en lege i nederland og spør om en konsultasjonstime for å diskutere mulighetene for en cannabisresept. Når dere da får det, så er det disse strainsa dere kan velge mellom: https://bedrocan.com/products-servic...bing-cannabis/

Hvis dere får sendt legen dokumentasjon på diagnoser, så er det helt innafor å spørre om legen kan skrive resept for en stor mengde, slik at du slipper å reise frem og tilbake å kaste vekk pengene dine til Norwegian. Man kan få strains med under 1% thc og over 10% CBD. Kjøp en vaporizer av god kvalitet, lag te med cannabissen din f.eks, så kan du vape mens du er ute blandt folk, istedet for å gjemme deg med en hjemmelagd joint.

Alt av papirer dere trenger får dere fra legen og apoteket dere henter varene fra, så er det bare og putte det sammen med cannabissen og reise hjem, husk å deklarere det - ikke gå på nothing to declare når du kommer til gardemoen.

Lykke til
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
«Kjetil», gjør du dette selv?

Jeg har forstått det slik at man er nødt til å ha dokumenter på at man har prøvd all tilgjengelig behandling, og at cannabis kan hjelpe. En norsk spesialist må signere for dette.

Om jeg tar feil, kan du legge ved dokumentasjon?
En norsk spesialist på sykehus, kan skrive ut resept så du kan hente bedrocan på 4 apotekkjeder i norge. Ellers, så kan fastlege samarbeide med lege i Nederland, og du må fly ned og hente

https://cannabismedisin.no/
Sist endret av Bobben79; 25. juni 2020 kl. 02:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er ca pris på feks max dvs. 360g i mnden?
Blå resept etterhvert eller hvordan er det?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er ca pris på feks max dvs. 360g i mnden?
Blå resept etterhvert eller hvordan er det?
Vis hele sitatet...
Det koster ca. 6.5€ per gram.

Du må fortolle og betale moms på 25% da du kommer til gardermoen.
Anonym bruker
"Viss Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil cannabis på resept påvirke bilsertifikatet?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
De fleste mister det er min oppfatning
Sitat av Odd Vis innlegg
Det koster ca. 6.5€ per gram.

Du må fortolle og betale moms på 25% da du kommer til gardermoen.
Vis hele sitatet...


Så rundt regna 32k? Steike, det var mer enn jeg hadde sett for meg. Men funker det for de som trenger det er det vel absolutt verdt det.
Sist endret av Hobby; 25. juni 2020 kl. 17:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
«Bobben»

Det står tydelig på siden du henviser til at om man ikke har en norsk spesialist som henviser til nederlandsk lege har man kun lov til å ta med for en uke.
må si til legen at du ikke fikser og røyke det, men lager te da øker dosen betraktelig.
selg halvparten så er turen gratis
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
«Kjetil», gjør du dette selv?

Jeg har forstått det slik at man er nødt til å ha dokumenter på at man har prøvd all tilgjengelig behandling, og at cannabis kan hjelpe. En norsk spesialist må signere for dette.

Om jeg tar feil, kan du legge ved dokumentasjon?
Vis hele sitatet...
Nei, du må ikke ha vært behandlet for noe som helst, du trenger heller ikke noe diagnose fra før av for å få resepten. Når jeg skulle ordne dette så fant jeg legen på nettet, ringte, fikk konsultasjon dagen etter, 30 minutter på telefonen - vipps, 90gram i uken. Jeg har ingen diagnose, men har vært utredet for ADD, sliter med søvn som jeg heller ikke har noe diagnose på. Jeg smørte jo på en del til legen over telefonen, som f.eks at det hjalp mye på appetitten og jeg ble bedre i mitt arbeid av cannabis.

På resepten min så står det at det er for ADD, men jeg måtte ikke overlevere noe som helst av dokumenter for å få resepten.

Hvis dere har lyst på resept, så er det veldig lett, slutt å overtenk, bare finn en lege å ring, værste som skjer er at du ikke får noe.

Og til nesten alle som søker via norsk spesialist for avslag, så det er det bare å glemme med mindre du faktisk er døende.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
«Bobben»

Det står tydelig på siden du henviser til at om man ikke har en norsk spesialist som henviser til nederlandsk lege har man kun lov til å ta med for en uke.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, men du trenger ikke en spesialist, så lenge fastlegen din er på samme side som deg å sender beskjed til legen din i Nederland kan du hente ut for en månede.

Maks resept per uke er 90g, Så om du henter det først så snakker med Ola Nordmann på legekontoret og forteller han hvor godt det funket for deg, så kan han sende beskjed til din lege i Nederland at du kan ta med for en månede. Slik funker det i praksis uavhengig av hva som står i lenken lenger oppe.

Angående blåresept så har jeg ingen aning om det gjelder når man henter ut medisiner fra utlandet? Spesielt når det gjelder cannabis, noen som vet?
Sist endret av ronny23; 26. juni 2020 kl. 23:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå går politiet ut å hevder at smuglere misbruker ordningen med medisinsk cannabis. Se link til nyhetssak under her.

https://www.tv2.no/nyheter/11519639/
Sitat av gudfaren Vis innlegg
Nå går politiet ut å hevder at smuglere misbruker ordningen med medisinsk cannabis. Se link til nyhetssak under her.

https://www.tv2.no/nyheter/11519639/
Vis hele sitatet...
Æsj, Kjedelig. Oppfordrer alle til å ikke utnytte denne ordningen. Det vil bare skade de som virkelig trenger det! Kjenner flere som har resept på cannnsbis som selger det til blodpriser Norge. “This is why we can’t have nice things.”