Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1337
Hei kjære Freak.
Lang tid siden jeg har bidratt med noe på dette forumet nå (selv om jeg stadig lurker som ett svin).
I den anledning vil jeg be om tilbakemelding på en solokonsert jeg spilte for noen uker siden.
Min inngang til konserten var å sample live, kontrollere (og manipulere)
flere lydkilder samtidig, og lage et slags lofi/ambient lydlandskab hvor langsom forskyvning (tenk f.eks Steve Reich)
blanding av akustiske, digitale, analoge lyder, (både fri og forberedt) improvisasjon, komposisjon
(spiller en gammel poplåt jeg skrev for lenge siden, den starter rundt 12:15 - ikke medregnet laaang intro)
publikum og rommet får lov til å bestemme utviklingen i musikken.

Hør det med de ørene du har, men ikke forvent ett perfeksjonistisk eller rent lydbilde. Jeg er impromusiker,
og har en estetikk og profil som ikke passer til radio eller kommersielle produksjoner.

Så;
- Hva synes dere om musikken / er det musikk?
- Når (om noensinne) er det magisk og hvorfor?
- Er det ok at Danmark og Norge har brukt store summer på min utdannelse?
- Er det kunst?
- Ville du betalt penger for å høre dette (eller noe lignende) på konsert?
- Har du noen kommentarer / forslag?

Håper det faller i smak hos noen, og at de som ikke liker det synes det er gøy
å slakte det (deres kommentarer er alltid interessante og givende for min prosess).

Med venlig hilsen
-Miles

Ps: Hvis jeg får 20 utfyllende svar, så laster jeg opp
neste 3-5 minutters syrejam og deler privat link til alle som vil ha det
Sist endret av miles; 17. august 2015 kl. 17:44. Grunn: leif
Interessant lydbilde ihvertfall, mye som ikke kan helt forklares. Som f.eks de tilfeldige babyskrikene, jeg vil si det er musikk, men absolutt for det trente øret..
Når det kommer til utdannelsen din så går det egentlig meg hus forbi om det er verdt det eller ikke, det vil jo bare tiden vise.

Jeg ser egentlig mest komedie i denne musikken for å være helt ærlig, spessielt tuba-voldtekten som foregikk fra 16:20 til 18:20 hadde meg i tårer.. Vet ikke om det er budskapet du prøver å formidle, men men.
miles's Avatar
Trådstarter
Takk for feedback. De tilfeldige babyskrikene var nettopp det, en baby i publikum.
Glad for at du synes det var interessant, jeg er ganske fornøyd med deler av musikken selv,
synes faktisk det er en av de beste solokonserter jeg har spilt.

Skjønner at det kan være vanskelig å orientere seg i musikken, det er jo også stort sett improvisert, live - samt ett helvetes komplisert set-up, så det er plenty ting som ville blitt helt anderlede hvis jeg kunne gjort ting om igjen,
eller hadde redigert i ettertid.

Enig i at tuba spillet var sub-par. Det var ganske vanskelig å blande den inn i resten av musikken for å si det sånn.
Jeg ble rett og slett litt feig i gjerningsøyeblikket, og valgte en litt for enkel øgli-tekstur lyd. Ikke det mest vellykkede partiet i musikken (godt hørt:-)

Tror ikke det var så mye humor involvert i denne konserten fra min side, men det er jo som kjent opp til publikum å vurdere.
- Hva synes dere om musikken / er det musikk?
Musikk er det jo helt klart. Om jeg synes noe om det; totalt sett nei, men det finnes kule partier absolutt.
- Når (om noensinne) er det magisk og hvorfor?
Partiet som kjører fra 13:00 til 15:45-cirka(med unntak av whatever som voldtar lydbildet sånn rundt 14:35) synes jeg var knall. Synes det partiet virket med helhetlig og litt mindre stressa enn det andre.
- Er det ok at Danmark og Norge har brukt store summer på min utdannelse?
Joda, så lenge det ikke er mange av dere Vi trenger litt folk med sære interesser og rare talenter.
- Er det kunst?
Ja
- Ville du betalt penger for å høre dette (eller noe lignende) på konsert?
Ikke dette. Men, jeg er ganske glad i tape, drone, circuit bending, noise, analoge greier, ambient og whatnot så noe lignende kan jeg bruke penger på; men det må være litt mer mottakelig.
- Har du noen kommentarer / forslag?
Ikke egentlig.
miles's Avatar
Trådstarter
Tusen takk moret. Setter stor pris på tilbakemeldingen! På mitt solo-album (som tar laaaaang tid å lage) er det meste av min musikk bygd omkring låter (noen veldig gamle, noe veldig nytt). Der prøver jeg i langt større grad å skape et estetisk og bevisst valgt (og ofte komponert / planlagt) forløp.

Som soloutøver fokuserer jeg på å blottlegge meg selv, vise alle (eller så mange som mulig) dimensjoner av min sårbarhet, min barnslige og merkelige interesse for ulyd, mitt (tilsynelatende) ustanselige behov for forandring, overraskelser, tilfeldigheter, melankoli og i senere tid tidvis kontroll.
Kunne vært interessant med links til musikk du synes er innenfor grensen, men stadig eksperimentell:-)
Sist endret av miles; 18. august 2015 kl. 01:45. Grunn: rydde
Amulets
Daedelus
GayBird
Casper electronics

Bittelitt links, som requested.
miles's Avatar
Trådstarter
Takk for links moret! Likte mye av det, og hadde allikevel noen problemer med det meste av det. Inspirerende å se Amulets set-up, slettes ikke langt vekk fra et setup som jeg er igang med å bygge(også i en koffert, dammn trodde jeg skulle være "først"). Det meste av musikken blir litt for ensformig for meg, eller preget av mye playback og lite live. Allikevel inspirerende og spennende å se og høre.

Hvis du (eller andre) har flere links til solo-prosjekter, gjerne litt mer eksperimenterende, og veldig gjerne LIVE, så ville det vært supert om dere vil dele dem:-) Veldig stas hvis flere vil kommentere på min musikk også, behøver ikke høre alt, kan godt spole, eller bare høre tre minutter og slakte hvis det faller seg slik.
Sist endret av miles; 19. august 2015 kl. 20:21.