Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3919
Hei!


Hva er det med dj friendly som spiller på p3. Han har vært på radio så lenge jeg kan huske, men hvorfor kan jeg ikke skjønne helt. Det finnes sikkert folk som digger musikken han spiller, men hvorfor spiller de dette på p3 som er såpass mainstream? Fyren selv er vel fra frankrike eller noe og er ikke noe flink til å snakke for seg, mye eeehm og jaaaa.

Det hender han spiller noen bra låter, men mesteparten av det han spiller er repetetivt og kjedelig.

Hva synes dere om han?
Er det en person?
Trodde det var dritet fra 80 tallet som p3 spilte når de kjedet seg.
Skuffa over p3 gange 10
Dj Friendly er vel noe av det bedre som går på P3, mainstream får jo man på ALLE andre kanaler...
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av Antidote Vis innlegg
Er det en person?
Trodde det var dritet fra 80 tallet som p3 spilte når de kjedet seg.
Skuffa over p3 gange 10
Vis hele sitatet...
Haha! Ja det er en ordentlig person.

Jeg synes p3 vanligvis har en bra blanding av mainstream pop, norsk musikk og litt mer ukjent men bra musikk. Men dj friendly er jo noe for spesialinteresserte.

Ingen andre kanaler her i hvert fall som spiller nyere musikk. Må nøye oss med p1 -2-3, Radio norge og p4, og de spiller jo bare de samme låtene fra 70 og 80 tallet.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Fyren selv er vel fra frankrike eller noe og er ikke noe flink til å snakke for seg, mye eeehm og jaaaa.
Vis hele sitatet...
Nå er han vel heller ikke der for å snakke. Prøv P4 eller klissFM?

P3 har vært banebrytende hva angår å innføre electronica i en noe folkelig innpakning på eteren med f.eks Paal Strangefruit, Olle abstact, Prins Thomas osv.. Friendly er helt kult i den settingen syns jeg..

Og han er heller ikke Fransk, han er Norsk og snakker dialekt..
Sist endret av Yalla; 24. januar 2013 kl. 21:48.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av Yalla Vis innlegg
Og han er heller ikke Fransk, han er Norsk og snakker dialekt..
Vis hele sitatet...
Oisann. I 5 år har jeg trodd at han var fransk.... Hvor er han fra og hva slags dialekt er dette? Aldri hørt noe lignende i hvert fall.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Oisann. I 5 år har jeg trodd at han var fransk.... Hvor er han fra og hva slags dialekt er dette? Aldri hørt noe lignende i hvert fall.
Vis hele sitatet...
Det er Stavangerdialekt. Tror nok du har hørt den før. Etter Radioresepsjonen er DJ Friendly mitt favorittprogram på P3. Det har jo naturligvis med at jeg er stor fan av musikken han spiller, og hvis du ikke gjør det kan jeg godt forstå deg. Jeg kan godt like mye av listemusikken til P3, men når de samme låtene spilles ut i det evinnelige, er DJ Friendly et fantastisk avbrekk ass.
Sist endret av vonS; 24. januar 2013 kl. 22:39.
Dette er jo faktisk den eneste arenaen for norsk electronica på radio! Dette er jo bare en fin ting. Fordi om musikken som spilles ikke er noe jeg hører veldig mye på, så mener jeg det er topp. Jeg savner mangfold i de norske radio stasjonene.
For å få klarhet i en ting OP. Vet ikke om du noen gang har tenkt over hvorfor disse sangene er så repetive og lange? EDM er musikk "designet" for å spilles på konserter/arrangement og i klubber hvor DJ'er mixer de inn med hverandre.
For suksessful mixing trenger du en del å gå på for å matche BPM etc. etc.
De fleste EDM sanger er lagd slik, bare de du hører på radio er kortet ned for avspilling på radio. DJ Friendly har lang sende tid og trenger dermed lange låter for både å fylle ut tiden å la lytteren nyte sangene (det er faktisk såndre folk som meg der ute, som elsker repetiv musikk).

Han er veldig usedvanlige spilletider (sent på kvelden, tidlig på morgenen), dermed har han ikke like mange lyttere som de litt mere "kommersielle" programmene som sendes litt mer midt på dagen.
Hvorfor er han på p3 spør du... Fordi det er folk som foretrekker slike radio-program. Jeg elsker DJ Friendly og kommer til å bli sur og forbannet om han blir fratatt sende-tiden sin.

Han har* titegn
Dj friendly på P3 er jo dritfett! Chill/house/dub akkompagnert av norges mest behagelige radiostemme!
Han er også veldig flink til å plukke ut bra nye låter i sjangeren, og kjører veldig mye mindre gjenbruk enn alle andre programmer.

Her kan du høre på opptak, om du går glipp av livesending eller vil vite hva det er asap: http://hyse.org/rss/djfriendly.rss
(Må åpnes i rss-leser eller bare klipp&lim mp3-linkene fra koden)

Edit: Eller live akkurat nå fram til midnatt: http://p3.no/
Sist endret av fustercluck; 24. januar 2013 kl. 23:06.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Hører mye på EDM selv, men kanskje heller av den kommersielle sorten. Jeg liker ikke å høre på 5 minutter med de samme kjedelige lydene, men greit jeg skjønner at folk kan like dette. Og jeg vet at det er på grunn av miksing og slikt, men er det ikke akkurat derfor det finnes radio edits? Til spilling på radio. Jeg lurer bare på hvorfor p3 velger å ha et slikt program, jeg tviler på at han trekker mange lyttere.
Friendly og Rikeste er det eneste programmet som er hørbart etter at RR tok pause.

Abstract var knallfett, det la de ned.. Friendly hadde et program for ca. 10-12 år siden som het Tektektimen... Ble lagt ned. Får håpe de lar Friendly være sånn at man får noe annet enn hipsterrock og utdanka R'n'b-artister som har gått over til å lage dance.
Såpekoker av rang
Knallprogram. Noen som husker Stift? Det var et lignende program som gikk rundt 20.00 på lørdager rundt '95-00.
Det ble blant annet spilt demoer (lytternes låter og mixer) og kåret en "årets låt" med utgivelse gjennom P3, mener jeg å huske.

P3 har gjort mye godt for EDM i Norge. Håper DJ F. aldri mister sendetiden.
Sist endret av monoid; 25. januar 2013 kl. 02:33.
Er ikke kjempefan av musikken han spiller, men det skal sies at det er mye bedre enn alt anna P3 spiller (bortsett fra Pyro), men digger typen. Knallbehagelig å høre på når man kjører på langtur og alle i bilen sover.
Dj Friendly er noe av det bedre som går på radioen for tiden. Den karen der har stor peiling på musikk!!
Sitat av happy violence Vis innlegg
Jeg lurer bare på hvorfor p3 velger å ha et slikt program, jeg tviler på at han trekker mange lyttere.
Vis hele sitatet...
Siden P3 ikke er avhenging av å selge reklamespoter kan de faktisk ta seg råd til å ha litt smale programmer, og når det gjelder DJ Friendly så tror jeg faktisk han trekker en del lyttere.

Man kan si hva man vil om tv-lisens og alt det der, men faktum er at uten NRK ville radio-Norge vært mye fattigere. Det som sendes på kommersielle radiostasjoner i Norge er så snevert og så dårlig at jeg nesten blir flau.

Jeg har aldri vært den som hører på retarderte radio-vennlige sanger, som er noe av grunnen til at P3 har vært min favorittradiokanal i 15 år. Skikkelig gode produksjoner og musikk for nesten enhver smak. Spør du meg er kvaliteten på NRK radio langt over NRK TV.

De norske kommersielle radiostasjonene kan etter min mening oppsumeres slik:
http://www.youtube.com/watch?v=A0Gs4xGw1Eg
Helt suveren start på en lørdag hvis man er så tidlig oppe at man kan sette på det.
Send ham en epost:


Spør etter tracklist..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
*Bump*

Er det bare meg eller har Friendly kjørt noen sykt fete sett på torsdagene i sommer?

bumpa denne fordi jeg husker denne tråden fikk meg til å få med meg Friendly på P3 igjen..
DJ Friendly er kung! Hvis noen har noen spillelister i hans sjanger, feel free to share.
har du røkt?

Sitat av Znusken Vis innlegg
DJ Friendly er kung! Hvis noen har noen spillelister i hans sjanger, feel free to share.
Vis hele sitatet...
http://p3.no/djfriendly/dette-er-dj-friendly/

http://open.spotify.com/user/djfriendlyfromnorway
Har karen på facebook, der ligger han støtt og stadig ut playlistene sine , så om det er interesse kan jeg kopiere dem over her på nFF , jeg hører egentlig aldri på radio, men dj friendly er det desidert beste som går på norsk radio i mine ører !
Dør av DJ friendly. Må være han DJ dan er parodi av. Stiller volumet opp og ned heletiden og snakker midt inni sangene, er så irriterende, også i tillegg til det så er han så forbanna sløv at man bare har lyst til å sove. Musikken i seg selv er ikke alltid å dårlig da, han har mye bra i løpet av natten.
Jeg tror DJ Friendly har reddet min mentale helse mer en en gang, spesielt på 90 tallet.
Når en har tura/festa på sentralstimulernde i 24 t ++, kommer hjem og sliter med å komme 'ned' så har en stoor bønne/soloppgang + Friendly vært det ultimate balsam for kropp og sjel.
Ser at det er masse drittunger her som ikke skjønner konseptet 'ambient'.
Friendly er KONGE!!!
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Hører litt for mye og ofte på DJ Friendly, og er generelt greit fornøyd, mye bra der og noe som er litt passé. Bra at P3 har'n sånn ellers.