Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 884
Har lekt meg litt i Logic (express), setter veldig stor pris på tilbakemelding (både positiv og negativ).
Denne gangen har jeg brukt hovedsaklig instrumenter som fulgte med programmet, men også noe "egenprodusert" i form av litt forsiktig plystring,
lavmælt snakking og noen få samples fra tidligere prosjekter.

Så, er dette musikk for dine ører?
Interessant. Kan høres litt ut som noe studiosessions med f.eks Beatles fra 1967. Litt psykedelisk over det.
Slett ikke dårlig.
miles's Avatar
Trådstarter
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
Interessant. Kan høres litt ut som noe studiosessions med f.eks Beatles fra 1967. Litt psykedelisk over det.
Slett ikke dårlig.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding, hyggelig at du synes det er interessant.
Psykadelisk er nok en god beskrivelse:-)
Dette er Beatles fra 1967. Fra ca 2.03 og utover er det jeg tenker på når jeg hører verket ditt.

http://www.youtube.com/watch?v=CiDSuj1s6s8

Første biten er kjent fra Magical Mystery Tour (film og plate) mens siste biten er bare tilgjengelig på bootlegs.
Synes faktisk dette var utrolig stilig! Savnet kanskje et tema og fast mønster som kunne fadet inn et par ganger - f. eks. et gammelt ustemt piano/orgel med en melodi som kan bidra til å definere stemningen. Uansett er litt av sjarmen her at det ikke er noe fast mønster, men alikevel ønsker jeg i litt større grad noe mer "gjenkjennelig", hvis du skjønner.

Hvordan gikk du frem for å lage dette? Var du ute etter å sette en bestemt stemning/følelse, eller bare testet du og lekte rundt? Hva er du inspirert av?

Grei rolig ambiensorientert musikk. Opplever det som litt kaotisk og savner en form for progression eller kjerne. Er også plaget av den digitale støyen pga bruk av nedkoda samples....
Ganske spennende det du lagde der.
Du burde lage inn et fast melodi som går i bakbunden som en gitar eller et orgel.
Men ellers ganske bra
miles's Avatar
Trådstarter
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Synes faktisk dette var utrolig stilig! Savnet kanskje et tema og fast mønster som kunne fadet inn et par ganger - f. eks. et gammelt ustemt piano/orgel med en melodi som kan bidra til å definere stemningen. Uansett er litt av sjarmen her at det ikke er noe fast mønster, men alikevel ønsker jeg i litt større grad noe mer "gjenkjennelig", hvis du skjønner.

Hvordan gikk du frem for å lage dette? Var du ute etter å sette en bestemt stemning/følelse, eller bare testet du og lekte rundt? Hva er du inspirert av?

Vis hele sitatet...
Takk for fin tilbakemelding:-)
Låta ble til ved en tilfeldighet (det vil si, mange tilfedigheter- og etterarbeid).
Jeg fikk ideen fra en annen låt jeg egentlig "jobber" med;

I'm Smosmü<--Soundcloud.

Mellompartiet endte opp med å låte så spesielt, at jeg fikk lyst til å lage noe litt minimalistisk basert på det.
Det endte det med å bli ganske lite minimalistisk allikevel, men morsomt var det:-) Jeg er inspirert av mange ting, men mest av alt synes jeg det er gøy å eksperimentere, prøve og feile, lære mer og mer om programmet, innspilling, redigering effekter etc. Hvis jeg skal nevne (kun) en inspirasjon innenfor elektronisk musikk så blir det Dodebum (Henrik Sundh).

Sitat av lydmannen Vis innlegg
Grei rolig ambiensorientert musikk. Opplever det som litt kaotisk og savner en form for progression eller kjerne. Er også plaget av den digitale støyen pga bruk av nedkoda samples....
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding. Noe av det digitale støyet er der fordi jeg liker det (Jeg har brukt bl.a. bitcrusher dist. LFO, ringmodulator og skrudd opp og ned på tonehøyder), noe er der fordi jeg ikke har mikrofon og lydkort hvor jeg er nå, og derfor kun bruker macen. Jeg har også valgt noen lettvinte løsninger i i forhold til "masterering", delvis fordi jeg ikke har peiling, delvis fordi det er gøy å eksperimentere.

Helt enig i at låta er litt kaotisk, igjen- det er delvis fordi jeg liker kaos, delvis fordi jeg er opptatt av å "oppfinne" nye former-
som ikke nødvendigvis er så forutsigbare- eller engang behagelig å lytte til.Jeg tenkte mer i retning lydbilde (eller ambient) enn en låt- og du har helt rett i at den har noen mangler både kompositorisk og lydbehandlingsmessig (personlig synes jeg det er mest det lydtekniske som skorter- forståelig nok, da jeg er en glad amatør (med endel "erfaring" etterhvert) innen dette feltet.

Sitat av Rukkis Vis innlegg
Ganske spennende det du lagde der.
Du burde lage inn et fast melodi som går i bakbunden som en gitar eller et orgel.
Men ellers ganske bra
Vis hele sitatet...
Takk:-) Jeg lager også mer tradisjonell musikk, med melodier, akkorder og alt mulig, men denne gangen var det ikke den veien jeg ville gå.