Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 2948
Heisann freaks!
Etter god feedback på vår forrige humorsketsj her på forumet
så har vi lyst til å vise dere vår nye sketsj også.

Her kan dere se "Min bror Atle"
https://vimeo.com/43770615

Skrik ut om hva dere syns folkens!

P.S. Den forrige sketsjen vi la ut er for øyeblikket nede fordi vi har bestemt oss for å kutte den noe ned og poste den på nytt.
Med tanke på at du selv annonserer dette med en humorsketsj - hvor ligger humoren? Hva er det som dere ønsker i denne filmen skal være morsomt?

Har litt problemer med å se det, da alt jeg ser er en "utviklingshemmet person" som sitter og ler av et blad.

Mulig jeg som ikke helt forstår humoren, så du får gjerne fylle inn!
Dere tar lytehumor til en ny dimensjon. Det er ikke ment som et kompliment.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
det var langt fra morro.
jeg har en fucked up sans for humor. men dette her... vil jeg ikke kalle å ha sans for hu mor!
likte den ikke det hele tatt. Jeg kan heller ikke se humoren i sketsjen..
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
What? En kar som ler av et blad? Gav meg dessverre lite grunnlag for å komme med konstruktiv kritikk utover å be dere finne på noe annet.
Dette var mer trist enn morsomt
Nei........
Feil tid på døgnet å poste det på, alle ungene har lagt seg. Skole i morgen vet du.
Jeg likte det jeg.

På starten tenkte jeg at dette var ufølsomt, og en ganske dårlig og samtidig støtende etterligning av en psykisk utviklingshemmed. Men likte avslutningen og at det hele egentlig er vinkla mot de som leser Se og Hør på daglig basis.
absolutt ikke morsomt. jeg vil gjerne få tilbake den sløste tiden min....
Faktisk en forstyrrende dårlig gjennomført og ufølsom (og ikke minst uriktig) framstillelse av psykisk utviklingshemmede. Jeg synes det bør være plass til menneskelighet og forståelse i humor, ikke bare nedlatende dritt. Prøv igjen, og vær morsomme på egen bekostning- eller i alle fall med noe dere forstår eller har innsikt i. Jeg får ikke lyst til å le med skuespilleren, jeg får lyst til å fike til ham, og be han skjerpe seg.

Med andre ord; 0% underholdene eller morsomt, 100% irriterende
(og faktisk støtende for oss som kjenner noen psyisk utviklingshemmede).

Skjerpings.
Sist endret av miles; 11. juni 2012 kl. 03:47.
Wow, såpass ja!
Hva er det dere blir så brydd for?
Det er greit å kødde med psykisk utviklingshemmede hvis du heter Atle Antonsen, men ikke ellers?

Den virkelige dissen her går jo til folk som leser sladder, noe det ser ut til at har
gått de fleste av dere forbi. Sneipen92 tok den riktignok.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Morsomt sluttpoeng, men skjønner at man kan se det som om dere bare gjør narr av psykisk utviklingshemmede.
Kutt den ned slik at poenget kommer frem fortere, jeg hoppet vekk før slutten siden jeg trodde det bare var han som siklet og lo. Kunne kanskje for eksempel også gjennomført det mer som en form for "slutt å røyk"/"bruk bilbelte" type film og legge til "Atle har ikke alltid vært slik" som en del av intro-teksten og "utvis forsiktighet når du velger ukeblader" som en del av slutt-teksten.

Det er langt ifra alle som synes det er morsomt når Atle Antonsen kødder med folk med Downs, men forskjellen ligger i at han ofte kødder med at folk ikke ser dem som fullverdige mennesker synes jeg. Her virket det som om dere bare peker og ler av noen som er syke.
Her var det mange som ville være moralpoliti gitt. Om dere bare ikke likte humoren generelt sett er forsåvidt en annen sak.

Det at karaktern blir fremstilt på en urealistisk måte burde da være bra, ville en realistisk framtreden av å være psykisk utviklingshemmet være bedre i denne filmen? Nei, nettopp.

Ikke blir han fremstilt som noe annet en glad og jovial heller. Fokuset ligger på at hverdagen hans er enkel.

Ble dere like støtt når dere så Ben Stiller sin rolle i Tropic Thunder som Simple Jack? Hvis ikke, hva gjør denne værre?

Det er forresten jeg som er skuespilleren, og jeg kjenner også folk som er psykisk funksjonshemmet, og tviler sterkt på at de hadde brydd seg. Da dette er en opptreden som er langt fra virkeligheten.

Gleder meg til fik fra miles. *nussepå*
Det ville være bra å ikke spille på fordommer som "psykisk utviklingshemmede er dumme" og "de lever i en simpel verden", særlig når sluttpoenget er så likegyldig og intetsigende (er det verdt det å dra strikken så langt for å fortelle denne "morsomheten" om se og hør, eller er dere ute etter å latterligjøre og "sjokkere"?).

Smakløst og unødvendig etter min mening, men hei, stå på, folk liker forskjellige ting- jeg misliker din film, men vil ikke sensurere den. Jeg tillater meg dog å ha min mening om den, basert på mine egne premisser- ikke hvilke gode eller dårlige komikere som har gjort andre ting som er verre eller mer idiotisk.

*fik*
"Never go full retard"
Sitat av Lakseeksrement Vis innlegg
Wow, såpass ja!
Hva er det dere blir så brydd for?
Det er greit å kødde med psykisk utviklingshemmede hvis du heter Atle Antonsen, men ikke ellers?

Den virkelige dissen her går jo til folk som leser sladder, noe det ser ut til at har
gått de fleste av dere forbi. Sneipen92 tok den riktignok.
Vis hele sitatet...

Når Atle Antonsen gjør det, så er det med mye mer varme, og (hva skal man si?) humor enn man kan finne i sketsjen deres.

Ja laksebæsj, humoren din går over hodet på oss, du er misforstått.
(virkelig?)
Sist endret av miles; 11. juni 2012 kl. 07:03.
Sitat av miles Vis innlegg
Når Atle Antonsen gjør det, så er det med mye mer varme, og (hva skal man si?) humor enn man kan finne i sketsjen deres.

Ja laksebæsj, humoren din går over hodet på oss, du er misforstått.
(virkelig?)
Vis hele sitatet...
Det er virkelig ikke noe å bli støtt over i mine øyne.
Men dere må gjerne mene det motsatte.

Valg av nick var i en akt av frustrasjon fordi alt annet var opptatt, og ikke et forsøk på humor.
Og siden det blir nevnt en rekke ganger i denne tråden at folk ikke plukker opp humoren, er det da
rart at jeg stiller spørsmål ved om poenget i det hele tatt ble fanget opp eller ikke?
Sist endret av Lakseeksrement; 11. juni 2012 kl. 07:24.
Mulig det bare blir ordkløveri fra min side, men det å påstå at noe "tydeligvis har gått de fleste av dere hus forbi" er ikke å stille spørsmål ved noe, det er å komme en påstand. Jeg ønsket å påpeke ovenfor deg, at du ikke nødvendigvis har rett i antagelsen om at mangelen på latter og applaus baserer seg på mangel av forståelse, faktisk synes jeg det er ett litt lettvint svar til kritikken.
Sitat av Lakseeksrement Vis innlegg
Det er virkelig ikke noe å bli støtt over i mine øyne.
Men dere må gjerne mene det motsatte.

Valg av nick var i en akt av frustrasjon fordi alt annet var opptatt, og ikke et forsøk på humor.
Og siden det blir nevnt en rekke ganger i denne tråden at folk ikke plukker opp humoren, er det da
rart at jeg stiller spørsmål ved om poenget i det hele tatt ble fanget opp eller ikke?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår godt hva dere ville fram til, og er helt enig i poenget, men jeg trakk ikke i smilebåndet en gang. Støtende var det dog ikke, for min del iallefall.
Ser poenget, MEN det er forskjell på å spøke med utviklingshemmede, og det å gjøre narr av.
Stiller meg på lik linje som GloryHole her. Jeg trakk ikke på smilebåndet, men det var ikke støtende for min del.

Kan vel prøve å komme med ihvertfall ett tips, ikke overdriv så mye.
I don't wanna live on this planet anymore
Sist endret av Munchies; 11. juni 2012 kl. 07:52.
Jeg skjønner at intensjonen deres ikke var å støte noen, eller å henge ut psykisk utviklingshemmede, og sluttpoenget var til grads bra. Når det er sagt, så var ikke sketsjen spesielt morsom, og karakteren var langt fra troverdig. Tror dere hadde kommet mye bedre ut av det med en "Asbjørn Brekke" type karakter, tror ikke humoren deres gikk hus forbi noen her, men humoren var desverre ikke til stede.
Sitat av Lakseeksrement Vis innlegg
Wow, såpass ja!
Hva er det dere blir så brydd for?
Det er greit å kødde med psykisk utviklingshemmede hvis du heter Atle Antonsen, men ikke ellers?

Den virkelige dissen her går jo til folk som leser sladder, noe det ser ut til at har
gått de fleste av dere forbi. Sneipen92 tok den riktignok.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner selvsagt hvilket "poeng" dere forsøker å gjøre med sketsjen og det har selvsagt ikke gått meg hus forbi, men dere bommer. Poenget sånn som den er nå er: "dere som leser Se og Hør og liker det er faen meg like mongo som denne dumme mongoen her".

Det er verken smart eller morsomt gjort.

Edit: Det som kunne ha reddet sketsjen var en slags bruk av dobbeltironi. Hvis hovedpersonen hadde overspilt såpass slik at poenget hadde blitt at vi skjønner at dere gjør narr av de typer mennesker som spiller mongo i sketsj fordi de synes det er gøy med dumme mongoer, så kunne det fungert.
hvor er punchlinen, hva er poenget?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Edit: Det som kunne ha reddet sketsjen var en slags bruk av dobbeltironi. Hvis hovedpersonen hadde overspilt såpass slik at poenget hadde blitt at vi skjønner at dere gjør narr av de typer mennesker som spiller mongo i sketsj fordi de synes det er gøy med dumme mongoer, så kunne det fungert.
Vis hele sitatet...
Dette er den desidert beste kritikken dere har fått til denne filmen!

EDIT:
Sitat av jalig Vis innlegg
hvor er punchlinen, hva er poenget?
Vis hele sitatet...
Du finner punchline og poeng i slutten av filmen.
Sist endret av Buddapower; 11. juni 2012 kl. 10:56.
http://farm5.staticflickr.com/4064/4545053025_451a1d2078_m.jpg

nei, ufølsomt og idiotisk
Dette var ikke morsomt. Jeg forsto poenget og forsto hva dere ville frem til(til slutt), men det tok alt for lang tid før poenget kom. Få sluttpoenget tidligere og få folk til å forstå det har noe med se og hør å gjøre i begynnelsen. For signalet det første minuttet sender er: å se den dumme mongoen leser et blad og ler av bildene, lol dumme mongo. Men jeg er ikke i det alderstrinnet som syns slik er morsomt lenger ( 5-7klasse).
....
Prøv igjen?
Sist endret av LowRider; 11. juni 2012 kl. 12:00.
Jeg så denne videoen sammens med min onkel som er funksjonshemmed, vi bruker ofte å spøke om sykdommen hans men, nå blei han faktisk bare lei seg.
buhuuu, gi meg tilbake tiden.

skjønte ikke filmen, men SV-kommentarene om hvor sjokkert og såret de ble av filmen er ingenting annet enn flaut!
Såpekoker av rang
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Jeg så denne videoen sammens med min onkel som er funksjonshemmed, vi bruker ofte å spøke om sykdommen hans men, nå blei han faktisk bare lei seg.
Vis hele sitatet...
Troverdig.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sorry å si det, men det her sugde rass. Prøv igjen.
Longboarder
zitare's Avatar
Huff... Har egentlig ikke mer og si, dette var bare rett og slett dårlig...
Ble nesten litt slik at "nei la oss ta med noe CP greier, for det blir alltid så morro" ...
Men desverre så ble det backfire og trøkking i salaten.

Avsluttningspoenget var ganske bra, men innledene så var et ALT for store rom til feiltolkninger ... dermed forsvant hele det sluttpoenget som skulle bli morro, å så står dere igjen med nok en "CP-vist" som slår feil og man ser bare utrolig teit ut.

Overlat å spøke med slike menneskegrupper ( gjelder rase, relgion, etc. ++ ) til dere har lært å mestre kunsten med å lage ordlige sketsjer. Ikke start å kødd med slike menneskegrupper før du har erfaring og faktisk vet litt bedre hva dere gjør.
Det var ikke artig, simple as that, trenger ikke og dra fram Atle sin type humor bare pga ingen likte denne sketsjen. Det var ett greit sluttpoeng tho, men fortsatt dere har en lang vei og gå viss dere skal trekke på mitt smilebånd ihvertfall.
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Jeg så denne videoen sammens med min onkel som er funksjonshemmed, vi bruker ofte å spøke om sykdommen hans men, nå blei han faktisk bare lei seg.
Vis hele sitatet...


OT: Skjønner poenget med filmen, at hans unnskylding til å lese Se & Hør er fordi han er tilbakestående, men vi egentlig ikke har en og at når vi da leser i Se & Hør så havner vi litt på samme nivå som denne karen i filmen. Det blir jo utrolig mye rom for tolking, men er ganske sikker på at det var poenget (sån ca).
Nå kom det noen få kontruktive tilbakemeldinger ja. Takk til de som prøver å hjelpe til med konstruktiv kritikk!

Det var litt spørsmål mellom oss hvordan jeg skulle spille karaktern mens vi filmet. Jeg tok først to takes hvor jeg ikke overdrev så mye. Så kom vi fram til at folk ikke ville ha plukka opp helt hvor det var vi ville, så vi prøvde et take med "full retard". Tenkte inni meg at det var litt "typisk". Men siden de andre lo så tenkte jeg at den gikk greit. Mulig dette er langt morsommere for de som faktisk kjenner meg.

Er forsåvidt enig i at den hadde vært artigere hvis vi ble introdusert for en, ikke nødvendigvis tilbakestående, men mere stusselig fyr med en form for sosial angst som sier rare ting.

Men det ble "mongo kortet" denne gangen. Og ser selv hvordan det kan føles litt oppbrukt og ungdomskoleproduksjon, tar selvkritikk på den.

Syns ikke nødvendigvis at folk MÅ le av denne, så sant de synes sluttpoenget sitter, for meg er det det viktigste.
You never go full retard!
det er jo ganske billig humor å gjøre narr av utviklingshemmede med mindre man faktisk gjør det på en bra måte. noe dere etter min personlige opfatning ikke klarer.

poenget og det morsomme komme ikke tydelig igjennom og jeg og andre jeg har vist den til sliter med å skjønne det morsomme annet enn det at noen sitter og leker mongo. en humor de fleste kommer over på 14 årsstadiet.

jeg ville nok jobbet med å være litt mer tydelig å hva som skal være gøy om dere ønsker å nå ut til noe bredt publikum!
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Jeg syntes ikke det var så ille jeg. At folk virkelig er så grinebitere at de slenger med leppa etter en sånn kortfilm er ganske veslevoksent, og viser at de ikke tenker lenger enn sin egen nese.
Ja laksebæsj, humoren din går over hodet på oss, du er misforstått.
(virkelig?)
Vis hele sitatet...
Herregud, få deg et liv, miles.

Tviler på at TS lagde dette for å mobbe eller henge ut psykisk utviklingshemmede, sluttpoenget var jo til og med overraskende bra.
Sitat av Lakseeksrement Vis innlegg
Heisann freaks!
Etter god feedback på vår forrige humorsketsj her på forumet
så har vi lyst til å vise dere vår nye sketsj også.

Her kan dere se "Min bror Atle"
https://vimeo.com/43770615

Skrik ut om hva dere syns folkens!

P.S. Den forrige sketsjen vi la ut er for øyeblikket nede fordi vi har bestemt oss for å kutte den noe ned og poste den på nytt.
Vis hele sitatet...
Å lage en video av en sterotypisk psykisk utviklingshemmed som har hang up på noe. Vi får dette som reality via tangerudbakken, bedre lykke neste gang

Sitat av Kålroten Vis innlegg
Jeg syntes ikke det var så ille jeg. At folk virkelig er så grinebitere at de slenger med leppa etter en sånn kortfilm er ganske veslevoksent, og viser at de ikke tenker lenger enn sin egen nese.

Herregud, få deg et liv, miles.

Tviler på at TS lagde dette for å mobbe eller henge ut psykisk utviklingshemmede, sluttpoenget var jo til og med overraskende bra.
Vis hele sitatet...
Nå var det vel sånn at dette rett og slett ikke var drøyt eller pushet grensene nok, og ja poenget å miljøet+musikken var bra det. Det er bare at en humorsketsj skal være hvertfall 50% morsom

Men man må jo begynne noe sted!
Sist endret av Tafattt; 12. juni 2012 kl. 01:55.