Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9985
Kunne ikke se å finne en slik tråd på forumet enda, så tenkte det var greit å opprette en.

Det jeg lurer på er om den norske befolkningen har noen tips og triks til å bli en bedre Wordfeud spiller. Hvilke ord gir mange poeng, ord som inneholder "C" og "W" f.eks.
W=
Kiwi

C=
CP
PC

Norske versjonen av wordfeud suger utrolig, det er bare tulleord hele veien, og meningsløse kortformer av ord.
Du har jo et ord allerede der. WC
sk1ppy's Avatar
Trådstarter
Ett smart ord som jeg bruker ofte er "WEB", da det er ett kort og greit ord som inneholder "W".
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
W=
Kiwi

C=
CP
PC

Norske versjonen av wordfeud suger utrolig, det er bare tulleord hele veien, og meningsløse kortformer av ord.
Vis hele sitatet...
Likefullt drar utvikleren inn 60-70 laken om dagen og smiler fra øre til øre.
sk1ppy's Avatar
Trådstarter
Sitat av frank_l Vis innlegg
Likefullt drar utvikleren inn 60-70 laken om dagen og smiler fra øre til øre.
Vis hele sitatet...
Jeg har benyttet gratisversjonen siden jeg begynte å spille. Det er ingen grunn til å kjøpe spillet for å bli med på moroa. Og jeg har egentlig aldri irritert meg over reklamen som følger med.
CP
PC
CD
WC
WOK
BOW
WEB
ÆR
ÆRE

Leste også på VG at man kan legge -ENDE, -EDE og -ETE etter nesten alle verb. "HOPPENDE" "SPISENDE" osv.
Fant artikkelen! Les her: http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=10075313
Sist endret av noerandom; 18. januar 2012 kl. 13:44.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Nå har ikke jeg spilt Wordfeud men i Scrabble er jo forkortelser av ord ulovlig.
Gjelder ikke dette også i WF?

OT:
Cello
Cymbal
Caddie
Aerobic
Xenofil(i)
Xenofob
Xenon
Xylofon(ist)
Xylograf(ere/i)
Walkietalkie
Watt
Web
Weekend
Western
Bowle(r/ing/ingball)
Cowboy
Crawl(e)
Det jeg ikke skjønner er hvordan karen har kunnet tjene penger på dette. Er det ikke en ganske hard kopi av Scrabble? Trodde ikke man slapp unna med så lette kopier :P

On-Topic: jeg brukte også WEB, WC, PC osv, før jeg kutta ut spillet :P
Sitat av frank_l Vis innlegg
Likefullt drar utvikleren inn 60-70 laken om dagen og smiler fra øre til øre.
Vis hele sitatet...
For å ha ståjelt ett konsept, blir litt for billig for meg.. Skjønner ikke at folk kjøper denne appen..
sk1ppy's Avatar
Trådstarter
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
For å ha ståjelt ett konsept, blir litt for billig for meg.. Skjønner ikke at folk kjøper denne appen..
Vis hele sitatet...
For min del så er det ett utrolig greit spill å ha til bussen, bilen eller før man legger seg. Det er utmerket siden man har lang tid på seg til å ta neste trekk.
C

Cello, avocado, centimeter/gram/liter, cellulitt, celle, calypso, campe/camping, cellofan, cellulose, celsius, cent, cerebral, charter, chassis, chiffon, chip/chips, cirka, cyan, bacon, yacht, dachs, choke, crawl/crawle, scone, script, sculler, curling/curler, cyanin, cyanid, cerise, taco, hockey, cannabis, chilener/chilensk, cola, cup, scene, schæfer, chilli, truck, cess, ciss, capo, aceton, puck.

W

Crawl/crawle, watt, wire, wok, whisky, wiener/pølse/brød/kake, wolfram, fatwa, show, bowling/bowler/bowle, swing, whist, wobbler
Pleier bruke www.scropple.com <--- Knuser alle Pluss, de har norsk version der.
http://scropple.com/ Der er en side hvor du får tips til ord du kan sette inn og hvor på brettet ettersom du fyller inn det som står der. står også poeng bak forslagene.
Appen i seg selv er gratis, men hvis du kjører gratis versionen må du tåle og se litt reklame. Det er der utvikleren drar in pengene!
sk1ppy's Avatar
Trådstarter
Her er forøvrig en forklaring i forhold til hva DL - DW - TL betyr. http://freak.no/forum/showthread.php?t=204610

Jeg har hørt om personer som har fått nærmere 1000 poeng på ord. Er dette bare flaks, eller er det enkelte ord som gir fryktelig store summer?
* Ikke la motspilleren legge et ord som går over oransje og rød rute. Det finnes åtte slike farlige steder på brettet. Vær svært forsiktig med å legge ord inn mot disse områdene; vent heller til motspiller gjør det.

* Spar gode brikker slik at du kan legge ut alle syv bokstavene i ett legg. Dette gir 40 bonuspoeng og kalles bingo.
Gode brikker er de som inngår i vanlige norske endinger. Å ha
slike gjør det mye lettere å finne et sjubokstavers ord

* Vanlige norske endinger er nyttige å kunne: -ENE, -ENDE, -ING, -INGA, -EDE, -ETE, -ERE, -IGE og -EST.

* Lær deg korte ord og ord med C og W (eksempler på viktige ord er CA, CP, PC, CD, WC, WOK, BOW, WEB og ÆR).

* Vær raus med konsonanter og gjerrig med vokaler.

* Spill tight for å hindre motspiller i å legge bingo. Hvis du ikke kan legge syv brikker, ikke legg seks eller fem.

* Legg korte ord, helst inni området som allerede er lagt, uten å legge noe som stikker mer enn en brikke ut fra området av brikker.

* Bruk Y godt, den skal helst på en blå rute og slik at du lager ord begge veier.

* Ikke gå inn i sluttspillet med bare konsonanter, og for all del ikke med en W som ikke vil ut. Bytt før det er mindre enn syv brikker igjen i posen.

* Bytt gjerne brikker som første trekk. I starten er det uansett lite poeng å hente.

* Du kan legge -ENDE, -EDE og -ETE etter nesten alle verb (dansende, hoppede, syngete).

* De fleste bilmerker går.

Avansert: Tell brikkene som har gått. Da vet du hva motstanderen har i sluttspillet og kan blokkere for vedkommende.
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Jeg har hørt om personer som har fått nærmere 1000 poeng på ord. Er dette bare flaks, eller er det enkelte ord som gir fryktelig store summer?
Vis hele sitatet...
Gjelder dette det vanlige brettet eller random-brettet?
På random-brettet er det i alle fall rimelig enkelt å få syke poengsummer.
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Jeg har benyttet gratisversjonen siden jeg begynte å spille. Det er ingen grunn til å kjøpe spillet for å bli med på moroa. Og jeg har egentlig aldri irritert meg over reklamen som følger med.
Vis hele sitatet...
Jeg som tusenvis av andre spanderte 14 kr på å slippe reklamen. Som forøvrig er svært irriterende.
Sitat av frank_l Vis innlegg
Jeg som tusenvis av andre spanderte 14 kr på å slippe reklamen. Som forøvrig er svært irriterende.
Vis hele sitatet...
Den dagen alle cheats'a til wordfeud forsvinner fra appstore, skal jeg faktisk spandere 14kr på wordfeud og begynne å spille det gjenn...
sk1ppy's Avatar
Trådstarter
Sitat av s1gh Vis innlegg
Gjelder dette det vanlige brettet eller random-brettet?
På random-brettet er det i alle fall rimelig enkelt å få syke poengsummer.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at det er random-brettet. Men 1000 poeng er uansett ganske mange poeng. Jeg hadde nok resignet da!
Utvikleren tjener mer på reklame-versjonen enn den betalte tenker jeg.