Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1225
Skal legge inn noen ekstra nettverksuttak på et par rom på jobb, og tenkte det ville være greit å koble dette opp i et rackskap.

Trenger man noe mere enn skap + switch + patchepanel for å få dette til? Har sett på:

TOTEN VEGGSKAP 19" 9U 600X450 GLASSDØR SVART
Deltaco PKU5-24 - koblingspanel - 1U
HP ProCurve 1810G-24

Valgene er tatt utifra kriteriene: lagerstatus og pris...

Hadde ellers tenkt å handle inn selve uttakene og kroneverktøy fra Clas Ohlson:

Kroneverktøy
Nettverksuttak

Har ellers en rull med UTP CAT5e nettverkskabel som jeg tenkte å bruke - lengste kabelstrekk er 15-20 meter.

Noen innspill?
I tillegg vil du trenge patchesnorer(typisk 0.5-1.5 meter), patcheguider(for finere kabling i skapet, dette må du avgjøre om du trenger), merkeutstyr så alt blir merket samt rackskruer.
zeth's Avatar
Trådstarter
Patchesnor er en vanlig kort TP-kabel?
Patcheguide og merkeutstyr kan vel være kjekt å ha, ja..
Skruer hadde jeg igrunn trodd følgte med, men det skader vel uansett ikke å evt. ha noen ekstra!

Noe annet å tenke på?
Patchesnor er vanlig TP-kabel ja, som er kort og relativt fleksibel(varierer). Skruer følger sjeldent med. Her er det alltid kjekt å ha noen ekstra. Husk at du trenger som regel 4 skruer pr enhet du setter inn(to på hver side).

I tillegg synes eg det alltid er kjekt med strømlist som monteres i racket. Du har god plass så det kan jo sjekkes ut.