Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 202212
Sitat av merulz Vis innlegg
Unngår du grotter eller? Har spilt i 97 timer på en karakter og har 15 flawless sapphires i kisten min. Det har også gått med et par stykker til smithing. Flawless diamond er verre, bare funnet 3 slike.
Vis hele sitatet...
Merkelig. Jeg har gått innom så å si alle grotter jeg har funnet, og sjekker stort sett alt av kister e.l. utenom sekker. Drister meg til å tro at dette kan være en bug, da jeg ikke ser noen annen grunn til at de skulle være så sjeldne.
Når jeg setter opp pcen for og instalere Skyrim, så for jeg opp cpu failure, cpu is too hot.
Just my luck!!
Så finner jeg ut at kjølepastaen har stivnet. Den tåler tydeligvis ikke frost, den var blitt stein hard.
Godt det finnes folk her i nærheten som har extra liggenes.

Gleder meg til og begynne og utforske Skyrim =) Selv om det er mye spoilere her i tråden, og jeg har lest mellom hele, så er ikke det noe problem for meg, for at kommer til og være glemt når jeg begynner i kveld.
Håper det ikke bugger så veldig nå da.
Sist endret av zlinkey; 2. desember 2011 kl. 15:08.
Sitat av phideph Vis innlegg
Man skriver dem i konsollen. For PC trykker du på | knappen, altså knappen vedsiden av 1/! på tastaturet.
Vis hele sitatet...
At man skal skrive dem i konsollen skjønner jeg og, sherlock. Det jeg lurte på var hvor man faktisk finner cheatsene man skal skrive i konsollen.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
At man skal skrive dem i konsollen skjønner jeg og, sherlock. Det jeg lurte på var hvor man faktisk finner cheatsene man skal skrive i konsollen.
Vis hele sitatet...
Ungrateful bitch much?

Link til cheats:

http://www.cheatcc.com/pc/elderscrol...eatscodes.html
Kom over en ganske bra mod, og ville dele den. Det er til PC og den gjør inventory systemet bedre. Du trenger siste Skyrim versjon for å installere den.

http://www.skyrimnexus.com/downloads...id=667#content
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Ungrateful bitch much?

Link til cheats:

http://www.cheatcc.com/pc/elderscrol...eatscodes.html
Vis hele sitatet...
Ohyes! Hvor man skal skrive dem er vel ganske åpenbart..

Men thanks!
Sitat av WayGone Vis innlegg
Hvor mange mainquest's er det?
Vis hele sitatet...
mainquest = hovedquest

mao. 1
Jeg har en som heter Brother Verulus som følger etter meg på grunn av et quest. Jeg ønsker ikke å gjøre questet å tenker det kommer til å bli irriterende å ha han følgende etter meg for evig tid. Å drepe han funket heller ikke...
noen som vet hvordan jeg blir kvitt fyren?
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Jeg har en som heter Brother Verulus som følger etter meg på grunn av et quest. Jeg ønsker ikke å gjøre questet å tenker det kommer til å bli irriterende å ha han følgende etter meg for evig tid. Å drepe han funket heller ikke...
noen som vet hvordan jeg blir kvitt fyren?
Vis hele sitatet...
Ta han med deg til The companions huset (uviktig hvor du gjør dette men blir litt lettere å finne han igjen skulle du ville gjenopplive han engang)
åpne opp konsollen (| tasten), trykk på han og skriv kill .

Da blir han borte. Skulle du trenge han ved et senere tidspunkt finner du han igjen. Åpner konsollen, trykker på han og skriver resurrect
Sitat av r0bin Vis innlegg
Ta han med deg til The companions huset (uviktig hvor du gjør dette men blir litt lettere å finne han igjen skulle du ville gjenopplive han engang)
åpne opp konsollen (| tasten), trykk på han og skriv kill .

Da blir han borte. Skulle du trenge han ved et senere tidspunkt finner du han igjen. Åpner konsollen, trykker på han og skriver resurrect
Vis hele sitatet...
Awesome! thanks
Sitat av r0bin Vis innlegg
Ta han med deg til The companions huset (uviktig hvor du gjør dette men blir litt lettere å finne han igjen skulle du ville gjenopplive han engang)
åpne opp konsollen (| tasten), trykk på han og skriv kill .

Da blir han borte. Skulle du trenge han ved et senere tidspunkt finner du han igjen. Åpner konsollen, trykker på han og skriver resurrect
Vis hele sitatet...
Det funker ikke med den NPC'en, noen andre som vet?
Sitat av Tyyler Vis innlegg
Det funker ikke med den NPC'en, noen andre som vet?
Vis hele sitatet...
Ffs, gjør questen. Det tar ti minutter topps.
Sitat av Kamuflarne Vis innlegg
Ffs, gjør questen. Det tar ti minutter topps.
Vis hele sitatet...
ffs, har gjort det, men gidder ikke få valget å spise alle humanoids jeg dreper når jeg skal loote de (etter questet), noe som er jævlig irriterende. så jeg velger å ikke gjøre det...
Sitat av Jennymas Vis innlegg
ffs, har gjort det, men gidder ikke få valget å spise alle humanoids jeg dreper når jeg skal loote de (etter questet), noe som er jævlig irriterende. så jeg velger å ikke gjøre det...
Vis hele sitatet...
Da har du jo førsteklasses drageagn som aldri kan dø.. Hadde ikke hatt noe imot det jeg..
Sitat av Kamuflarne Vis innlegg
Da har du jo førsteklasses drageagn som aldri kan dø.. Hadde ikke hatt noe imot det jeg..
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg har noe imot det - skjønner ikke at du bryr deg hvordan jeg spiller spillet... kom heller med hjelp til det jeg spør om enn å si hvordan JEG skal spille MITT spill, eller bare la vær å si noe i det hele tatt
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Nei, men jeg har noe imot det - skjønner ikke at du bryr deg hvordan jeg spiller spillet... kom heller med hjelp til det jeg spør om enn å si hvordan JEG skal spille MITT spill, eller bare la vær å si noe i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Wups.. Skjønte ikke at det var din månedlige periode. Beklager!
Sitat av Kamuflarne Vis innlegg
Wups.. Skjønte ikke at det var din månedlige periode. Beklager!
Vis hele sitatet...
men kjære vakre vene, hun har jo et poeng....
Sitat av olavXO Vis innlegg
men kjære vakre vene, hun har jo et poeng....
Vis hele sitatet...
Hva da? Jeg kom jo med forsøk på hjelp. Er da ikke opp til én bruker å bestemme hva den andre kan skrive heller?
Sitat av Kamuflarne Vis innlegg
Hva da? Jeg kom jo med forsøk på hjelp. Er da ikke opp til én bruker å bestemme hva den andre kan skrive heller?
Vis hele sitatet...
Først innleder du "hjelpen" din med å skrive ffs.
Så avslår hun svaret ditt med en begrunnelse, hvorpå du hopper du konklusjonen om at hun har sin månedtlige periode.

Prøver ikke bestemme hva du skal skrive, prøver bare å minne deg på at vi er i ett flott forum med stort sett god folkeskikk og hvis du skal gi sånne svar ender det kanskje opp med at enkelte kvier seg for å spørre om ting.

Og da virker vel forumet mot sin hensikt eller??
Sitat av olavXO Vis innlegg
Først innleder du "hjelpen" din med å skrive ffs.
Så avslår hun svaret ditt med en begrunnelse, hvorpå du hopper du konklusjonen om at hun har sin månedtlige periode.

Prøver ikke bestemme hva du skal skrive, prøver bare å minne deg på at vi er i ett flott forum med stort sett god folkeskikk og hvis du skal gi sånne svar ender det kanskje opp med at enkelte kvier seg for å spørre om ting.

Og da virker vel forumet mot sin hensikt eller??
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på dårlig folkeskikk og oppgitthet.

Må legge til at jeg ikke tenkte noe om kjønn da jeg skrev det.. Er en kommentar som funker vel så bra rettet mot menn som kvinner. Beklager det.
Har et sinnsykt irriterendes problem...

Skulle til å gjøre Totem of Hircane questet man får av Aela. Hun da erstatter Farkas (som er followern min fra før av), men hun følger ikke etter meg, og selv om det sto at jeg fikk questet, så fikk jeg det ikke alikevel. Jeg tenkte ikke noe mer på det, tok et annet quest, gjorde det ferdig, og la så merke til at verken Farkas eller Aela følger etter meg. Så jeg stakk deretter tilbake til Jorrvaskr for å få med Farkas, men han sier jeg allerede har en follower... noe jeg ikke har.

Har prøvd å vente noen dager, men hjelper ikke. Reloaden min er siste quicksave, som er rett etter jeg gjorde questet jeg fikk av Aela..

Noen som vet om en løsning?
Sist endret av Tfan; 3. desember 2011 kl. 18:29.
Er det fler som sliter med lav FPS i Skyrim etter at de oppdaterte til Catalyst 11.11? Jeg kjører et 6970 skjermkort, men jeg ligger fortsatt bare på mellom 20 og 30 fps.
Noen som vet hvor man får tak i Smithing portions eller bra smithing apparel?
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Noen som vet hvor man får tak i Smithing portions eller bra smithing apparel?
Vis hele sitatet...
Her står det godt forklart.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Her står det godt forklart.
Vis hele sitatet...
ah, takk. Var faktisk inne der å sjekka, men fant ike ut hvor jeg fikk tak i spriggan sap. Så linken nå (:
Har det på ps3. Fungerer som gull og er det beste spille jeg har pr i dag.
Spillet skaffet nesten problemer med jobben min de første dagene. Timene flyr alt for fort.
Sitter her med en ganske kjip bug. Hver gang jeg har snakket med noen bytter spillet mellom å løpe og gå, så jeg må trykke caps lock for å bytte om igjen. Prøvde å google greia, men kom ingen vei. Noen her som har vært borti samme bug?
Ser ut som de som spiller på pc har utrolig mye feil med spillet.. Glad jeg kjøpte det til ps3. Er mere et ps3 spill for min del.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
mainquest = hovedquest

mao. 1
Vis hele sitatet...
Men jeg tengte liksom hvor mange oppdrag er det i mainquesten

Sitat av imtheman Vis innlegg
****. det der fucka alt... ikke din felil, men jeg skjønte ikke helt hvor jeg skulle plassere den og kopierte og limte litt her og der............................. tror du at du kan si meg hva som skal ligge på DATA mappen, og alle undermappene der? kanskje det funker da?
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/view/1043537'>http://bildr.no/view/1043537

Har ikke bilde av soundmappen, da det var så sinnsykt mange filer. Skal være 438 filer. Men hadde ikke mappen "sound" før jeg lastet ned den linken jeg ga deg.

Skjønner ikke hvordan du kan ha fucket det opp jeg :S Sa hvordan du gjorde det så enkelt som overhodet mulig. De filene som er i linken jeg ga deg skal legges her: \The Elder Scrolls V Skyrim\Data\sound\voice\skyrim.esm\maleuniqueesbern

Mener at alt låg i en mappe som het voice, eller så var det en mappe som het sound. Er ikke sikker, å har slettet duplikatet.

Håper dette hjalp deg

http://bildr.no/view/1043537

http://bildr.no/view/1043537
Da har jeg Skyrim for Ps3 i hånda!
Noen tips eller relevant info jeg burde kunne, siden jeg ikke har spilt de tidligere spillene?
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Da har jeg Skyrim for Ps3 i hånda!
Noen tips eller relevant info jeg burde kunne, siden jeg ikke har spilt de tidligere spillene?
Vis hele sitatet...
Ha kald cola, pottis og spliff linet opp!
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Ha kald cola, pottis og spliff linet opp!
Vis hele sitatet...
Ok, så etter jeg har linet det opp, så er det bare og snorte?
Hvis du mener det er beste inntaksmetode så ja. Et mer håndfast tips er å spille på mainquesten til første dragen er sløyd så sparer du den til senere. Jeg er level 28 og har ikke gjort noe på mainquesten. Men drep den første dragen slik at de begynner å spawne random i spillet.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Hvis du mener det er beste inntaksmetode så ja. Et mer håndfast tips er å spille på mainquesten til første dragen er sløyd så sparer du den til senere. Jeg er level 28 og har ikke gjort noe på mainquesten. Men drep den første dragen slik at de begynner å spawne random i spillet.
Vis hele sitatet...
Ok, skal prøve å holde meg til mainquest i starten, selv om det kan bli ganske vanskelig. Er jævlig nysgjerrig og må vanligvis løpe rundt å se på alt annet enn hva jeg egenlig skal..hehe.. Tar det lang tid å komme til første drage?
Hva mener du med å spare den første dragen jeg dreper til senere?
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Ok, skal prøve å holde meg til mainquest i starten, selv om det kan bli ganske vanskelig. Er jævlig nysgjerrig og må vanligvis løpe rundt å se på alt annet enn hva jeg egenlig skal..hehe.. Tar det lang tid å komme til første drage?
Hva mener du med å spare den første dragen jeg dreper til senere?
Vis hele sitatet...
Med fare for spoiler, skriver jeg det i hvit skrift - SPOILER: [COLOR="White"]Når du starter spillet, så handler det om å komme seg unna en drage, så havner du etterhvert i en liten by der alt starter. Derfra må du komme deg til Whiterun, for så å snakke med jarlen, som ber deg hente en dragonstone, så når du har hentet den, så kan du drepe dragen. Etter det, så kan du drøya mainquestet.
[/COLOR]
Har kjempe lyst på det spillet !
Sitat av phideph Vis innlegg
Med fare for spoiler, skriver jeg det i hvit skrift...
Vis hele sitatet...
Genialt med hvit skrift da!! Takk for svar

Sitat av Shottas45 Vis innlegg
Har kjempe lyst på det spillet !
Vis hele sitatet...
Just do it!
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Ok, skal prøve å holde meg til mainquest i starten, selv om det kan bli ganske vanskelig. Er jævlig nysgjerrig og må vanligvis løpe rundt å se på alt annet enn hva jeg egenlig skal..hehe.. Tar det lang tid å komme til første drage?
Hva mener du med å spare den første dragen jeg dreper til senere?
Vis hele sitatet...
Nei første dragen tar ganske kort tid. under en halvtime hvis du ikke vaser rundt. Jeg mente at du bør spare mainquesten så lenge som mulig etter du har tatt den første dragen. Jeg mener dette fordi det er så sykt mye å gjøre uten å ta mainquesten først. Men dette er jo bare min spillemåte. Gå å loke rundt evig lenge og melde meg inn i quilds og gjøre masse random quests så sparer jeg det beste til slutt.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Nei første dragen tar ganske kort tid. under en halvtime hvis du ikke vaser rundt. Jeg mente at du bør spare mainquesten så lenge som mulig etter du har tatt den første dragen. Jeg mener dette fordi det er så sykt mye å gjøre uten å ta mainquesten først. Men dette er jo bare min spillemåte. Gå å loke rundt evig lenge og melde meg inn i quilds og gjøre masse random quests så sparer jeg det beste til slutt.
Vis hele sitatet...
Da kan man trygt si at vi spiller spill på samme måte!
Jeg spilte endelig gjennom hovedoppdraget, og jeg må bare si det at (hvit skrift følger) [COLOR="White"]Sovngarde er noe av det kuleste jeg har sett i et spill. Den musikken blandet med det området og de fargene, jeg fikk nesten lyst til å bli der.[/COLOR]
Sist endret av Blåskimmelost; 5. desember 2011 kl. 15:03.
Har følgt tråden nøye med tanke på og kjøpa spelet til PS3en når eg kommer heim frå sjøs, men kom over denne artikkelen på pressfire der det nemnast blant anna:

"Det er viktig å presisere her, mener Sawyer, at det ikke er en bug eller en glitch det er snakk om, men heller at dette er en fundamental måte spillmotoren er bygd opp på. Derfor kan det ikke bare fikses uten at store deler må kodes på nytt."

"Det er ikke sånn at noen skrev en funksjon og plasserte en desimal på en feil plass. Vi snakker her om hvordan grunnmotoren i spillet lagrer og refererer data når du kjører det."

Spelte gjennom Fallout: New Vegas utan noko særleg problem. Spelet låste seg ein gang, resten var små feil som har liten eller ingenting å sei for spelet opplevinga. Er det det verkeleg så mykje problem med Skyrim på PS3?
Sånn bortsett fra å klage på ufattelig lagg etter 3 timers konstant spilling, så har jeg en annen ting å "klage" på. Alle Dwemer ruins jeg har vandret i er jo helt ufattelig svære. Det er en hel dags gaming bare på å utforske et sett ruiner. 5-6 etasjer med 5 forskjellige deler. Har aldri opplevd å gå meg vill i et spill før, men skyrim klarer det.

Sånn ellers så er det årets spill for min del.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Sånn bortsett fra å klage på ufattelig lagg etter 3 timers konstant spilling, så har jeg en annen ting å "klage" på. Alle Dwemer ruins jeg har vandret i er jo helt ufattelig svære. Det er en hel dags gaming bare på å utforske et sett ruiner. 5-6 etasjer med 5 forskjellige deler. Har aldri opplevd å gå meg vill i et spill før, men skyrim klarer det.

Sånn ellers så er det årets spill for min del.
Vis hele sitatet...
Hvor finner man Dwemer ruiner? Må man gjøre mainquest? Tenker på det fordi jeg hørte man kan (hvit skrift, just in case) [COLOR="LemonChiffon"]mine soul gems[/COLOR].

Forresten, hvordan vet man hvilken lvl creatures er? Ganske irriterende når jeg skal fylle soul gems og ikke vet hvilke monstre jeg burde drepe..
Det jeg hater med Dwemer ruins er at det er så mye dwemer metal der at man kan bare ta med 15%
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvor finner man Dwemer ruiner? Må man gjøre mainquest? Tenker på det fordi jeg hørte man kan (hvit skrift, just in case) [COLOR="LemonChiffon"]mine soul gems[/COLOR].
Vis hele sitatet...
Dwemerruiner finner du ganske mange steder rundt omkring, for eksempel er Markarth bygd oppå en gammel Dwemerby. Det du er på jakt etter må du riktignok gjøre deler av hovedoppdraget for å komme til, det finnes ikke i de fleste Dwemerbyene.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Jeg spilte endelig gjennom hovedoppdraget, og jeg må bare si det at (hvit skrift følger) [COLOR="White"]Sovngarde er noe av det kuleste jeg har sett i et spill. Den musikken blandet med det området og de fargene, jeg fikk nesten lyst til å bli der.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Hvor mange oppdrag er det i mainquesten? Jeg spør fordi jeg lurer på om jeg også har spilt meg gjennom mainquesten.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Hvor mange oppdrag er det i mainquesten? Jeg spør fordi jeg lurer på om jeg også har spilt meg gjennom mainquesten.
Vis hele sitatet...
Har du gjort deg ferdig med det du siterer er du også ferdig med hovedoppdraget.
Husker ikke (stonermemory), kan du ikke bare svare med et tall fra "Stats" please ?