Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 10267
Fant et bra klipp som passer til anledningen, bør ses av alle som gleder seg til å gjøre sin plikt
http://www.youtube.com/watch?v=xKFtN...eature=related
Det på slutten kunne dem spart oss for, men bra i begynnelsen.
Jeg skal inn i 09.. har søkt meg inn til luftforsvaret, men har vurdert å bytte.. Jeg vil ut på oppdrag, og prøve nye ting jeg aldri har prøvd før.. så det jeg lurer på er, om noen har en formening om hva som ville passet best? Liker fysiske utfordringer(men skal sies at jeg ikke er en fan av tortur-fysiske utfordringer). Tenkte litt på marinen, når jeg leste posten om han som var stasjonert i middelhavet under NATO.
Om man vil ha my smell og action hele tiden, så kan jeg bare tipse om at jegertjeneste (GP, GSV, Art.Jeger, KJK, FJ, fjernoppklaring Esk, HV Jeger, div. Jegertropper i de forskjellige avdelingene) IKKE vil være det beste valget.

Om du vil ha mye action, bli heller infanterist :-)

Har møtt utrolig mange gutter som har tenkt at jeger = elite rambo folk som rykker inn når det smeller, pluss at å være jeger høres mer "elite" ut.

Er helt normalt at jegere går gjennom en hel øvelse uten å ha avfyrt våpenet sitt en eneste gang :-)

Men om du derimot er ute etter å bli vant med naturen, tøye grensene dine og lignende, så er jegertjeneste absolutt noe å velge!
Pressestridsflotiljen, Marinen, Håkonsvern.

Beste tjenesten ever.
Sitat av patron
Jeg skal inn i 09.. har søkt meg inn til luftforsvaret, men har vurdert å bytte.. Jeg vil ut på oppdrag, og prøve nye ting jeg aldri har prøvd før.. så det jeg lurer på er, om noen har en formening om hva som ville passet best? Liker fysiske utfordringer(men skal sies at jeg ikke er en fan av tortur-fysiske utfordringer). Tenkte litt på marinen, når jeg leste posten om han som var stasjonert i middelhavet under NATO.
Vis hele sitatet...


infanteriet har mye morro som sagt.
luftforsvaret har mest vakt å sikring, naturlig nok.
Men de har endel artie nisjer der å.

Nå sendes ikke marinen såvidt jeg vet ut igjen med det første på intops runde lik den afen var på.
Men hvem vet, kansje vi skal til afrikakysten snart
▼ ... flere år senere ... ▼
ser at denne posten er meget gammel, men hvor morro er det ikke å dra opp gammle emner og blåse liv i dem.

satt å leste litt i mellom mye av det ander har skrevet her kjenner meg igjen i mye av det!

Jeg var stasjonert på Rena i ARTBN og da BTTP (Batteri Piraya), jeg kan her å nå si jeg mener det var det beste året jeg har hatt til nå (som alle sier om sin tjeneste) og se tilbake på rekrutten i etter tid så tenker man at det var mye hat, men hvor mye morro hadde vi ikke det under rekrutten ?
Det å bli piska rundt, bytte show på oppstillingsplass forde andre hadde gjort noe en liten feil, løpe jegermars forde de i underetasjen på kaserna har det rotete, løpeplikt, liten tid til å spise maten, lite mat, ja alt som hører til rekrutten! man sitter jo igjen med en mestringsfølese når man er ferdig med rekrutten og tenker "fy faen, dette klarte jeg", og man har jo nesten litt lyst til å dra tilbake i tiden for å gjøre det på nytt!

Tjenesten etter rekrutten var så klart bra, man ble spessialisert innen feltene vi skulle på, og ente opp med å få lastebil lappen, og da kjøre rundt med drivstoff og av til ammunisjon, Det og kjøre lastebil i forsvaret hvertfall drivstoff som vi kjørte var at vi fikk kommet oss meget mye rundt om på øvelser, ikke minst BMP, man følte man hadde litt mere frihet men igjen mye ansvar som lå på ryggen siden man skulle rundt med alt drivstoffet.

jeg vil si jeg trivdes bedre i skogen og på øvelse enn på leir og ha vente tjeneste, men alt i alt Forsvaret er ikke en mulighet jeg ville gitt slipp på og gla jeg ikke gjorde det.
jeg fikk mange gode venner, både befal, grenaderer og de jeg gjorde førstegangstjenesten med, et så bra sammhold innad i troppen, opplevelser, hat (man vet ikke hva det er å hate før man har vært i forsvaret), svette og en haug med kurs og ikke minst en jævelig bra form på slutten av året! og en helvetes dimmetur! anbefaller de som kan å dra inn hvertfall og kommer du inn med den innstillingen om at fy faen å kjedelig det blir, ja så blir det til det. Hver posetiv, legg fra deg det å være sjenert når du entrer portene, test dine egene grenser og du vil komme ut som en ny å mere voksen mann en hva du var når du dro inn (eller dame så klart!)