Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 818
Hei, har litt problemer med en pc og håper på det beste å få hjelp her.
Det helle startet etter jeg byttet virusprogram fra nod32 til kaspersky, før det så har pcen fungert flere år.
Når jeg nå har loadet operativsystemet og akkurat skal få "velkommen meldingen" så restarter pcen seg, men slår jeg den av og på så får jeg opp meldingen i stygg grafikk. Her stopper den, og jeg får opp meldinger at programmer slutter å funke en etter en, nettverksdriver, userinit.exe osv.....
Hvis jeg går in på sikkermodus (som noen ganger ikke går pg.a. restart) så funker alt sammen, lese epost, surfe og alt mulig.
Jeg har formatert partisjonen, men fikk opp samme problem etter en stund. Jeg har prøvd harddisken og skjermkortet på en annen maskin og prøvd å komme in på operativsystemet, og det funker som normalt!!!
Så spørsmålet er, hva kan være årsaken?
Her er bilde av skjermen etter loadinga, grafikken er ikke som den skal være heller.

http://bildr.no/thumb/130923.jpeg
Sist endret av Iceman22; 14. desember 2007 kl. 16:46.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Failed to initialise kan bety at RAM'en din begynner å ta kveld, prøv å boot opp med andre brikker.
Sitat av Dodecha
Failed to initialise kan bety at RAM'en din begynner å ta kveld, prøv å boot opp med andre brikker.
Vis hele sitatet...
Ok.. fårse om jeg får skaffet noe ram. Det funket bra under formateringen, også etter installering av antivirus, chipset drivere, lydkort og nettverk, men etter skjermkort driveren så ble det samme problem.
Hmm kjør noe diagnose verktøy på ram'en (f.eks memtest86) og se hva du får spytett ut der
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av laksen
Hmm kjør noe diagnose verktøy på ram'en (f.eks memtest86) og se hva du får spytett ut der
Vis hele sitatet...
Jeg har sett maskiner passere alle testene memtest86 har og alikevell viste det seg at RAM'en var årsaken til problemet.

Iceman22: Har du prøvd å bytte antivirus (evt kjøre uten en periode) og se om du får samme feil, sjekk sidene til leverandørene av antivirus programmene du bruker om det er kjente feil, og om de er sensitive på annen programvare du måtte ha på maskinen.
Sist endret av Dodecha; 14. desember 2007 kl. 19:13.
Da har jeg kjørt memtest 2 ganger, og resultatet er 0 errors, men som du sier dodecha, det kan være feil på RAM'en uansett.
Når det gjelder antivirus, jeg slettet det på sikkermodus inkl. alle drivere installert, men samme problem oppstår. Dette er ikke sjokkerende akkurat når harddisken funker på en annen pc med dette installert.
Jeg skal få tak på en rambrikke på mandag, så skal jeg si om det hjalp eller ikke, takk for hjelpen sålangt.
Hei igjen! Nå har jeg skaffet en rambrikke som skal funke 100% også har jeg byttet ut den med den gammle, men dessvere ble ikke problemet løst.
Som sist gang, pcen restarter seg hvis jeg vil gå in på sikkermodus på første forsøk, på andre går det, også noen ganger så stopper pcen å funke i bios når jeg kan velge hvordan jeg vil starte XP. Men vanlig modus har nå blitt litt endret, det kan skje 3 forskellige typer oppstarter, alle i dårlig grafikk:

1: Det første som skjer er en feilmelding som dukker opp uten tekst, etter det kan jeg trykke på brukernavnet for å logge meg på, så får jeg opp 3 feilmeldinger:

http://bildr.no/thumb/131875.jpeg

http://bildr.no/thumb/131876.jpeg

og et til som er ganske lik den siste.
Etter det så blir jeg logget av og pcen slåes av.

2: Jeg får opp den meldingen uten teksten og kan logge meg på uten de 3 meldingene som jeg vanligvis får. Dette er hva jeg får opp:

http://bildr.no/thumb/131878.jpeg

http://bildr.no/thumb/131879.jpeg

Jeg kan ikke trykke på start linjen, jeg får også feilemelding ved å gå på properties på skrivebordet :P

3: Pcen stopper ved velkomstmeldingen.

Så, hva burde jeg prøve å gjøre nå? Kan det være hovedkortet eller cpuen som holder på å ta god natt? Jeg skal prøve harddisken engang til på den andre pcen og sjekke om alt fungerer.
1. Du har en korrupt profil, kan komme av RAM som har hatt defekter, og\eller en HDD som er døende.

2. Du har iallefall ikke skjermkortdrivere inne ser det ut som.

Reinstall av Windows er iallefall mitt foreløbige tips da mange filer kan være skadet.
Har nå satt i harddisken og skjermkortet fra pcen over til den andre, og det går som det suser, booter harddisken uten problemer, bildet er klart og tydelig uten grafikkort driver, ingen feilmeldinger og harddisken funker.

http://bildr.no/thumb/131893.jpeg

Den nye RAM'en jeg har fått lånt har fungert på en tidligere pc, det kan ikke være defekt... det må være noe med hovedkortet eller cpuen?
Sist endret av Iceman22; 17. desember 2007 kl. 15:44.
Jeg hadde lignende problem.
Eneste som var gale var at xp-cd som eg formaterte med, var defekt.
Alt funket som fy etter at eg testet en ny cd.
Er verdt et forsøk ?
Sitat av Crimatix
Jeg hadde lignende problem.
Eneste som var gale var at xp-cd som eg formaterte med, var defekt.
Alt funket som fy etter at eg testet en ny cd.
Er verdt et forsøk ?
Vis hele sitatet...
Nja, jeg har brukt samme cd på de 2 andre stasjonære jeg har + en berbar, og de fungerer, og som sagt, xp'en funker på den harddisken pcen har problemer på.
Uff dette var noe skikkelig dri**. Nei ikke vet jeg hva jeg skal gjøre
Sist endret av Iceman22; 17. desember 2007 kl. 16:08.
Da har jeg også fått byttet til en annen cpu, men alt er det samme som før, så hovedkortet skal byttes!
Etter å ha kjørt skjermkort "driver cleaner" i sikkermodus, så kan jeg bruke vanlig modus uten problemer med alt annet installert, men installerer jeg grafikkort driveren om igjen så blir det samme problemet. Kjedelig å kjøpe nytt hovedkort fordi skjermkort driver ikke funker
Takk for hjelpen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Iceman22
Da har jeg også fått byttet til en annen cpu, men alt er det samme som før, så hovedkortet skal byttes!
Etter å ha kjørt skjermkort "driver cleaner" i sikkermodus, så kan jeg bruke vanlig modus uten problemer med alt annet installert, men installerer jeg grafikkort driveren om igjen så blir det samme problemet. Kjedelig å kjøpe nytt hovedkort fordi skjermkort driver ikke funker
Takk for hjelpen.
Vis hele sitatet...
Har du ikke tenkt på at skjermkortet kan være defekt?
Prøv å sette inn et skjermkort (med driver) i maskinen og se om det løser problemet. Jeg har gjort det i en av mine og det funker tilfredstillende. (når jeg husker å ha skjermkabelen i rett kontakt; ekstra skjermkortet.)
fjern airplus.exe fra boot med WIN+R og kjør "msconfig"


evt Prøv og reinstaller windows.