Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5291
Nå er jo ikke dette et spørsmål folk flest umiddelbart får så veldig lyst til å svare på, men det handler om sikkerhet. Jeg spør ikke hvordan man får stoffet inn i kroppen sin, men mulige farer ved det og hvordan om mulig unngå dem.

Har lett og lest litt rundt men enda ikke funnet mye til svar på det spesifikke spmet samlet på et sted.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Du kan også ta en titt i den utrolig informative tråden Guider til injeksjon av substanser, av Lucy In The Sky:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=260521
Les tråden du ble linka til øverst. Spurte om det samme, ble narkis. Men anyway:

1. Vask heroin-baggen med alcoswabs hvis en narkis hadde det under leppa
2. Ring "Sykepleie på hjul" for å få kokekar (alternativ: spiseskjeskje eller oppskåret bunn av brusboks) og askorbinsyre (alternativ: sitronsyre, finnes i bakeavdeling på butikker)
3. Hell oppi 0.1 heroin i skjea. Hell oppi ca 0.03 askorbinsyre. Forholdet skal være mellom 1/4 til 3/4.
4. Kaldt vann fra springen, putt oppi 2ml hvis du har 2ml pumpe.
5. Rør gjerne litt, og holdt lighter under. La det boble i 5 sekunder til heroinen er oppløst (litt grums er det nesten alltid, men dette er ikke H uansett).
6. La det kjøle ned litt, putt oppi en bommulsdott, trekk opp med pumpa, sett på en nål (12mm eller 16mm for IV) og BANG THAT SHIT.
Dette kommer sikkert til å bli slettet for å være moraliserende, men jeg sier det likevel:

Ikke gjør det. Det går ikke bra. Tråden til Bloodshoteyes som jeg linket til øverst er et hjerteskjærende dokument på hvor raskt det faktisk går til helvete.
Trådstarter
6 8
Sitat av entropi Vis innlegg
Dette kommer sikkert til å bli slettet for å være moraliserende, men jeg sier det likevel:

Ikke gjør det. Det går ikke bra. Tråden til Bloodshoteyes som jeg linket til øverst er et hjerteskjærende dokument på hvor raskt det faktisk går til helvete.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ny her, men ser ikke hvorfor posten din skulle slettes for at du advarer i stede for bare å svare på spørsmålet mitt som at det var ingenting.

Da jeg opprettet denne tråden hadde jeg enda ikke lagt noen virkelige seriøse planer om å skyte. Men jeg har kraftig vurdert det og flere ganger vært skremmende nær ved å gi etter for fristelsen, og det til tross for at jeg har fått sett på ganske nært hold hva stoffet gjør med mennesker. Det høres nok derfor helt latterlig ut at jeg i det hele tatt skulle vurdert det, og det er det så absolutt, men på en eller annen måte klarer det allikevel å friste meg. Det må sies at jeg er en person som, når jeg først blir fascinert av noe, føler et idiotisk behov for å oppleve det førstehånd. Jeg har som følge av dette allerede klart å pådra meg en god del andre former som faenskap jeg nå er nødt til å slite med.

Jeg leste gjennom hele tråden til bloodshoteyes og må si at det faktisk fikk meg til å legge fra meg alle foreløpige planer om å prøve heroin. Så denne "moraliseringen" folk klager over er nå ikke bare tomprat.
Sist endret av vandrer; 27. mai 2016 kl. 02:31.
Nå skal ikke jeg være noe moralens vokter her men jeg håper du lar være å prøve. Selv har jeg prøvd det meste utenom nettop hero. Jeg har vært veldig nære når livet var på bånn men heldigvis har jeg flere venner som har vært avhengig så la fra meg den ideen. Du trenger seff ikke svare på dette om det blir for personlig men siden det er anonymt forum så kan jeg spørre... Hvorfor hadde du tenkt å prøve, hvor gammel er du, hva ønsker du å oppnå, har du det veldig vanskelig i livet nå? Det er enormt lett å bli avhengig. Mer enn noe annet. Så å prøve for å prøve er ikke noen god ide. Har sett folk gjøre det for første gang. De spydde og spydde i time etter time å så ut til å ha det helt jævli på alle måter. Likevel neste dag så var de bestemt på å gjøre det igjen uten tvil ASAP. Som sagt ikke noen moralsk vokter, jeg er for legalisering av stoff og syns alle som vil skal ha rett til å gjøre hva faen de vil. men når det kommer til heroin så er det meget spesielt da det kan ødelegge livet totalt kun etter en jævla gang.
Sitat av vandrer Vis innlegg
Nå er jeg ny her, men ser ikke hvorfor posten din skulle slettes for at du advarer i stede for bare å svare på spørsmålet mitt som at det var ingenting.

Da jeg opprettet denne tråden hadde jeg enda ikke lagt noen virkelige seriøse planer om å skyte. Men jeg har kraftig vurdert det og flere ganger vært skremmende nær ved å gi etter for fristelsen, og det til tross for at jeg har fått sett på ganske nært hold hva stoffet gjør med mennesker. Det høres nok derfor helt latterlig ut at jeg i det hele tatt skulle vurdert det, og det er det så absolutt, men på en eller annen måte klarer det allikevel å friste meg. Det må sies at jeg er en person som, når jeg først blir fascinert av noe, føler et idiotisk behov for å oppleve det førstehånd. Jeg har som følge av dette allerede klart å pådra meg en god del andre former som faenskap jeg nå er nødt til å slite med.

Jeg leste gjennom hele tråden til bloodshoteyes og må si at det faktisk fikk meg til å legge fra meg alle foreløpige planer om å prøve heroin. Så denne "moraliseringen" folk klager over er nå ikke bare tomprat.
Vis hele sitatet...
Det ble jeg utrolig glad for å høre. Jeg leste gjennom den tråden på nytt i går, og det er virkelig vond lesning. Men så kommer det noe godt ut av det nå da.

Grunnen til at jeg trodde mitt innlegg skulle bli slettet, er at det generelt settes lite pris på kjipe streitinger som kommer med advarsler her på rusforumet. Det er noe av det triste med den tråden synes jeg, hvor lettvint mange svarer kun med teknisk informasjon og slår ned på dem som er kritiske helt i starten. Jeg forstår det godt, for det oppleves sikkert fordømmende, og er det noe narkomane får nok av så er det fordømmelse. Det er mulig det ikke hadde funket å snakke ham fra det, det vet man jo ikke der og da. Sannsynligvis ikke. Men hvis noen står foran meg og vurderer å skyte heroin kan jeg ikke annet enn å si at de ikke skal gjøre det, hvor dødfødt det enn måtte være å høre det fra meg. Da er det bra jeg har bloodshot sin historie å henvise til.

Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du vil prøve heroin? Er det virkelig kun nyskjerrighet?
Sist endret av entropi; 27. mai 2016 kl. 11:29.
Sitat av entropi Vis innlegg
Det ble jeg utrolig glad for å høre. Jeg leste gjennom den tråden på nytt i går, og det er virkelig vond lesning. Men så kommer det noe godt ut av det nå da.

Grunnen til at jeg trodde mitt innlegg skulle bli slettet, er at det generelt settes lite pris på kjipe streitinger som kommer med advarsler her på rusforumet. Det er noe av det triste med den tråden synes jeg, hvor lettvint mange svarer kun med teknisk informasjon og slår ned på dem som er kritiske helt i starten. Jeg forstår det godt, for det oppleves sikkert fordømmende, og er det noe narkomane får nok av så er det fordømmelse. Det er mulig det ikke hadde funket å snakke ham fra det, det vet man jo ikke der og da. Sannsynligvis ikke. Men hvis noen står foran meg og vurderer å skyte heroin kan jeg ikke annet enn å si at de ikke skal gjøre det, hvor dødfødt det enn måtte være å høre det fra meg. Da er det bra jeg har bloodshot sin historie å henvise til.

Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du vil prøve heroin? Er det virkelig kun nyskjerrighet?
Vis hele sitatet...
Så lenge du holder deg til tråden, å kommer med informasjon som TS søker, går det nok helt sikkert greit med en liten ettertankesettning i samme post Dont go pure moralist, give Info!
Informasjon redder liv!
Sist endret av Eyeamare; 27. mai 2016 kl. 15:45.
Har du aldri brukt sprøyter, ikke ta steget.
For å si det enkelt, hver gang du setter nåla er du nærmere å gi faen i alt rundt deg. Det verste er at det går så fort at alle andre vet at det har skjedd før en selv. Pluss at abcess, blodforgiftning, amputering av armer og bein kan være en god grunn til å la det være..
Blir trist av å lese dette. Skjønner du har lyst til å oppleve det.
Det er ikke vært det. Var avhengig av heroin selv i noen år og er vel en av få tallet jeg kjenner som har klart å slutte med det.
Viss du faktisk gir så faen i livet ditt at du tenker det er vært å muligens havne helt på bånn kan du følge guiden til bloodshooteyes her, men ville tatt mindre en 0.1 første gang. Får du 0.1g med god heroin er det en risiko får at du tar OD. Tenker heller 0,05g er en bedre dose får nybegynnere.