Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5569
Hei.

Er det noe mulighet for å laste ned programmer som har gått på NRK P3? Vet noen i tilfelle hvordan?
Ligger på nrk.no
Ett ord. Podcast.
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Ett ord. Podcast.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jeg klar over. Men kan leg laste det helt ned til en fil på pcen? Sånn at jeg f.eks kan føre det over på mobilen min?
Det er vel ikke en podcast om man ikke får en fil å laste ned. Pod i podcast kommer jo fra ipod.

http://nrk.no/podkast/. Gå dit, trykk på RSS, last ned.
Ja, men jeg klarer ikke fysisk å lagre den på pcen. Hvordan gjør man dette?

Når jeg trykker, så bare laster den ned, og derretter å åpne seg i Windows Media Player. Den er ikke lagret.
Høreklikk og lagre som.

Eventuellt bruk en addon til Firefox som Downthemall.

NRK hjelp for podcast
Sist endret av Rodwelt; 29. april 2010 kl. 18:17.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
En metode er å "abonnere" på podcastene i iTunes (gratis). Og når du trykker for å laste de ned der.. legger mp3-filene seg i en mappe.
Hos meg:
Sist endret av Thoryllo; 29. april 2010 kl. 18:17.
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
En metode er å "abonnere" på podcastene i iTunes (gratis). Og når du trykker for å laste de ned der.. legger mp3-filene seg i en mappe.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha.
▼ ... flere år senere ... ▼
Opp fra den stor postgraven, noen som har noen ide om hvordan man kan få tak i filene til f.eks radioteateret, kjører langt og vanlig radio er ddøll
Radioteateret har podcast ute på iTunes, eller RSS for de som ikke bruker Apple-dingser. Finn stykket du vil ha, last ned til mobil/mp3-spiller/kasett, og hey presto - du har klart det.