Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 953
Hei,

Jeg er en nysgjerrig type og har prøvd og google litt rundt, men uten å få et skikkelig svar.

spørsmålet er:
Hva er forskjellen på alle de forskjellige Quetiapine'ene? teva, zandoz osv.
accord er det vell også en som heter.

På forhånd takk for svar.
Det er vel bare forskjellige produsenter av medikamentet(?)
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Forskjellige produsenter ja. Men sandoz har delestreker på 100mg tablettene sine, mens teva har det ikke. Teva er billigere. Accord fikk jeg ved en feil. Det var 200mg depottabletter.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Det er kun forskjellige produsenter av "samme" medisin, kalles generisk bytte som nevnt.

Selv har jeg prøvd alle sammen og endt opp med å bruke Sandoz sin fast, den har minst bivirkninger på meg. Bivirkningen som er verst er helt klart om man får "sprelle bein" / restlesslegs når man skal sove, hender det skjer helt random selv når jeg tar samme dose hver dag og da blir det ikke mye søvn. Så om du har mulighet ville jeg prøvd de forskjellige om du sliter med bivirkninger, for generisk bytte er ALDRI samme medisin meg erfart.


Obs, kan kanskje være greit at jeg nevner at jeg kun bruker lavdose for søvn, ikke for det den indikerer.
Sist endret av deGrønne Skoger; 31. mars 2020 kl. 18:26.