Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1550
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man går på et rusmiddel lenge nok vil man bli fysisk avhengig og få abstinenser når man slutter.

Si jeg foretrekker opiater og tar dette hver dag i 1 uke.
Så hopper jeg over til benzo i 3 dager, så 3 dager alkohol/ghb før det igjen blir 1 uke opiater.

Kan man holde dette gående uten å få abstinenser for et spesifikt rusmiddel?

Det er selvsagt ikke å anbefale seg å ruse seg daglig, men vil en slik veksling av rusmidler forhindre abstinenser og således at toleranse bygger seg opp?
Blandingsmisbruker altså? Man kan være ganske på kjøret uten å være fysisk avhengig av et spesifikt stoff.

Noen er avhengig av rus i seg selv. Alt går ned så lenge man slipper å være klar i hodet.

Ja, man kan slippe abstinenser på denne måten, men om det er mye bedre for kropp og psyke vet jeg ikke. Tvilsomt.
Sist endret av Ed Is A Portal; 25. februar 2020 kl. 19:26.
Man kan kanskje unngå de de værste abstinensene, men man vil definitivt bli avhengi.
Drev å vekslet endel over lang tid for mange år siden, slipper greit unna fysiske abstinenser. Men hjernen blir vant til å være høy, og det er vanskelig å tilpasse seg en edru hverdag, glad tiden med tung rus er over. Kommer aldri til å lure meg selv slik igjen. Fant hverdagen kjedelig i månedsvis, heldigvis kommer gnisten tilbake etter litt tid, svømming og sauna er gull.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol og benzo er krysstolerant, så det kan du regne for å være det samme.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er klar over at det ikke er bra å ruse seg hver dag og hva det medfører. Er kun snakk om en liten periode der jeg står uten jobb og ikke har noe å fordrive store deler av dagene med. Jeg trener daglig, søker jobber og lærer nytt språk, men det er er nødvendig med noe på kveldstid for å ikke gå i full depresjon når man ikke har noe nyttig å gå til. Jeg tar også så lave doser som mulig og kun på kveldstid.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alkohol og benzo er krysstolerant, så det kan du regne for å være det samme.
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk lest om dette. Vil det si at hvis du har høy toleranse for benzo får du også automatisk høy toleranse for alkohol, til tross for at man ikke har drukket på lang tid?

Gjelder det samme benzo/ghb komboen?
Er man rusavhengig spiller det egentlig ikke noen rolle. Bytter man ett rusmiddel med et annet slipper man kanskje unna fysisk avhengighet, avhengig av hvordan du sjonglerer dem. Som med det meste annet ligger det i hodet, er man psykisk avhengig av å ruse seg så er spillet noe helt annet... snakker av erfaring ) håper det gir mening!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har faktisk lest om dette. Vil det si at hvis du har høy toleranse for benzo får du også automatisk høy toleranse for alkohol, til tross for at man ikke har drukket på lang tid?

Gjelder det samme benzo/ghb komboen?
Vis hele sitatet...
Ja, du burde regne alle rusmidler som fungere på GABA-reseptorer sammen fordi det er krysstolleranse selv om en fungerer hovedsaklig på GABA-B og en fungerer hovedsaklig på GABA-A. Benzo, alkohol, Z-hypnotika, GHB, etc.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har faktisk lest om dette. Vil det si at hvis du har høy toleranse for benzo får du også automatisk høy toleranse for alkohol, til tross for at man ikke har drukket på lang tid?

Gjelder det samme benzo/ghb komboen?
Vis hele sitatet...
Hvis du virkelig har bestemt deg for å slutte, ville jeg heller startet med alkohol, og deretter gått over til benzo.

Alkoholabstinensene er værre å takle på kort sikt, enn benzoabstinensene, såfremt du kun bruker det en kort periode etterpå.

Egen erfaring er at du får høyere toleranse til alkohol etter benzobruk, men jeg skjønner ikke hvorfor du vil avslutte med opiater.

Hvis du vill gå av opiater ville jeg heller gått fra opiater til alkohol noen dager, deretter benzo 1-2 uker, så cold turkey.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har faktisk lest om dette. Vil det si at hvis du har høy toleranse for benzo får du også automatisk høy toleranse for alkohol, til tross for at man ikke har drukket på lang tid?

Gjelder det samme benzo/ghb komboen?
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer. Dette går begge veier. Derfor mange som har drukket for hardt over tid ofte blir satt på nedtrapping med sobril eller valium når de skal avslutte drikkingen, for å ikke få kramper osv.
Anonym bruker
"Flirende Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Et problem er vel at det er umulig å vite akkurat når du har kryssa grensa til å få abstinenser. Om du tar a men slutter før du får abstinenser, så tar b og slutter før du tror du får abstinenser og går over til c. Men så viser det seg du craver b og tar litt mer. Du skulle egentlig bytte til c så du fortsetter med c. Du craver b igjen og tar b. Du tenker vi går tilbake til a men cravings for b forblir, hva gjør du?
det her går an, men imo ser d ut som du bruker ting som fungerer på samme reseptorer for lenge av gangen, eks alko ghb og benzo fungerer alle på GABA reseptorene og gir krysstoleranse.

om du "nailer" dette så kommer du nok til å gå uten fysiske abstinenser, men psyken din kommer til å gå til helvete rimelig kjapt og i min erfaring er det mye vanskeligere å komme seg mer tilbake mot normalen psykisk av blandingsmisbruk vs "solo"-bruk
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har personlig holdt på slik i rundt et år nå. Dette vil nok holde vekke de fleste abstinenser, men et problem som både jeg og noen venner av meg har pga dette her er at vi er blitt psykisk avhengig til rus. Vi har null abstinenser men vi trenger en form for rus nesten daglig for å føle oss noenlunde ok. Selv om du ikke trenger et spesifikt rusmiddel, eller får noen fysiske abstinenser, så vil du hele tiden ha et behov for rus.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke rusmidler virker ikke på GABA reseptorer, som da kan erstatte enten ghb, alkohol eller benzo? Slik at kombinasjonsbruken lettere kan pågå over tid uten toleranse eller fullstendig avhengighet og abstinenser?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvilke rusmidler virker ikke på GABA reseptorer, som da kan erstatte enten ghb, alkohol eller benzo? Slik at kombinasjonsbruken lettere kan pågå over tid uten toleranse eller fullstendig avhengighet og abstinenser?
Vis hele sitatet...
vel, nesten alle andre rusmidler enn de du nevnte fungerer på noe annet enn gaba reseptorene, hvertfall av rusmidler folk flest kjenner til.

også viktig å huske at ca alle smertelindrende medisiner som gir rus er opioder og fungerer på samme reseptorer som hverandre, igjen, hvertfall av de mest kjente rusmidlene