Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 6433
Skal på andregangsintervju for en stilling som butikksjef om et par dager. Regner med at temaet lønn kommer til å komme opp i en eller annen form iøpet av intervjuet, og der kjenner jeg at jeg er litt blank. Forsøkt å Google, men de som oppgir tall er gjerne 6-10 år gamle, så lite å hente der. I stillingsannonsene er det heller ikke greit å finne noen eksempler.

Så er det noen som jobber eller har jobbet som butikksjef, og vil dele lønnen sin? For ordens skyld er det en middels stor butikk med omsetning rundt 30 mill., i en av de større dagligvarekjedene. Ikke franchise eller slikt, vanlig ansattforhold, sannsynligvis med en form for bonusordning.
Kommer veldig an på bedriften, tidligere jobber du har hatt o.l.
Jeg er leder for en avdeling i en bedrift som omsetter for 400-500 millioner i året, min avdeling står for maks 4-5% av dette. Første skikkelige lederjobb jeg har hatt (bare hatt tullestillinger som teamleder og spesialist før). Jeg sa 450 000 på intervju, sjefen min foreslo 440 + bonus. Gidder ikke krangle for noen hundrelapper ekstra i måneden, så takket fort ja..

Jeg hadde tatt utgangspunkt i noe litt under gjennomsnittet, og lagt på 50 000 så du har noe å forhandle med, hvis du ønsker.
Sist endret av sandersander; 14. februar 2017 kl. 21:26.
Sitat av voktern Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er butikkavdelingssjef lønnen står for der, tror ikke det nødvendigvis er det samme som butikksjef. Om jeg var deg ville jeg sjekket skattelisten på den avtroppende lederen på den aktuelle butikken og ledere i konkurrerende butikker i samme størrelse i nærområdet (tallet i skattelisten vil være etter diverse fradrag så lønnen har vært noe høyere), eventuelt sjekke lederlønn på Proff.no, men det vil ikke nødvendigvis være snakk om butikksjefen sin lønn som står der.
Sist endret av BaconWeed; 14. februar 2017 kl. 21:32.
Tipper en avdelingsleder i en butikk vil ha nesten samme ansvar som en i denne stillingen, mtp ansatte under seg o.l., selv om denne kanskje er noe mer helhetlig i arbeidsoppgaver enn det en avdelingsleder opplever.

Takk for tips med skattelistene, sjekket både avtroppende og sjefen til den eneste lignende i nærområdet, virker ikke som den lenken er så langt unna.

Takk for svar så langt, da har jeg litt mer å stille med på intervjuet om det skulle komme opp der.

Hvilke bonusvilkår har du Sander?
Jeg vet iallfall om en kar som var buttikksjef på Meny, han fikk vel over en million i bonus., Dog skal det sies at han jobbet 7-23 i noen år før han ga seg.

Men vet iallfall at norgesgruppen hadde bonus på overskudd og slikt, men jeg drar det sånn halvveis fra ræva akkurat hvordan tallene er. Og det var for en god del år siden. 2010-ish
Meny butikker er ofte ganske store så de kan fort ha ganske mye større omsetning og resultat enn det en typisk Kiwi butikk ville hatt, tok å skattesøkte på en del butikksjefer rundt omkring nå og det er en del som sitter på over millionen, men de styrer butikker jeg vil tro har ganske mye større omsetning enn 30 mill (vet også at enkelte av deres assisterende butikksjefer kan tjene over 450 000).
Lønn over millionen krever nok mer omsetning enn 30 millioner ja, eventuelt franchiseavtale. Vet at han som driver den lokale Joker-butikken, som er halvparten av størrelsen til denne (fysisk) tar ut over millionen i lønn år etter år. Er vell ganske normalt også for Rema 1000 kjøpmenn, i det minste før Æ. Men det har jo også sine ulemper å være kjøpmann, så vell som sine fordeler.
Synes omsetning er et dårlig mål i grunn. Tenker heller at lønn bør stå i stil med ansvaret du har og hvilket resultat du skaper.
Hvis du er ung så tenk mest på om jobben gir deg erfaring du ønsker.