Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1856
Hei!

jeg skal legge meg inn for rusavhengighet, har vært delvis nykter i det siste, etter et fengselsopphold. Men rusen bare henter meg inn igjen, gang på gang. etter siste overdose dolcontin for ei uke sidenså er jeg drittlei !

så det jeg lurer på er om noen har erfaring/anbefaling av forskjellige plasser ? har hørdt mye bra om alfa-klinikken i vestfold, som er en privat klinikk.

noen erfaringer med offentlige ? tyrili, som frankmo, høvringen, eller kvamsgind ?

takker for svar
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tyrili kan anbefales på det sterkeste! og så langt opphold som mulig. kortids som vestmo,lade og trondheimsklinikken blandt flere, mener jeg personlig bare er tull. virker mest som ett stabiliserings opphold eller en plass for folk å komme seg litt til hektene igjen før neste runde. dette er noe alt for mange av oss har erfart dessverre. sjekk ut Tyrili du! alfa vet jeg lite om, så det vil jeg ikke uttale meg om. Lykke til!

Og ett lite tips:start tidlig å planlegg livet etter endt opphold. jeg har etter enda ett endt opphold nå i sommer, gått rett på tryne i denne fella nok en gang. ettervern og en godt planlagt tid etter endt opphold har vanittig mye og si!
Kjenner en på Tyreli, hun trives godt. Hvis du er ung og kan komme inn på Fossumkollektivet er det en bra plass, men det var litt for mange tenåringer for meg som er noen år eldre. Gaustad er passe, det er lite å gjøre der, men på utredningsavdelingen (der du er de første ukene) var de ansatte dritfete. På langtids-avdelingen syns jeg de var litt kjipere og kunne ikke forestilt meg å oppholdt meg der over lengre tid.