Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1850
Hva tyder det på når man får veldig lett halliser?

Har drevet med stoff en stund, men har enda til gode å få nedturer etter hardt rusmisbruk, noe jeg syns er rart da jeg hallusinerer veldig ofte når jeg er rusa.

Jeg kan ta 5mg stilnoct og få skikkelig heftige halliser, jeg kan røyke meg en joint, jeg kan ta speed, coke, egentlig alt mulig.

Sykeste hallisene får jeg på mdma mens jeg blazer, da får jeg gjerne sånn "dataspill" halliser, hvor ansiktet til folk blir om til supermariospill, eller at de får kakkerlakker over hele seg, bare ting jeg syns er lættis.

Reagerer aldri på hallisene da jeg vet at det er uvirkelig, så for min del er det bare morsomt.

Det jeg lurer på, er jo hvorfor jeg hallusinerer så mye på div rusmidler? De fleste jeg snakker med som tar like mye eller mere enn meg får jo ikke halliser, og den eneste grunnen jeg kan komme på da er jo at jeg rett og slett tar for mye eller at hjernen min tåler dette greiene dårlig?

Om det er tilfellet, hvorfor får jeg da aldri nedturer etter ganske hardt misbruk? Kan fint ta 2-3 dager på makka, eller store doser med både mdma og kokain uten noen nevenverdige nedturer.
Sist endret av mdmafreak; 21. juni 2015 kl. 14:51.
Bare pass på så ikke livet ditt blir en eneste stor "hallis".
En kompis opplevde det etter en rus-tur til sør amerika, så alt i piksler i fem-seks måneder etter han var tilbake i Noreg.
Noen har forferdelige nedturer, noen kjenner ikke noe til dem. Dette er et kjent fenomen så tror ikke du skal bekymre deg for den biten iallefall Hvorfor du får halliser mer en dine venner kan det vell være flere grunner til, toleranse, vekt, energi, har du spist? osv osv. Sier ikke at du skal kjøre på videre som ingen ting, bare at det ikke kun er du som opplever dette. Vent til noen erfarne har kommentert og se om de har lignende virkning
Har du hallusinert når du tar rusmidler hele tiden? Dersom dette er noe som bare har blitt verre og verre ville jeg holdt meg unna rusmidler i gode 6 mnd før jeg testet noe igjen. Du har jo hatt et sykelig mdmaforbruk, kanskje dette er grunnen? Har du hatt et høyt forbruk av psykadelika? Av erfaring har mennesker som tripper mye på tung psykedadelika oftere hallusinasjoner på ting som mdma, weed etc.. Har ingen kilder til å støtte sistnevnte kommentar, bare noe jeg har bemerket meg. Dersom dette ikke blir noe verre, og det alltid har vært sånn ville jeg ikke bekymret meg så mye.
Sist endret av Relevant; 21. juni 2015 kl. 15:08.
Kan hende du har pådratt deg HPPD (google it, eller søk her på forumet).
Hvis det har økt i mengde over tid, så kan det være lurt å ta en lengre pause for å stabilisere systemet.
Personlig har jeg merket økt hallusinasjoner/synsforstyrrelser etter bruk av psykedelia, men det har aldri vært å så stor grad at det faktisk blir en forstyrrelse for meg.
Det er spesielt i sammenheng med cannabis at jeg merker det har blitt mer psykedelisk og visuelt å røyke. Men som oftest er dette i korte perioder rett etter en trip.

Det kan være lurt å ta det med ro fremover, slik at du ikke pådrar deg noe heftig permanent hppd.
Trådstarter
56 4
En av årsakene kan vel også kanskje være at jeg har -2.50 på begge øynene, og jeg bruker ikke briller eller linser, føler ikke at synet hemmer meg, men kanskje det er "lettere" å hallusinere med dårlig syn? Har også små svarte prikker i synsfeltet til vanlig, men det er vel ganske normalt?

Hallisene er alltid over etter at jeg har fått sovet noen timer. Er på en lengre mdma pause nå grunnet uvettig bruk for et par uker siden, og amf er også litt på hylla for tiden. Så blir nok mest alkohol en liten stund fremover, sammen med litt røyking.

Edit: Hallusinasjonene har ikke blitt verre over tid, de har vært like intense fra første gangen jeg fikk hallusinajsoner, fikk mine første halliser gang nr 1 på mdma.
Sist endret av mdmafreak; 21. juni 2015 kl. 16:04.
Jeg ville ha ordnet meg med et par briller og sett om hallusinasjonene fremdeles er like intenste, da er det nok ikke noe å bekymre seg over ettersom det ikke har blirr værre over tid som du sier
Hjernen fyller gjerne inn for manglende informasjon fra sansene selv. Det kan være en form av dette du opplever. Det finnes blant annet noe som heter cbs, og dette skjer når synet blir markant dårligere, men dette handler om direkte mangel på innput fra øynene. Hjernen forsøker å gjøre opp for det manglende synet, og fyller inn tommerommet. Dette skjer i stor grad hos mennesker med friske øyne, dette gleder alle sanser, muligens rusmidler som forandrer pupillene dine, og synet generelt forsterker nettopp denne effekten spesielt for deg som har synsproblemer, og kanskje hjernen din er litt for overjustert for å filtrere informasjonen fra synet. Det er bare en tanke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har selv 20/20 syn, ser som en hauk - og hallusinerer som en gris på mye, har aldri opplevd en nedtur heller!
Har søkt og spurt rundt en del selv, og kommet fram til at slik vi to er, er ikke noe annet enn at vi er heldige i den grad at vi er ekstra sensitive når det kommer til å hallusinere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er også litt nærsynt og hallusinerer lett, men har ikke opplevd nedtur enda (men det tilskriver jeg svært ansvarlig og rimelig sjelden bruk av stimulanter). Har blant annet opplevd full blown trip i verdensrommet på hasj alene. Noen ganger hallusinerer jeg også nykter, typisk ser store mørke folk og dyr der det egentlig bare er trær og skygger, vanligvis når jeg er deprimert. Ikke plagsomt eller noe, jeg har bare konkludert at hjernen min er fantasifull :P Tar det som en positiv ting og bruker fantasien på kreative prosjekter. Lurer på om det er en sammenheng; er vel massevis av store kunstnere som har vært ganske pling i bollen for å si det slik.