Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2785
Hei, visste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette så jeg tok det her, men det som er problemet her er at jeg kjører en server, en liten kid kommer inn på servern å hacker å blir bannet, han ddos'er meg pga han blir sint, jeg kontakter ips (lyse/altibox) å raporterer det å får bekreftelse på det. De ringte til foresatte å ga beskjed til dem, jeg snakka selv med han på skype hvor han nektet å laget falsk skypekonto som han prøvde å pådra seg skylda på. Men fikk fortsatt dette bekreftet av lyse/altibox at det var han jeg snakket med ( ikke falske konto ) å jeg synes ikke detter er strengt nokk, jeg skal anmelde svinet som faktiskt turde å true meg med ny ddos så det virkelig svir på pungen. Lokal politiet her er noen late jÆ**er som ikke nytter å si noe til. Så det jeg lurer på er det mulig å anmelde på en annen måte ?
Har ikke funnet noe som tillsier at dette er ulovlig i norsk lov om det ikke kommer noen skade med i angrepet. Om du mener serveren ble skadet på noen måte kan det gå under straffelovens paragraf 291/292 som omhandler grovt skadeverk.

Denne har blitt brukt før men vet ikke hvordan saken endte.

Kilde : http://www.nettavisen.no/it/article3392902.ece
Hmm, i følge lyse/altibox var dette ulovelig å oppfordret meg å gå til politiet
derfor jeg har hatt litt høye spikes... på servern
ddos/ssyn så detter serveren ned, ikke spikes
Sitat av svaart Vis innlegg
Har ikke funnet noe som tillsier at dette er ulovlig i norsk lov om det ikke kommer noen skade med i angrepet. Om du mener serveren ble skadet på noen måte kan det gå under straffelovens paragraf 291/292 som omhandler grovt skadeverk.

Denne har blitt brukt før men vet ikke hvordan saken endte.

Kilde : http://www.nettavisen.no/it/article3392902.ece
Vis hele sitatet...
No er ikke dette helt det samme, men du forstår poenget mitt:

Er det lov å ringe inn en bombetrussel til et kjøpesenter?
Du gjør tross alt ingen skade på eiendommen, men senteret og butikkene der vil tape en del cash.
Sist endret av Spelly; 23. mai 2013 kl. 20:19.
Anmelde han på en annen måte enn Politiet? Du får prøve moralpolitiet eller noe da...
Sitat av Sup3rn0va123 Vis innlegg
Så det jeg lurer på er det mulig å anmelde på en annen måte ?
Vis hele sitatet...
Med mindre serveren er knyttet til forretninger eller ditt eget
levebrød, og dette er truet av angrepene, vil jeg ikke tro politiet
gjør noe større med saken. Vet du navn og alder på "forbryteren"?

Du må evt. bare anmelde og se selv.
Det er uvlovlig siden OP som hoster server hjemme ikke får bruke nettet som hanselv / foreldre betaler for.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Sup3rn0va123 Vis innlegg
ddos/ssyn så detter serveren ned, ikke spikes
Vis hele sitatet...
Ikke alltid, kan hende det bare stresser den, men ikke klarer å ta serveren helt ned, da vil tjenesten bli verre, men ikke nede.
Det er ikke så mye vits å gjør noe. Enten drit i ungen å ikke gidd å krangle me han... Han kommer til å bli lei av å ddos'e serveren din etter hvert. Eller kjør et udp attack lang oppi ræva hans. Ditt valg