Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1987
Prøvde å brutforce mitt eget passord på en skole-pc tidligere, byttet passordet til tre bokstaver, men den greide det ikke. På min egen pc ville det tatt 1 sekund å finne passordet. Kan det ha noe med at jeg er logget på et domene? prøvde også passordet til selve pcen utenom domenet, men den ville ikke finne det.
vanligvis når jeg gjør det tester den passord a, b,d....klp osv. Men på den pcen testet den bare alfabetet mange ganger på nytt igjen, den går ikke videre til ord med to bokstaver og slikt.
BTW: Bruker et enkelt brutforce program som jeg kjører i komandovindu.
på forhånd takk for alle svar
Hvilket program er det du bruker? Hvordan går du fram for å prøve å knekke passordet? Slik jeg ser det er det nok her problemet ligger og ikke at pcen er i et domene siden passordet ligger hashet på maskinen din etter en login.
Hent SAM filen på maskinen din, og test med HashCat og litt forskjellige masker.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Hvilket program er det du bruker? Hvordan går du fram for å prøve å knekke passordet? Slik jeg ser det er det nok her problemet ligger og ikke at pcen er i et domene siden passordet ligger hashet på maskinen din etter en login.
Vis hele sitatet...
Bruker wlpc

Sitat av 23732 Vis innlegg
Hent SAM filen på maskinen din, og test med HashCat og litt forskjellige masker.
Vis hele sitatet...
Hvor finner jeg den, det er jo et domene.. Må jeg på servern da? Ikke det at det er noe problem
Sist endret av nissefreak; 9. mai 2013 kl. 18:42.
Vil nok tro at Ophcrack cracker passordet for deg ganske lett.
Sitat av mikaoj95 Vis innlegg
Vil nok tro at Ophcrack cracker passordet for deg ganske lett.
Vis hele sitatet...
Den skulle ha greid det, men hvis jeg greier å kjøre det på en skolepc blir jeg overrasket... Må ikke det instaleres med administratorpassord?
Sitat av nissefreak Vis innlegg
Prøvde å brutforce mitt eget passord på en skole-pc tidligere, byttet passordet til tre bokstaver, men den greide det ikke. På min egen pc ville det tatt 1 sekund å finne passordet. Kan det ha noe med at jeg er logget på et domene? prøvde også passordet til selve pcen utenom domenet, men den ville ikke finne det.
vanligvis når jeg gjør det tester den passord a, b,d....klp osv. Men på den pcen testet den bare alfabetet mange ganger på nytt igjen, den går ikke videre til ord med to bokstaver og slikt.
Vis hele sitatet...
Du prøver altså å brute-force et passord som ligger på en ekstern AD server via NTLM-auth? Good luck sier jeg deg bare.

Sitat av nissefreak Vis innlegg
BTW: Bruker et enkelt brutforce program som jeg kjører i komandovindu.
på forhånd takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Hvilket enkelt bruteforce program? Hva har kommandovinduet med saken å gjøre? Tror du programmet er bedre fordi det kjøres i kommandovinduet?
nissefreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hvilket enkelt bruteforce program? Hva har kommandovinduet med saken å gjøre? Tror du programmet er bedre fordi det kjøres i kommandovinduet?
Vis hele sitatet...
Nei! Jeg prøvde bare å beskrive saken så godt som mulig
Jeg tipper det er fordi den prøver å logge på med en lokal konto istedetfor den som ligger i AD. Prøv å skrive domene\brukernavn?
nissefreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg tipper det er fordi den prøver å logge på med en lokal konto istedetfor den som ligger i AD. Prøv å skrive domene\brukernavn?
Vis hele sitatet...
Prøvde jo det da jeg prøvde mitt eget passord, jeg er jo en del av domenet
Sitat av nissefreak Vis innlegg
Den skulle ha greid det, men hvis jeg greier å kjøre det på en skolepc blir jeg overrasket... Må ikke det instaleres med administratorpassord?
Vis hele sitatet...
Du booter den opp fra en cd som du har brent programmet/linux på og så gjør den resten selv. Den klarte det på min pc med et passord med 6 bokstaver og 6 tall. Skolepc'en er en HP fra 2010. Det er ingenting som trengs å installeres
nissefreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av mikaoj95 Vis innlegg
Du booter den opp fra en cd som du har brent programmet/linux på og så gjør den resten selv. Den klarte det på min pc med et passord med 6 bokstaver og 6 tall. Skolepc'en er en HP fra 2010. Det er ingenting som trengs å installeres
Vis hele sitatet...
noen som vet om man blir oppdaget hvis man gjøre dette/noen som vet noen metoder som gjør at man ikke blir det?
Du blir ikke oppdaget.
BruteForce fungerer ikke.

I et domene er det normalt at domene server lagrer passord.
Dette gjelder ikke lokale kontoer, dvs administrator local etc.

Normalt blir også de 10 siste DOMENE PÅLOGGINGER lagret.
Disse er kryptert.

Igjen, dette er varierende basert på IT ansv.

En ting til:
Du "kan" bli oppdaget.
Dette er avhengig av hvem som eier pc.
Satt på spissen.

Bruk en anonym pc.
Eksempel: i det du oppdaterer din win pc går alt inn i DB tl MS.
Kjøpe pc: igjen lagres data mot kunde.

Det er mye å vurdere, avhengig av målsettingen.

Glem det.

30 min + før oppdatering.

Merkelig forum.