Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5718
Kanskje ikke anonymt men er det mulig å sende en epost som ser ut som kommer fra utlandet?
Pleier å høre på et nettradio program der det koster 10 kr pr ønskelåt mens ønsker fra utlandet via epost er gratis.
Har selvfølgelig råd til noen ønskelåter men er det mulig å sende så det ser ut som den kommer fra utlandet?
http://www.hushmail.com/
Relativt anonymt hvertfall.
Hva mener du med å sende fra utlandet? Sjekker de IP adressen eposten er sendt fra? Burde det ikke holde å sende fra en random gmail.com-adresse?
Tor-mail kanskje?
Epost fra utlandet ja , den var ny.
du får legge til " Avsender: utlandet "
Sitat av SRB Vis innlegg
Epost fra utlandet ja , den var ny.
du får legge til " Avsender: utlandet "
Vis hele sitatet...
Man for seg av å til en god latter på freak.

Men on-topic, så kan det ikkje være verre en å skrive et lite PHP script som sender den mailen du ønsker, men ønsket avsender-adresse samt IP-adressen du ønsker å bruke.

Ellers så kan du gjøre som Facebook gjorde en liten stund å base64-encoded IP-adressene til brukerne når dem sendte ut mail som omhandlet nye varsler på facebook. Men nå har dem gått bort fra det, og bruker heller 127.0.0.1 (base64-encoded) som avsender. Tror ikkje de på radioen er i stand til å se hvor den kommer i fra da.

Kode

X-Facebook: from zuckmail ([MTI3LjAuMC4x])
MTI3LjAuMC4x = 127.0.0.1


Ellers så kan du bare bruke Gmail, dem oppgir ikkje IP-adresen til avsenderen, men heller putter inn IP-adressen til mail serveren som den er sendt i fra.
Sitat av TCB Vis innlegg
Pleier å høre på et nettradio program der det koster 10 kr pr ønskelåt mens ønsker fra utlandet via epost er gratis.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager...hvem betaler 10 kroner for å høre en sang på radio? Eneste jeg tenker som kunne hatt nytte av dette var artister som ville promotere musikken sin. Du finner helt sikkert ønskesangene dine på Spotify, Grooveshark, Youtube osv osv.... (helt gratis og lovlig når du måtte ønske).
Og hvorfor er det kun gratis for de som befinner seg i utlandet? Hvilket nettradioprogram er dette for noe egentlig?
https://countermail.com/

Min hovedklient bruker denne, svært sikker.
Sist endret av Skyfx; 20. april 2013 kl. 21:21.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva med telnet og smtp serveren til din isp? Da kan du sette den avsenderadressen du selv ønsker å bruke.
Dog er det ikke så anonymt i den forstand at isp sikkert kan se hva du driver med. Avsender-ip vil forresten også vises i meldingshodet, men en radiovert vet knapt hva en ip er uansett.

Jeg vil anta at dette ikke er helt lovlig. Gjør det på eget ansvar.
Sist endret av e|mo; 14. mai 2013 kl. 23:59.
kanskje Guerrillamail er hva du leter etter?
Sitat av Obster Vis innlegg
Hva i alle dager...hvem betaler 10 kroner for å høre en sang på radio? Eneste jeg tenker som kunne hatt nytte av dette var artister som ville promotere musikken sin. Du finner helt sikkert ønskesangene dine på Spotify, Grooveshark, Youtube osv osv.... (helt gratis og lovlig når du måtte ønske).
Og hvorfor er det kun gratis for de som befinner seg i utlandet? Hvilket nettradioprogram er dette for noe egentlig?
Vis hele sitatet...
Har opplevd at noen merkelige mennesker liker musikk best på radio. Skjønner det hvis yndlingslåta kommer på helt tilfeldig, men det der ringe inn å ønske låt greiene har jeg aldri helt forstått, ihvertfall ikke in this age of interwebz..
En kjent mail som ofte blir brukt for ting offentligheten helst ikke skal vite om er http://hushmail.com.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Hushmail er på ingen måte sikrere enn f.eks. GMail eller andre alternativer. De har bare gjort det relativt enkelt å håndtere pub/private keys. Jeg vil gå så langt som å si at det er tryggere å basere seg på en tjeneste som kun leverer epost, og sørge for sikkerheten selv, gjennom bruk av proxy-tjenester og kryptering lokalt på PCen.