Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 472
Hei!

Er lei av å ha en stor bråkete pc! Vurderer å kjøpe meg et mye mindre kabinett og gjøre den så stille som mulig.

Fra før av har jeg et antec 1200. Har sett litt på Bitfenix Prodigy og synes det ser veldig greit ut ettersom det har plass til både h100 og gtx 680 som jeg har fra før av.

Burde jeg gå for det kabinettet? Hva slags mini itx hovedkort anbefales?

Vurderer også å sette inn noen andre vifter for å gjøre systemet så stille som mulig. Hadde vært kjekt å kunne sove i samme rom som pcen når den er på. Hvilke vifter anbefales, og hvor mange trenger jeg? Trenger hvertfall 2 til h100 ettersom de bråker noe forferdelig. Vet ikke hvordan lydnivået er på de som følger med kabinettet.

Av andre komponenter med vifte har jeg gtx 680 og en mist 800 watt PSU. PSUen er oppgitt til ca 28db, noe jeg ikke vet om er merkbart på et par meters avstand.

En siste ting jeg lurer på er om den er noen som helst måte å få et xonar essence stx lydkort til å fungere med et mini itx system? Finnes det eksterne pci slots som kan kobles til med usb?

Noen andre tips?
Sist endret av Flue; 6. april 2013 kl. 18:55.