Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1796
married to google
Xmalix's Avatar
Trenger hjelp med å finne en laptop som kan spille sims 3 godt. Jeg er på budsjett, helst ikke over 7-8000. Noen som spiller det? Hvilken pc har dere? Jeg brukte nesten 2000kr på sims spill før jeg innså at pcen jeg nettopp kjøpte ikke tåler 2 min med spillet før det kræsjer :'(((( + at den har windows 8 som totalt suger. Jeg vil gjerne ha en pc med windows 7 og som spiller sims med høye grafikkinstillinger. Noen som kan hjelpe meg?

Fuck nå ble kl over 1 ja.. Jeg som skulle legge meg 12...
skal det så mye til får å kjøre sims da? min 3,5 år gamle laptop kjører sims 3 helt fint.
Kjøpte en Samsung RV515 til 4k for 2 år siden, som kjører Sims 3 med en del expansions uten problemer. Henger meg på Ghetto over her og sier at det er svært lite som skal til for å dra disse spillene.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Prøv å ikke ha så mye spesialinnhold (nedlastinger) i spillet. Har du mange expansion packs? Du får en OK maskin å spille på hvis du har alle spillene på høyeste innstillinger men du VIL oppleve smålagging.
Merkelig nok så går skjermkort temperaturen til 70°C (mer enn ArmA 3 og andre nye spill) når jeg spiller The Sims 3, hva skjer? Gainward GTX 670.
married to google
Xmalix's Avatar
Trådstarter
Jeg har funnet ut at sims 3 faktisk er et veldig krevende spill pga 3D grafikken, er det ikke 3D? Jeg tror det.. Jeg kjøpte vel så og si alle expansion pakkene.. Det gjør nok at det går en del saktere.. Har funnet systemkravene til sims 3:
2,4 ghz
128 mb grafikkort m støtte til pixel shader 2.0
Jeg har lett litt rundt og syns det er veldig vanskelig å finne en rimelig pc med som oppfyller disse kravene.. Tenker jeg må vel ha en skikkelig kraftmaskin ettersom jeg har alle tilleggspakkene.. Men er det ikke mulig å kjøpe en god data litt billigere på finn? Noen som har kjøpt der?
Sitat av Xmalix Vis innlegg
Jeg har funnet ut at sims 3 faktisk er et veldig krevende spill pga 3D grafikken, er det ikke 3D? Jeg tror det.. Jeg kjøpte vel så og si alle expansion pakkene.. Det gjør nok at det går en del saktere.. Har funnet systemkravene til sims 3:
2,4 ghz
128 mb grafikkort m støtte til pixel shader 2.0
Jeg har lett litt rundt og syns det er veldig vanskelig å finne en rimelig pc med som oppfyller disse kravene.. Tenker jeg må vel ha en skikkelig kraftmaskin ettersom jeg har alle tilleggspakkene.. Men er det ikke mulig å kjøpe en god data litt billigere på finn? Noen som har kjøpt der?
Vis hele sitatet...
De kravene der? De kravene der blir oppfylt av en gjennomsnittlig laptop fra 2008.

Tror ikke det er selve PC`n som er flaskehalsen, heller alt du har innpå den.
Uten å dra konklusjoner så tipper jeg du har 10 toolbars i nettleseren din og 68 programmer kjørende i bakgrunnen. Samt en Full C: disk.
Søstra til samboeren min har en Acer fra 2007 som kjører Sims 3 helt uten problemer.


Men hvis du skal kjøpe ny PC og denne skal være en laptop så bør du kjøpe en PC som er 15.6", disse er enklere å spille på da de har mye bedre kjøling.
Jeg har selv en 13.3" med relativt gode specs, men å spille på den er ganske håpløst da den blir overopphetet ganske fort.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Jeg har en Asus N71Jv fra 2010 (Kostet 8000,- da). Den funker OK til Sims, men nå har jeg ikke hatt alle tilleggspakkene installert på én gang.

Nå er det antakelig minimumskravene du har sett etter? Til sammenligning krever SimCity 16MB.
Sist endret av Duckie; 3. april 2013 kl. 13:14.
married to google
Xmalix's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke 68 programmer kjørende i bakgrunnen og heller ingen toolbar, jeg liker ikke toolbars. Jeg har heller ikke en full C disk. Jeg har masse plass. Men pcen min har 1,5 ghz og kosta jo bare 3,5 eller noe i den duren.. jeg har jo kjøpt noe man ikke kan spille på! Jeg har intel grafikkort og sims krever jo enten nvidia eller amd. Asså denne pcen min er helt ny, jeg har nesten ingenting på den bortsett fra masse sims spill og den ville jo ikke starte spillet en gang før jeg omsider greide å starte spillet og sette alle instillingene på det laveste. Jeg kan spille litt, men det går veldig treigt og stivner mange ganger også klikker det.

Ja det er minimumskravene. Her er alle:

WINDOWS VISTA
•2,4 GHz P4-prosessor eller tilsvarende
•1,5 GB RAM
•128 MB grafikkort med støtte for Pixel Shader 2.0
•Microsoft Windows Vista (Service Pack 1)
•Minst 6,5 GB ledig plass på harddisken med minst 1 GB ekstra plass til spesialinnhold

For datamaskiner med innebygde grafikkbrikkesett med Windows, krever spillet:
•Intel Integrated Chipset, GMA 3-serien eller bedre.
•2,6 GHz Pentium D CPU, 1,8 GHz Core2 Duo eller tilsvarende
•0,5 GB ekstra RAM
wow... aner du eigentlig ka du snakker om? sims krever så og sei ingenting... og at du har 1.5 ghz cpu seier meg ingenting... oppgje kva pc du har, dvs. merke og modell.
married to google
Xmalix's Avatar
Trådstarter
Nei det gjør jeg sikkert ikke:P Kravene er hentet fra nettsiden til Sims 3. Jeg har en Acer Aspire V5-531 med W8. Kjøpte den for rundt 4000 tror jeg.
Er PCen din varm når den skrur seg av? Kan hende alt som trengs er en god støvsuging, bærbaren min takler så vidt en 720p film når støvet har satt seg.

Ser nå at du aldri sa PCen skrur seg av, ikke lett å tenke alltid.
Sist endret av Dos Equis; 7. april 2013 kl. 23:11.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Er PCen din varm når den skrur seg av? Kan hende alt som trengs er en god støvsuging, bærbaren min takler så vidt en 720p film når støvet har satt seg.

Ser nå at du aldri sa PCen skrur seg av, ikke lett å tenke alltid.
Vis hele sitatet...
Ikke bruk støvsuger, bruk trykkluft/luft på boks..
Sitat av packman Vis innlegg
Ikke bruk støvsuger, bruk trykkluft/luft på boks..
Vis hele sitatet...
Har brukt støvsuger på mine maskiner så lenge jeg kan huske, ingen problem. Pleier ha et plaststykke på enden da.