Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 996
Hei

Jeg vet ikke om det jeg skal spørre om hvordan jeg gjør er "ulovlig", men for meg virker det høl i huet om det er.

Jeg har funnet en Cisco 100mbit switch på nye lokalet til jobben som de forrgie bare lot ligge da de ikke hadde bruk for den, men den er jo selvfølgelig passordbeskyttet og jeg tenkte da at jeg skulle flashe den så jeg får den med bare stock settings.

Men når jeg googler litt rundt får å finne ut av hvordan man gjør dette kommer jeg over noen fine guider men alle sammen sier at man må ha rettigheter til IOS softwaren og en betalt bruker på CISCO sine sider for å laste ned, noe jeg fant ut.

Switchen er forresten en Cisco Catalyst 3560 24TS.

Spørsmålet er vel om noen har tips til hvor jeg kan finne noe jeg kan få flashet den med...

Alternaltivt om noen har noen tips til reset for de jeg har funnet så langt fungerer ikke.

Takker

kradalby
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Du må ha konto hos Cisco med supportavtale for å laste ned FW
2. Du må ikke ha SW for å factory resette den, dette gjør du via serieport og ved å holde inne diagnoseknappen i 15 sekunder når du putter strømmen i og deretter følger recovery guide.
Trådstarter
78 1
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
1. Du må ha konto hos Cisco med supportavtale for å laste ned FW
2. Du må ikke ha SW for å factory resette den, dette gjør du via serieport og ved å holde inne diagnoseknappen i 15 sekunder når du putter strømmen i og deretter følger recovery guide.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, Jeg har prøvd dette da kommer jeg inn i Switch#

Men jeg har ikke helt forstått denne recovery prosessen, noen hint?

nvm bare jeg som er dum