Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2709
Hei, jeg går på medieproduksjon som valgfag. Jeg fikk i oppgåve og lage en YouTube kanal og jeg utfordtet meg selv med og lage en youtube kanal innen teknologi/datamaskiner. Siden jeg var ferdig fikk jeg som en oppgåve som var heilt frivillig og gjer og det var og spør om kritikk fra folk om hva dei syntes. Så nå spør jeg dere om hva dere synes om vidoene mine.

https://www.youtube.com/channel/UCB-...sQ5jxDNGE8WnWw

ikke se min første video (den er vilt dårleg)
Links, links, links.. Uansett hvor bra content du har vil det ikke bety like mye uten gode links. Lenker øker troverdigheten din og får deg til å virke mer seriøs angående hva du snakker om. (refererer spesielt til top 10 videoen din) ellers er det greit med linker til artikler du snakker om, ellers vil jeg si at content er helt ok. når det kommer til selve filmingen og editing vil jeg si to ting; intro trenger ikke være mer enn 4-5 sec og når det kommer til snakkingen din ville jeg øvd litt ekstra på manus eller freestyle det (til en viss grad) føler du leser veldig rett fra manus, noe som ødelegger litt av flowen i videoen. Fokuserer nesten mer om det enn content.

Ble mye "konstruktivt kritikk" her nå, er ikke ment negativt om du føler det var det, vil bare få deg til å gjøre det enda bedre enn du gjør det fra før. Liker at du lager en tech "blog", trenger mer slikt på norsk. Keep it up o/
▼ ... over en måned senere ... ▼
Intro er ganske unødvendig.
Øv deg mer på manuset ditt, det høres veldig oppstykket ut og på videoene hvor du har tekst som dukker opp så virker som at du prøver å synkronisere stemmene din til teksten i videoen og ikke omvendt.
På den videoen hvor du er innom komplett så høres du mye mer flytende ut mens du browser på nettsiden kontra når du leser fra manus.

Men greit konsept med litt "komputer for alle" videoer, jeg tror det er mye småting mange lurer på som feks "Hvorfor trenger vi egentlig ett skjermkort" videoen din.