Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1265
Hei på dere alle fellow freak's
Jeg vet ikke helt hva jeg forventer å få ut av og lage denne tråden men tenker kanskje det kan komme noe nyttig ut av det og høre andres erfaringer.
Som tittelen sier så er det altså rehab det handler om , Jeg skal nå snart inn på rehab og tenkte å fortelle litt om situasjonen min og bakrunn

Er 23 år gammel har begynte tidlig med og utforske rus i 11 års alderen fikk fort ett problematisk forhold til det grunnen altfor stor nysgjerighet og null kontroll eller sperrer. jeg simpelten elsket det og være ruset fra dag 1 begynte med alkohol også i 14 års alderen begynte jeg med hasj og dønking selv skading osv . Jeg ble bøsta for hasj bruk og i og med min storebror også hadde stort dop problem så var dette noe mine foreldre slo hardt ned på så jeg endte opp med og legge det fort på hylla igjen
jeg flyttet på internat på skole

Jeg gikk da tilbake til kong alkohol og kjørte det løpet til jeg var 18 og satt med stort alkohol misbruk og pille misbruk jeg klarte nå og skjule misbruke litt bedre siden "Jeg var jo trosalt 18 å ville feste" ingen stusset over det , Det dem ikke visste var at jeg misbrukte piller og at jeg ikke klarte meg uten alkohol på daglig basis . når jeg var 20 var jeg svært sliten og ble innlagt på Psykiatrisk avdeling jeg ble der bare enn uke's tid slå slapp de meg ut igjen jeg var da veldig sliten fysisk og både psykisk pga misbruke med tunge stoffer som alkohol og piller.

Så kommer neste "kapitell" i livet mitt som vil gjøre enn dramatisk endring jeg tar kontakt med enn barndoms veninne av meg som jeg møtte på motak på avdelingen jeg viste hun kunne ordne bønner å lignende hun ga meg nr til enn bekjent av meg jeg ikke helt viste drev med sånt , Men ba meg ta kontakt med ham for han kunne fikse . Å det gjorde jeg og fikk napp på enn halvtime før jeg viste orde av det satt jeg der med pipa i hånda trakk opp og med EN ENESTE GANG følte jeg hvor har du vært hele mitt liv , Jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke bare fortsatte med deg istede for alkoholen .
altså bønna

Det føltes bedre enn all pille og alkohol rus i verden jeg hadde rett og slett glemt hvor godt det var og være bønne skækk var vell 16 da jeg sist røyka så ble jeg tatt med inn i et stoner miljø jeg la spriten på hylla og begynte røyke fast med untak av øl i ny og ne og piller litt her og der .

Jeg fikk meg fast jobb og livet smilte virkelig jeg hadde gode venner rundt meg følte jeg ikke lengre hadde no særlig rus problem men så gikk tiden og ettervært fikk jeg tilbud om amfetamin dette var veldig sketchy følte jeg siden dette var jo farligere enn rene helvette alle sa jo det heroin og amfetamin er helvette . Jeg hadde jo også broren min som var sprøyte narkoman som nettopp misbrukte amfetamin mest . det skulle gå mange kvelder jeg ble tilbudt speed uten at jeg turte . Men tilslutt med litt alkohol innabords og hasj rus no blå valium så tok jeg det store stege jeg tok enn STRIPE!!!

Med det første så tenkte jeg ikke noe mer med det enn at det var jo litt kult å ta striper samtidig som det ga enn og følelse hadde aldri prøvd et rusmidel som dette og kunne ikke sette ord på rusen ordentlig annet en jeg følte meg bra veldig bra . Det skulle gå noen ganger før jeg "lærte" meg og bruke amfetamin . Jeg la merke til at om jeg overjusterte med alkohol så fikk det meg klin nykter altså om jeg var ubehagli full det kunne brukes på morran da jeg ville stå opp eller om jeg ville være våken i flere døgn . Det var nå det beste . jeg kunne reparere ALT med speed

tiden er nå gått til 21 jeg bruker nå alkohol hasj og amfetamin å enn del piller jeg ruser meg som aldri før fra mårran til kveld går våken i uker kjører veldig hardt . Jeg har nå erfart at hasj blir man fort innrøyka på og amfetamin er det som gir meg mest over lange perioder sammen med alkoholen og piller . Jeg går nå inn i enn ny fase

Jeg savner og være stein , Men klarer ikke stoppe opp ta pauser til at pillene og alkohol gir meg nokk rus . Jeg prøver nå heroin for første gang jeg simpelten elsker det . det ga meg steine følelsen jeg altid hadde leita etter uten og kunne plutslig få noia eller måtte ha noe og spise jeg begynner og bruke subutex på daglig basis og røyke heroin og skyte peppern det går til jeg blir nesten 23 så blir jeg innlagt på psykiatrisk igjen vært her nå i 8 måneder klart og holdt meg nykter til nå lengste perioden nykter på veldig mange år jeg har rusproblematikk i rundt 10 nå og skal over på rehab

Dette var kanskje alt for langt urelevant for alle og enn vær men tenkte at om jeg deler min erfaring så kanskje noen kan kjenne seg igjen og fortelle meg om dem har klart det eller ikke om rehab faktisk fungerer hva som må til og hvordan i all verden jeg skal klare meg kom gjerne med gode råd osv . For og holde seg nykter på lukket avdeling er en ting , Men jeg kjenner styggen på ryggen og jeg vet jeg aldri hadde klart 1 dag ute sånn jeg føler det nå
Rehab hjelper for noen. Ganske stor tilbakefallsprosent. Stor forskjell på folk sin motivasjon til å være der. F.eks. Noen blir dømt til det og har det som en del av soninga si. Det kan ødelegge for andre folk der . Ihvertfall statlig rehab. Du burde finne noe som tar fokus og engasjerer. Ikke sitt i ro med tanker og kjenn på hvordan du har det. Gi avkall på det gamle og la det nye komme. Det er en del av the experience her i livet. Har du det godt med deg selv nå som du er nykter? Gratulerer med å ha tatt det valget, for det er valget om å vær nykter som er tøft å ta synes jeg.