Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3225
I går opplevde jeg noe utrolig.

Satt å så på en video på youtube. Åpnet opp fulskjerm så 2 sekunder så gikk plutselig bildet ut av fullskjerm. Klikket meg inn igjen så skjedde det samme igjen. Så ser jeg plutselig at hele musa beveger på seg og så begynner det plutselig å skrive inn en lengre tekst inn i søkefeltet i youtube. Det stod på norsk.

Fikk helt panikk og gikk rask inn og endret passordet til gmailen merkelig nok.

Hva i all verden har skjedd, har jeg blitt hacket?
Endret du passordet på mailen din med den infiserte pcen? Hvis du gjorde det bør du bytte mailpassordet med en "frisk" pc fort som fy. Hvis du har blitt hacket er det stor sjanse for at du har Keylogger på pcen din.
Trådstarter
7 1
Trodde jeg så syner når den holdt på. Det første jeg gjorde var å hive inn brannmur og antivrus. De to fant ingenting.
Sist endret av tommy1; 22. april 2013 kl. 17:19.
Kan det være at du har truffet en makroknapp på tastaturet?
Trådstarter
7 1
Nei, lite sannsynlig. Musa bevegte seg og tekst ble skrevet inn ganske kjapt.


Får lyst til å formatere, installere antivirus, brannmur, vpn og skifte alt av passord.
Sist endret av tommy1; 22. april 2013 kl. 17:32.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hva om.. en kompis vet av passordet ditt, og har satt opp remote desktop protokoll og logget seg inn for å kødde litt med deg?
Trådstarter
7 1
kan muligens hende, men tviler. Hvordan finner jeg ut av det?

Det som er merkelig er at ingenting har hendt i mellomtiden. mail, facebook etc er urørt. Har handla via paypal i mellomtiden. Er usikker på hva jeg bør gjøre. Regner med selv som datakyndig, men har ikke fokusert på sikkerhet da jeg har antatt at det jeg driver på med er sikert nok.


Er usikker på om jeg skal erklære unntakstilstand eller ei. formatering, anti-virus, vpn, brannmur, kryptering av harddisk osv.
Sist endret av tommy1; 22. april 2013 kl. 17:54.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Bruker ikke windows selv så jeg skriver av microsoft sine egne sider:
I kontrollpanel finner du "System and maintenance", jeg aner ikke hva den norske versjonen kaller det, men her finner du en fane som heter "Remote settings", "Fjerninstillinger" på norsk kanskje? Under "Remote Desktop" så har man tre alternativer visstnok, der en av de er å skru av funksjonen.
Bare husk å slå av det trådløse nettverkskortet/dra du kabelen inntil du har fått fjernet det.
Høres ut som en rat. Og hvis den er FUD så kommer den seg gjennom firewall og antivirus.
Jeg kan desverre ikke hjelpe deg.
Du kan sjekke med netstat i cmd foreksempel. Vil tippe du er infisert av en remote admin controll client.
Bare av ren nysjerrighet, hva skrev hackeren inn i søkefeltet på youtube?
Sitat av Xaviuz Vis innlegg
Bare av ren nysjerrighet, hva skrev hackeren inn i søkefeltet på youtube?
Vis hele sitatet...
Er like nysgjerrig på dette selv.
"How to make love to a christmas tree?"
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
7 1
Det var noe norskt av alle ting. Fikk ikke med meg alt. Men noe med vandel osv.

Opplever at f.eks Google Chrome laster ned i maks båndbredde uten at jeg bruker den. Den er ikke listet opp i prosesser, men jeg får den opp på Netlimiteren. Der er det 2-3 IPer som det lastes ned fra hele tiden. Hva kan det være?


http://bildr.no/thumb/1613650.jpeg

Disse IPene leder meg til samme plass i Usa.
Sist endret av tommy1; 11. mai 2013 kl. 20:14.
gratulerer du har nok fått en rat på pcen din
Trådstarter
7 1
Søkte opp de 4 IPene og det ledet til samme kjerrevei i Kansas. Hva kan dette være? Hva er greia med at min nedhastighet skal ligge i maks. Er google chrome et skjul?
Sist endret av tommy1; 11. mai 2013 kl. 20:23.
Når du mistenker at du har en inntrenger på maskinen, så er ikke det å bruke paypal o.l. det smarteste man kan gjøre.
IPene kan ikke spores. Hvis du kikker litt nærmere på resultater, får du bare opp "USA" og City er unavailable.

Mulig maskinen din er en del av et botnet som brukes til ddos, eller andre ting selvfølgelig.
Hadde jeg vært deg hadde jeg formatert maskinen for å være sikker på at alle "hull" blir tettet.
Trådstarter
7 1
Det har jeg nettopp gjort. Formatert, installert betalt versjon av antivirus.

Dette er egentlig eksakt samme problem:


https://productforums.google.com/for...me/ThLmZHRFu1o
Prøv å fortelle mer detaljer om teksten som ble skrevet, det kan nok gi oss et godt hint.
Bare vill gjetting, men på flere torrent klienter så kan de med stor båndbredde på en måte dele linja si med andre (husker ikke hva det heter i farten) slik at andre kan laste ned raskere, kan det være at Google gjør noe av det samme, for eksempel med youtube?
Sist endret av Veggen; 11. mai 2013 kl. 21:29.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Bare vill gjetting, men på flere torrent klienter så kan de med stor båndbredde på en måte dele linja si med andre (husker ikke hva det heter i farten) slik at andre kan laste ned raskere, kan det være at Google gjør noe av det samme, for eksempel med youtube?
Vis hele sitatet...
Hvordan skulle du klart å få til dette? Noen med 10Mbit/s(ned) linje kan ikke få større ned-hastighet ved at noen med 100Mbit/s linje deler med dem.

Det du beskriver er torrentteknologien, som gjør at om 10 personer med 1Mbit/s opp hver har hver siden 1/10 del av fila, kan du laste ned med 10Mbit/s (eller 1,25MB/s)
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Hvordan skulle du klart å få til dette? Noen med 10Mbit/s(ned) linje kan ikke få større ned-hastighet ved at noen med 100Mbit/s linje deler med dem.

Det du beskriver er torrentteknologien, som gjør at om 10 personer med 1Mbit/s opp hver har hver siden 1/10 del av fila, kan du laste ned med 10Mbit/s (eller 1,25MB/s)
Vis hele sitatet...
Jeg forklarte meg litt dårlig, men tror det er ultrapeer jeg tenker på. Og jeg mener ikke at andre får større båndbredde, men raskere nedlasting av den aktuelle torrenten.

Når det da gjelder youtube, så jeg for meg at Google kanskje hadde gjort noe lignende, slik at om jeg har veldig stor båndbredde og ser på en populær video på youtube, så deler jeg samtidig med andre, for på den måten å lette "trykket" på serveren til youtube/Google, slik at det på den måten kan bli raskere for alle, men selvfølgelig ikke raskere enn den enkeltes ned-hastighet, som i tilfellet du nevner ville blitt max 10Mbit/s (eventuelt 100Mbit/s som du også nevner).


Tror du har rat jeg.