Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 780
Hei, har tenkt til å bygge stasjonær pc. Skal bruke den mest til spill o.l.
Skal kjøpe en AMD FX 8350 og ett Gigabyte HD 7950 grafikkort.

Spørsmålet mitt er egentlig hvilket hovedkort jeg burde kjøpe? Kan veldig lite om hovedkort, så jeg skjønner egentlig ikke helt forskjellen på ett hovedkort til 600kr og ett til 1000kr.

Jeg har ikke lyst til å bruke så veldig mye på hovedkortet (600-900kr). Er det noen grunn til at jeg burde bruke mer penger på ett hovedkort?
Har ikke tenkt til å overklokke så veldig mye (siden jeg ikke har gjort det før) men har tenkt til å prøve meg litt (Prosessor og grafikkort)

Er også litt bekymret over at det ikke er nok plasser for å koble til viftene. Skal ha 3 vifter i kabinett og en Cpu kjøler.

Som sagt kan jeg veldig lite om dette, så setter stor pris på hjelp!
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Dette f.eks kjører jeg nøyaktig samme prosessor og GPU på. Fungerer utmerket og burde være i prisklassen du er ute etter.
Trådstarter
37 0
Sitat av daimeno Vis innlegg
Dette f.eks kjører jeg nøyaktig samme prosessor og GPU på. Fungerer utmerket og burde være i prisklassen du er ute etter.
Vis hele sitatet...
Hei, og takk for svar!
Dette ser veldig bra ut, men ser ikke ut som at det har støtte for Crossfire. Tenker at det kanskje kunne vært greit å ha for "fremtiden", viss du skjønner. Burde kanskje nevnt det tidligere. Har du overklokket prosessor/grafikkort med dette hovedkortet?
Det har støtte for CFX som er det samme som CrossFire
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Det er et godt poeng. Jeg har overclocket GPUen noe med AMD overdrive og det fungerer fint så langt. Har ikke forsøkt meg på noe CPU-overclocking enda!
Trådstarter
37 0
Ok, takk til dere begge!

Leste dette på komplett : "Funker ikke med de nye piledriver chippene som bruker 125W (fx-832 og fx-8350) men de andre skal virke siden de er 95W. Ellers et kjempebra kort :-) venter på bios oppdatering for støtte 125W..."

Hva betyr dette?
Må jeg oppdatere hovedkortet etter at jeg har kjøpt det? Hvordan skal jeg klare det uten prosessor?
Jeg har dette hovedkortet med min FX8350.

Massevis med features, fint UEFI BIOS (Noe jeg tror den revisjonen av GA-970A-UD3 Komplett selger ikke har)
-Men den har kun 4+2 strømfaser, så for den prisen er nok Gigabyte kortet et godt valg, men ASUS kortet har flere features.

ASUS kortet har 4-PWM vifteslots, disse støtter den geniale Fan xPert som jeg liker veldig godt. Du får hele AI Suite pakka.

Har også R7950, veldig god kombo!
Sitat av daimeno Vis innlegg
Det er et godt poeng. Jeg har overclocket GPUen noe med AMD overdrive og det fungerer fint så langt. Har ikke forsøkt meg på noe CPU-overclocking enda!
Vis hele sitatet...
ville ambefalt msi afterburner til overklokking, du får litt meir info på skjermen, samt ein stabilitets testar (kombustor), også bruke ungine heaven til å benche med.