Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 1965
Jeg skal nå over på vidregående. Så skal jeg kjøpe en ny pc, men er i tvil om det jeg har funnet er kraftig nokk. Jeg skal spille Minecraft, Bf2, Wow ol.
PS: Jeg har ikke plass til å ha stasjonær!
Jeg tar gjerne imot bedre ideer.
Pc:

- 17.3'' Full-hd
- Intel Core i7-3630Qm 2,3-3,3 GHz
- Minne, 12GB 1333MHz
- 750GB Sata Harddisk
- Nvidia GeForce GTX 660M

+ ledig plass til ekstra harddisk.

Er dette nok til Å drive de fleste spillene i ultra settings?

Er på jakt etter en pc til under 10k!
Sitat av Throwtex Vis innlegg
Jeg skal nå over på vidregående. Så skal jeg kjøpe en ny pc, men er i tvil om det jeg har funnet er kraftig nokk. Jeg skal spille Minecraft, Bf2, Wow ol.
PS: Jeg har ikke plass til å ha stasjonær!
Jeg tar gjerne imot bedre ideer.
Pc:

- 17.3'' Full-hd
- Intel Core i7-3630Qm 2,3-3,3 GHz
- Minne, 12GB 1333MHz
- 750GB Sata Harddisk
- Nvidia GeForce GTX 660M

+ ledig plass til ekstra harddisk.

Er dette nok til Å drive de fleste spillene i ultra settings?

Er på jakt etter en pc til under 10k!
Vis hele sitatet...
Du klarer nok ikke dra noe særlig med spill på Ultra på en laptop til under 10k.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Du klarer nok ikke dra noe særlig med spill på Ultra på en laptop til under 10k.
Vis hele sitatet...
Ikke se på prisen hele tiden! Se på specsa!

Til TS: Det brude dra ganske mye på ultra. Det er hvis du ikke har FOR høye krav til fps.
Trådstarter
17 1
Har ikke ekstremt store krav til fps, bare det ikke hakker eller noe sånt!
Sitat av Throwtex Vis innlegg
Har ikke ekstremt store krav til fps, bare det ikke hakker eller noe sånt!
Vis hele sitatet...
Da bør det holde
Trådstarter
17 1
Hvordan pc bær jeg kjøpe hvis jeg ønsker å spille på max? 10-15k?
Sitat av Throwtex Vis innlegg
Hvordan pc bær jeg kjøpe hvis jeg ønsker å spille på max? 10-15k?
Vis hele sitatet...
Det holder til ALT på ultra.(Vil nå jeg si)
Trådstarter
17 1
Er 2,3-3,3 GHz bra?
Eller er det mulig og over klokke??
Hvis du ser på 10-15K

Hvis du ser etter under 10K

Ikke mulig å overklokke!
Sist endret av Likyhane; 8. april 2013 kl. 21:04.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Det holder til ALT på ultra.(Vil nå jeg si)
Vis hele sitatet...
Lykke til.
En kompis av meg har http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa

Han spiller Battlefield 3 på Medium med 40-50 FPS.
Lykke til med å dra ALLE spill på ultra, du
Sitat av Claryn Vis innlegg
Lykke til.
En kompis av meg har http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa

Han spiller Battlefield 3 på Medium med 40-50 FPS.
Lykke til med å dra ALLE spill på ultra, du
Vis hele sitatet...
Se på den jeg linket til du BTW så synes jeg det var litt lavt til et 670mx å være... (vet det ikke er det samme som et 670!)
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Se på den jeg linket til du BTW så synes jeg det var litt lavt til et 670mx å være... (vet det ikke er det samme som et 670!)
Vis hele sitatet...
Et 670MX er noe helt annet enn et 670.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Et 670MX er noe helt annet enn et 670.
Vis hele sitatet...
Jeg sa jo at jeg visste det! Jeg skrev det for at du ikke skulle trenge å si det.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Det holder til ALT på ultra.(Vil nå jeg si)
Vis hele sitatet...
Nei det gjør det ikke. Hvis det var stasjonær så burde den klare ultra for den prisen (og mindre)
Når det gjelder laptop så tror jeg en til 10-15k kan klare medium/high på tyngre spill som bf3 med rrundt 40fps.
Men de spillene du har listet opp i førstepost skal du nok klare helt fint med god fps
Sist endret av iColdman; 8. april 2013 kl. 21:14.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Nei det gjør det ikke. Hvis det var stasjonær så burde den klare ultra for den prisen (og mindre)
Når det gjelder laptop så tror jeg en til 10-15k kan klare medium/high på tyngre spill som bf3 med rrundt 40fps.
Vis hele sitatet...
Så snakket jeg om en til 10-15k når jeg skrev det. Jeg snakker av praktisk erfaring, ikke av teoretisk erfaring
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Så snakket jeg om en til 10-15k når jeg skrev det. Jeg snakker av praktisk erfaring, ikke av teoretisk erfaring
Vis hele sitatet...
Praktisk erfaring? Jeg har ikke sett en eneste laptop til under 18k som har klart BF3 på Ultra med 60+ FPS.
Har lett etter link til en PC, men finner det ikke. Men jeg kan si at en PC med i7 3710qm(?) og 635m kort drar fint bf3 på medium. En annen venn av meg har en asus g75vm og drar bf3 på ultra. Jeg vet ikke hva dere andre surrer med, men men...
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Har lett etter link til en PC, men finner det ikke. Men jeg kan si at en PC med i7 3710qm(?) og 635m kort drar fint bf3 på medium. En annen venn av meg har en asus g75vm og drar bf3 på ultra. Jeg vet ikke hva dere andre surrer med, men men...
Vis hele sitatet...
Hva er din definisjon på å "dra" spillet? At du ikke får bluescreen? At du ligger over 20 FPS?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Hva er din definisjon på å "dra" spillet? At du ikke får bluescreen? At du ligger over 20 FPS?
Vis hele sitatet...
ligger mellom 35 og 50 fps. jeg nevnte tidligere at det burde dra det hvis du ikke hadde for store krav. Jeg har derimot for store krav, og klarer meg sjeldent under 50 fps. Det å ikke få bluescreen er jo da et bonus!
Sitat av Throwtex Vis innlegg
Jeg skal nå over på vidregående. Så skal jeg kjøpe en ny pc, men er i tvil om det jeg har funnet er kraftig nokk. Jeg skal spille Minecraft, Bf2, Wow ol.
PS: Jeg har ikke plass til å ha stasjonær!
Jeg tar gjerne imot bedre ideer.
Pc:

- 17.3'' Full-hd
- Intel Core i7-3630Qm 2,3-3,3 GHz
- Minne, 12GB 1333MHz
- 750GB Sata Harddisk
- Nvidia GeForce GTX 660M

+ ledig plass til ekstra harddisk.

Er dette nok til Å drive de fleste spillene i ultra settings?

Er på jakt etter en pc til under 10k!
Vis hele sitatet...
Gidder du å linke til pcn?
Trådstarter
17 1
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Gidder du å linke til pcn?
Vis hele sitatet...
Tenkte litt på denne?!

http://www.multicom.no/Xishan-W370E-...0560/p10621803

Det viktigste er at den holder Minecraft på god kvalitet og klarer det meste av redigering! Redigere på små klipp og små filmer.
den skal klare det meste av spel på høgare settings, krevjande spel som bf3 skal den nokk klare på high-ultra med decent fps.

til redigering er det nokk ikkje den beste, greitt nokk, du har ein i7, så den vil gjere ein heilt decent jobb der også.

du får i alle fall ingenting betre til den prisen.
Jeg er også på utkikk etter en brukbar gaming-laptop, og er glad for at G75xx allerede er nevnt.
Men hvor i helvete har det blitt av laptops med ATI-kort?
Er egentlig piss lei av alt Nvidia...
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg er også på utkikk etter en brukbar gaming-laptop, og er glad for at G75xx allerede er nevnt.
Men hvor i helvete har det blitt av laptops med ATI-kort?
Er egentlig piss lei av alt Nvidia...
Vis hele sitatet...
einaste "ATI" har er highend skjermkort til stasjonære, og APU'ar til berbare, resten er eigentlig ganske piss i forhold til nvidia...
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
så du må reise til skøyen for å kjøpe...?
Vis hele sitatet...
Man må vel det ettersom det bare er i butikken der. 100 stk også visstnok, så man må være relativt tidlig ute.
Den PC'n har nesten presist like stats som min bærbare, samme prosessor, skjermkort, etc.. Min drar BF3 på high, går eg på ultra lagger det i FX effekta (eksplosjonar, etc)
Sitat av Hoffen Vis innlegg
Den PC'n har nesten presist like stats som min bærbare, samme prosessor, skjermkort, etc.. Min drar BF3 på high, går eg på ultra lagger det i FX effekta (eksplosjonar, etc)
Vis hele sitatet...
hakkje du 640m...?
Trådstarter
17 1
Er det noen betydlig forskjell på 2,3GHz og 3,3 GHz? Vil jeg merke det når jeg spiller?
Sitat av Throwtex Vis innlegg
Er det noen betydlig forskjell på 2,3GHz og 3,3 GHz? Vil jeg merke det når jeg spiller?
Vis hele sitatet...
Det vil du garantert merke. Den CPU'en som du har nevnt klokker seg selv opp når det er nødvendig. 3,3 GHz er på høyde med desktop-CPU-hastigheter-.
Sitat av Throwtex Vis innlegg
Er det noen betydlig forskjell på 2,3GHz og 3,3 GHz? Vil jeg merke det når jeg spiller?
Vis hele sitatet...
vist du merker forskjell på 0.3 og 0.4 nanosekund, så ja.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
vist du merker forskjell på 0.3 og 0.4 nanosekund, så ja.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte regner man i nanosekunder i spill? Jeg snakker nå om fps! Du er nødt til å være enig i at det er en merkbar forskjell i fps mellom 2,3 og 3,3 GHz. Det blir en "like" stor økning som om du overklokker en 3570k fra 3,4 til 4,4 GHz.

Ikke snakk om nanosekunder her.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
På hvilken måte regner man i nanosekunder i spill? Jeg snakker nå om fps! Du er nødt til å være enig i at det er en merkbar forskjell i fps mellom 2,3 og 3,3 GHz. Det blir en "like" stor økning som om du overklokker en 3570k fra 3,4 til 4,4 GHz.

Ikke snakk om nanosekunder her.
Vis hele sitatet...
joa, du vil merke forskjell... men forskjellen mellom 2.3 ghz og 3.3 ghz er 0.1 ns, uansett korleis du snur og vender på det.

formelen er T=1/f sån btw...