Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 3281
Hey!
Har seg sånn at jeg har en kompis som er veldig keen på å kjøpe maskinen min + 3 skjermer til 20 000. (Maskinen i sign).
Jeg syns det er VELDIG fair, da det ville koster 24500 å kjøpe alt nytt i dag.
Ser derfor på deler til en ny maskin, som er litt kraftigere.

Jeg har 2 LG IPS skjermer. 23,3" og kommer til å bruke de.
Jeg har også en 2TB HDD og en 3TB HDD.

Her er da listen jeg har satt opp foreløpig:

+
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=770568

Jeg valgt deler ut i fra utseende også, da jeg vil ha en grå maskin med grønn led-lys + at Titan er grå/sølv og grønn.

Har dere noen innvendinger i setupet?

Blir å bruke 120HZ skjermen mellom de 2 LG skjermene jeg allerede har.

Det er bruker maskinen til er:
Gaming. Spill som Battlefield 3, Metro 2033, Medal of Honor.
Videoredigering i Sony Vegas.
En del Unity prosjekter og litt 3D modellering i Blender og Maya.

Takk!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Ville uten tvil kjøpt det billigere kabinett (2k4?? WTF??) og heller lagt penge i en mye bedre psu, feks ax860, ville også ha valgt msi mpower over sabertooth, rett og slett et bedre hk)du kan ta av det gule, eller tusje over det, om du ikke vil ha det der. eventuelt et gigabyte sniper kort om du skal mache med grønnfargen. jeg synets også at i en pc til 20k er det på sin plass med litt raskere ram, du får jo hyperx 2133mhz (2x8gb) beast uten å blakke deg helt uansett.
også ville jeg valgt asus sitt titan kort, over gigabyte sitt, da det er billigere.

Du vil forresten bli skuffet over hvor dårlig bilde det er i den 120hz tn skjermen din, kontra ips skjermene dine, jeg vil råde deg til å kjøpe en lik skjerm som de du allerede har, da vil du også få en bedre opplevelse ved flerskjermspilling.

og hvorfor kraken over h110?
h110 fås jo på dustin og er langt billigere, da sparer du både på frakt og på selve kjøleren, akkurat samme enheten uansett.
Sist endret av Frufsa; 24. mars 2013 kl. 02:03.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Ville uten tvil kjøpt det billigere kabinett (2k4?? WTF??) og heller lagt penge i en mye bedre psu, feks ax860, ville også ha valgt msi mpower over sabertooth, rett og slett et bedre hk)du kan ta av det gule, eller tusje over det, om du ikke vil ha det der. eventuelt et gigabyte sniper kort om du skal mache med grønnfargen. jeg synets også at i en pc til 20k er det på sin plass med litt raskere ram, du får jo hyperx 2133mhz (2x8gb) beast uten å blakke deg helt uansett.
også ville jeg valgt asus sitt titan kort, over gigabyte sitt, da det er billigere.

Du vil forresten bli skuffet over hvor dårlig bilde det er i den 120hz tn skjermen din, kontra ips skjermene dine, jeg vil råde deg til å kjøpe en lik skjerm som de du allerede har, da vil du også få en bedre opplevelse ved flerskjermspilling.

og hvorfor kraken over h110?
h110 fås jo på dustin og er langt billigere, da sparer du både på frakt og på selve kjøleren, akkurat samme enheten uansett.
Vis hele sitatet...
Strømforsyningen har jeg valgt fordi den er helt grå, og har akkurat samme farge som kabinettet.

Beholder kabinettet da jeg er svært fornøyd med mitt NZXT Phantom, og vil ha LED lys + hue på disse.

Finnes det en IPS skjerm med 120Hz til den prisen? Jeg kommer ikke til å spille spill hvor grafikken har mye å si over 3 skjermer. Det er kun enkelte racingspill jeg gjør dette i.

Bytte til Asus kortet, og kan godt oppgradere til RAM som er litt raskere. Vil dog helst at disse også skal passe inn med fargene.

Når det gjelder hovedkort, så har jeg valgt Sabertooth fordi det er panseret i grått, noe som står veldig godt til Titan og resten av kabinettet/psu. Det er av rene estetiske grunner.

Har M-Power i builden min nå, og vil i ettertid si det ikke var noe vits i å oppgradere fra mitt gamle Asus 98z68-v pro kort.

Edit:
Om h110 er 140mm x2 og ter så og si like godt kan jeg like gjerne gå for den. Kan bruke pengene jeg sparer på noen bedre vifter. Forslag?
Sist endret av Claryn; 24. mars 2013 kl. 02:09.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
mpower er grått om du tar av det gule greiene da
http://i.imgur.com/nA0jMxH.jpg

Psu er noe jeg IKKE ville gått etter useende, er ville jeg gått kun etter kvalitet, en ax860 blir tross alt helt sort om du fjærner klistremerket.

Hyperx beast er sort, så det skulle ikke være noe problem å mache riggen.

du må forresten huske at går er en fage man kan få for mye av, prøv å variere med i hvertfall en farge til, feks sort(om du vil ha det mørkt), og kansje piffe opp litt med hvit for å få den litt mer nøytral. titan har forresten endel sort på seg.
legger ved et phantom build
http://forum.overclock3d.net/showpos...&postcount=173


H110 er 2x 140mm ja.

Om du absolutt skal gå for phantom, ville jeg gått for en litt rimligere verson av kabinettet og kjøpt lys separat, corsair link er en genial løsning med rgb led og vifte kontroller i samme enhet, som styres fra windows.

Når det kommer til vifter er det ingenting som slår noctua ytelsesmessig, men disse regner jeg med du ikke vil ha, så da er det vel noiseblocker som kommer som neste på listen.

Ips skjermer finnes ikke i 120hz nei, men IPS gir en helt sinsykt overlegen bildekvalitete over tn, for å sette ting i perspektiv, mine dell skjermer til 2k stk, har mange ganger bedre bilde en den skjermen du linket til, har satt den skjermen vedsiden av mine, og den har skikkelig dårlig bilde når man har en skikkelig paneltype å sammenlikne med.

Enermax sin platimax serie er forresten grå, og dette er skikkelig soldie psu'er, seasonic sin platinum serie er også grå
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
mpower er grått om du tar av det gule greiene da
http://i.imgur.com/nA0jMxH.jpg

Psu er noe jeg IKKE ville gått etter useende, er ville jeg gått kun etter kvalitet, en ax860 blir tross alt helt sort om du fjærner klistremerket.

Hyperx beast er sort, så det skulle ikke være noe problem å mache riggen.

du må forresten huske at går er en fage man kan få for mye av, prøv å variere med i hvertfall en farge til, feks sort(om du vil ha det mørkt), og kansje piffe opp litt med hvit for å få den litt mer nøytral. titan har forresten endel sort på seg.
legger ved et phantom build
http://forum.overclock3d.net/showpos...&postcount=173


H110 er 2x 140mm ja.

Om du absolutt skal gå for phantom, ville jeg gått for en litt rimligere verson av kabinettet og kjøpt lys separat, corsair link er en genial løsning med rgb led og vifte kontroller i samme enhet, som styres fra windows.

Når det kommer til vifter er det ingenting som slår noctua ytelsesmessig, men disse regner jeg med du ikke vil ha, så da er det vel noiseblocker som kommer som neste på listen.

Ips skjermer finnes ikke i 120hz nei, men IPS gir en helt sinsykt overlegen bildekvalitete over tn, for å sette ting i perspektiv, mine dell skjermer til 2k stk, har mange ganger bedre bilde en den skjermen du linket til, har satt den skjermen vedsiden av mine, og den har skikkelig dårlig bilde når man har en skikkelig paneltype å sammenlikne med.

Enermax sin platimax serie er forresten grå, og dette er skikkelig soldie psu'er, seasonic sin platinum serie er også grå
Vis hele sitatet...
Byttet til M-Power. Ser nå inn i min nåværende rig at om jeg får tatt vekk det gule, så går det nok bra mtp. farge.

Men resten av tingene du nevner her finnes ikke hos Dustin, og i ditt forrige innlegg kom du med at jeg burde kj øpe alt fra ett sted.
Har du noen andre strømforsyninger fra Dustin som har god kvalitet, og hvor jeg kan ta av stickers så den blir helt sort/grå? Ser egentlig ikke helt hvorfor jeg skal ha over 850w, og hvorfor det er så syyykt viktig med en strømforsyning med god kvalitet.

Det svir å si at jeg ikke skal ha Noctua viftene, men kommer til å kjøre raden i semi-push/pull. Får plass til 2x200mm vifter i toppen, pluss radiator under med vifter i push. Når da viftene kommer rett over hovedkortet, så er det uaktuelt med Noctua sine vifter når jeg baserer builden en del på utseende.

Nzxt Phantom 630 er ikke så mye billigere enn 820, og om jeg da skal ha lys + hue så blir prisen så og si den samme, og da ser jeg ikke helt vitsen.
Jeg vil anbefale deg dette hovedkortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=755663 i stedet. Her har du mulighet for å ettermontere vannkjøling hvis det blir ønskelig samt den utrolig kjekke ROG porten som lar deg koble deg på hovedkortet med usb fra laptop å gjøre endringer hvis systemet skulle gå helt i stå. Det er også innebygget wi-fi med 2stk antenner a 2m noe som gir ekstremt god dekning hvis du sitter i en kjeller e.l
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ikke på dustin?

RAM: http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
PSU: http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker

Har du vurdert phantom 410, og en h100i istedet?
http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Noen steder står det at 410 støtter h110, andre steder ikke, så du kan ta risken og prøve dette, i verstefall må du drille 4 hull i toppen av kabinettet.

Fordelen med bra strømforsyning er at du
1. vil kunne ha enheten lenger
2. hvis du skal overklokke kan du klokke enda lenger, på lavere volt
3. komponentene i pc'en din varer lenger.

Viftene som blir solgt på dustin er ikke mye til å skryte av, eneste untaket er noctua viftene, og typhon viftene. Corsair sine AF vifter er bra, men SP viftene lager latterlig mye mer støy en NF-F12.
Noiseblocker får du på techbay, og dette er meget bra vifter, da får du også samme vifter i både 120mm og 140mm, slik at alt macher pent.

grunnen til at jeg nevnte h110 istad var ikke ment slik at du ikke skal kjøpe fra flere nettbutikker, men at dustin hadde et alternativ som var billigere, og da sparte du frakt som et pluss.

Sitat av sommeren Vis innlegg
Jeg vil anbefale deg dette hovedkortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=755663 i stedet. Her har du mulighet for å ettermontere vannkjøling hvis det blir ønskelig samt den utrolig kjekke ROG porten som lar deg koble deg på hovedkortet med usb fra laptop å gjøre endringer hvis systemet skulle gå helt i stå. Det er også innebygget wi-fi med 2stk antenner a 2m noe som gir ekstremt god dekning hvis du sitter i en kjeller e.l
Vis hele sitatet...
overpriset, og noen gyselig stygge barbs, vannkjøling på vrm er også i 90% av tilfellene waste, samt at vannblokker monterrt på hk fra fabrikk ofte har latterlig høy motstand, om dette er tilfellet på dette hk'et skal jeg ikke si for sikkert, da jeg ikke vet eksakt for dette hk'et, men det er en gjenganger.

Rog porten er waste, du har jo tross alt noe som heter clear cmos. Og Wi-Fi er ikke noe man vil bruke uansett, M-Power har uansett Wi-Fi om man absolutt må bruke dette.
psu kan du enkelt spraymale over, så ser ikkje problemet med fargene der.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
psu kan du enkelt spraymale over, så ser ikkje problemet med fargene der.
Vis hele sitatet...
Vær dog forsiktig med å ikke spraymale inn i "gitteret"
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Vær dog forsiktig med å ikke spraymale inn i "gitteret"
Vis hele sitatet...
du demonterer psuen og tar du innmaten.. .det seier eg sjølv.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Fant RAM'en, men søkte opp ax860 og fant ingenting der.
Ikke snakk om at jeg bruker 2k på strømforsyning. Tror ikke jeg merker store forskjellen på de uansett..

Kabinettet blir 820, ferdig med det.

Har sett på en ting, mulig jeg kan bruke 1-2k ekstra på et mid-range nVidia kort som jeg kan dedikere til PhysX. Vil dette lønne seg? Et 650ti kunne fungert?
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Ville uten tvil kjøpt det billigere kabinett (2k4?? WTF??) og heller lagt penge i en mye bedre psu, feks ax860, ville også ha valgt msi mpower over sabertooth, rett og slett et bedre hk)du kan ta av det gule, eller tusje over det, om du ikke vil ha det der. eventuelt et gigabyte sniper kort om du skal mache med grønnfargen. jeg synets også at i en pc til 20k er det på sin plass med litt raskere ram, du får jo hyperx 2133mhz (2x8gb) beast uten å blakke deg helt uansett.
også ville jeg valgt asus sitt titan kort, over gigabyte sitt, da det er billigere.

Du vil forresten bli skuffet over hvor dårlig bilde det er i den 120hz tn skjermen din, kontra ips skjermene dine, jeg vil råde deg til å kjøpe en lik skjerm som de du allerede har, da vil du også få en bedre opplevelse ved flerskjermspilling.

og hvorfor kraken over h110?
h110 fås jo på dustin og er langt billigere, da sparer du både på frakt og på selve kjøleren, akkurat samme enheten uansett.
Vis hele sitatet...
Gå heller for kabinettet du faktisk har i listen, da det er viktig med et godt kabinett og for utseendets skyld er jo phantom blant de aller peneste. Ingen vits i å gå for Asus kortene da de har høyere feilrate. Når det kommer til den 120hz skjermen er den langt bedre enn IPS skjermene til gaming. Men det har litt med hva du skal gjøre med maskinen, såklart. Forøvrig er kraken et bedre valg enn h110.
Som eier av z77 Sabertooth med i5 3570k @ 4.7ghz, så vil jeg fraråde deg å kjøpe det med mindre du har et dedikert lydkort, onboard lyden er horribel. Så ville ha gått for Mpower eller investert i et bra lydkort. Kan anbefale Asus Xonar DX, har det selv. Røsker godt i kjellern med anlegget på.

Bortsett fra onboard-lyden, så er z77 Sabertooth helt konge, null problemer med det.
Sist endret av Skyfx; 25. mars 2013 kl. 05:31.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Fant RAM'en, men søkte opp ax860 og fant ingenting der.
Ikke snakk om at jeg bruker 2k på strømforsyning. Tror ikke jeg merker store forskjellen på de uansett..

Kabinettet blir 820, ferdig med det.

Har sett på en ting, mulig jeg kan bruke 1-2k ekstra på et mid-range nVidia kort som jeg kan dedikere til PhysX. Vil dette lønne seg? Et 650ti kunne fungert?
Vis hele sitatet...
Physx kort er waste med et titan. Eneste du tjener på physx kort idag, er om man kjører amd settup.

http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Mtå at strømforsyning er den delen i pc'en dom kan leve desidert lengst er det en invistering med skikkelig strømforsyning, ax serien til corsair har feks garanti fra produsent på 7år. Du kan forresten også vurdere ax750 og corsair sine kabler til den.

Sitat av watchman Vis innlegg
Gå heller for kabinettet du faktisk har i listen, da det er viktig med et godt kabinett og for utseendets skyld er jo phantom blant de aller peneste. Ingen vits i å gå for Asus kortene da de har høyere feilrate. Når det kommer til den 120hz skjermen er den langt bedre enn IPS skjermene til gaming. Men det har litt med hva du skal gjøre med maskinen, såklart. Forøvrig er kraken et bedre valg enn h110.
Vis hele sitatet...
Kabinett er en smaksak, men jeg mener nå det er helt hinnsides å kjøpe kabinett for 2k4!
Og hva babler du om at asus har høyere feilrate på titan kortene?
Alle titan kort er dønn like, de har ikke klistremerker på seg engang!
Eneste som skiller kortene fra hverandre er garanti og tilbehør.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Som eier av z77 Sabertooth med i5 3570k @ 4.7ghz, så vil jeg fraråde deg å kjøpe det med mindre du har et dedikert lydkort, onboard lyden er horribel. Så ville ha gått for Mpower eller investert i et bra lydkort. Kan anbefale Asus Xonar DX, har det selv. Røsker godt i kjellern med anlegget på.

Bortsett fra onboard-lyden, så er z77 Sabertooth helt konge, null problemer med det.
Vis hele sitatet...
Har et eksternt lydkort + CM Sirus, så jeg klarer meg når det gjelder lydkort.

Kabinettet blir som det er.

Hva er det som er så fælt med den strømforsyningen jeg har satt opp? Hva er det jeg vil merke forskjell på?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Såvidt jeg vet, er den PSUen godkjent av 83leo her på forumet
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Såvidt jeg vet, er den PSUen godkjent av 83leo her på forumet
Vis hele sitatet...
Det er fult mulig, men støy og ytelsesmessig vil en ax750 være et bedre valg.
Det at den har bare sorte kabler er også et pluss estetiskmessig.
Ax er også 100% modulær, noe hale ikke er.

Men for all del, det er ikke noe galt med hale, annet en at det er teit å spare penger på psu i en build til 20k.
eg er einig med frufsa her, ein dårlig psu kan kuke til heile builden din, samt at du kan ha ein ax750 gjennom 3-4 builds.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Det er fult mulig, men støy og ytelsesmessig vil en ax750 være et bedre valg.
Det at den har bare sorte kabler er også et pluss estetiskmessig.
Ax er også 100% modulær, noe hale ikke er.

Men for all del, det er ikke noe galt med hale, annet en at det er teit å spare penger på psu i en build til 20k.
Vis hele sitatet...
Byttet til ax 750.
Listen er ferdig!



Si hva du vil om viftene, men det holder. Støy gjør meg ingenting, da headsetet mitt stenger ute all støy. De kjøler sikkert bra nok også + at de har grønne led-lys

Confirmed..
Har 1200 til jeg kan bruke på ekstra-greier. Sleeved kabler? PhysX kort? SSD?
Sist endret av Claryn; 25. mars 2013 kl. 22:15.
Hadde jeg vært deg ville jeg ihvertfall ha gått opp til en større SSD så du kan ha litt spill på SSD som er en helt annen opplevelse enn å ha det på snurredisk. For eksempel 250GB versjonen av Samsung 840.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du skal ha et kabinett til 2k som ikke er lyddempet engang.
Sist endret av Mkvarner; 26. mars 2013 kl. 11:12.
bytt til en 840 pro 256 gb
Claryn's Avatar
Trådstarter
Nå har det seg sånn at det ikke er 100% sikkert at han kommer til å kjøpe riggen, men det er rimelig sikkert!
Nå så jeg at nVidia har kommet med 560ti boost, ville det isåfall vært en god oppgradering i min nåværende build, om det ender med at jeg ikke får solgt det? Ha et 7970 til main-graphics og et 560ti til PhysX? Ville jeg merket stor ytelsesforskjell i spill som BF3?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Nå har det seg sånn at det ikke er 100% sikkert at han kommer til å kjøpe riggen, men det er rimelig sikkert!
Nå så jeg at nVidia har kommet med 560ti boost, ville det isåfall vært en god oppgradering i min nåværende build, om det ender med at jeg ikke får solgt det? Ha et 7970 til main-graphics og et 560ti til PhysX? Ville jeg merket stor ytelsesforskjell i spill som BF3?
Vis hele sitatet...
650TI boost mener du? nei, det vil nok ikke slå 7970'n din.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
650TI boost mener du? nei, det vil nok ikke slå 7970'n din.
Vis hele sitatet...
Som et PhysX kort. Ikke for å bytte ut 7970. Skrev det ganske tydelig.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Jeg tror du har misforstått litt hva et physx kort gjør.
I en amd rig tjener man på at man kan bruke physx i spill, som støtter dette, i en nvidia rig var dette kun nyttig før, men etter som kortene er blitt flinkere til å gjøre fler oppgaver paralellt, tjener man minimalt på physx kort i en nvidia rig.
For å sette ting i perspektiv, når jeg hadde absurde problemer med SLi, brukte jeg et 680 kort, som physx kort for et 680 kort, og på det beste tjente jeg et parr fps på dette.

Dette er forskjellen grafikk messig om du bruker physx kontra ikke:
http://www.youtube.com/watch?v=EWFkDrKvBRU
http://www.youtube.com/watch?v=YVvaMBhfHlE

Så physx kort er ikke snakk om ytelse lenger (med mindre man kjører 4 kort + physx, noe som er hjerneskadet uansett)

Det er forresten ikke 560ti boost nvidia har kommet med, men 650ti boost, selv dette kortet er absurd overkill for 7970 kortet ditt, et 650ti kort tilogmed er overkill for physx.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Jeg tror du har misforstått litt hva et physx kort gjør.
I en amd rig tjener man på at man kan bruke physx i spill, som støtter dette, i en nvidia rig var dette kun nyttig før, men etter som kortene er blitt flinkere til å gjøre fler oppgaver paralellt, tjener man minimalt på physx kort i en nvidia rig.
For å sette ting i perspektiv, når jeg hadde absurde problemer med SLi, brukte jeg et 680 kort, som physx kort for et 680 kort, og på det beste tjente jeg et parr fps på dette.

Dette er forskjellen grafikk messig om du bruker physx kontra ikke:
http://www.youtube.com/watch?v=EWFkDrKvBRU
http://www.youtube.com/watch?v=YVvaMBhfHlE

Så physx kort er ikke snakk om ytelse lenger (med mindre man kjører 4 kort + physx, noe som er hjerneskadet uansett)

Det er forresten ikke 560ti boost nvidia har kommet med, men 650ti boost, selv dette kortet er absurd overkill for 7970 kortet ditt, et 650ti kort tilogmed er overkill for physx.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har tydeligvis missforstått hva et PhysX kort gjør. Jeg forsto det sånn at PhysX kort tog seg av å regne ut att fysikken i grafikken, mens hovedkortet tok seg av selve grafikken. Ser jo nå at det ikke er vits siden det ikke er tilfellet.

Ja, mente 650TI.. Skrev feil
Sitat av Frufsa Vis innlegg
I en amd rig tjener man på at man kan bruke physx i spill, som støtter dette, i en nvidia rig var dette kun nyttig før, men etter som kortene er blitt flinkere til å gjøre fler oppgaver paralellt, tjener man minimalt på physx kort i en nvidia rig.
Vis hele sitatet...
Tullball. AMD sine grafikk-kort har ikke physX integrert, og derfor har man gjerne kjørt et nVidia-kort i tillegg for å få physX. nVidia har hatt integrert physX på kortene sine siden de overtok Ageia, og det har aldri vært no grunn til å kjøre dedikert physX på eget kort om du har nVidia.
Sist endret av Astaroth; 26. mars 2013 kl. 18:34.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Astaroth Vis innlegg
Tullball. AMD sine grafikk-kort har ikke physX integrert, og derfor har man gjerne kjørt et nVidia-kort i tillegg for å få physX. nVidia har hatt integrert physX på kortene sine siden de overtok physX, og det har aldri vært no grunn til å kjøre dedikert physX på eget kort om du har nVidia.
Vis hele sitatet...
du har vist ikke forstått hva jeg ville fram til du, og det var at i en nvidia rig, altså i ts sitt tilfelle et titan kort, så vil man ikke nyttegjøre seg noe serlig av et physx kort, da tjener man minimalt med fps, i et amd system derimot, hvor kortene ikke støtter physx, vil et physx kort ikke gi deg flere fps, men gi deg muligheten til å faktisk bruke physx i spill, noe som gir en bedre spilloplevelse.

og du et tydligvis for ung til å ha fått med deg når det var nyttig med physx kort, på tidligere gennerasjoner kunne man tjene endel fps på dedikert physx kort, men med dagens gennerasjon er det waste.

Jeg har forresten aldri påstått at amd har physx, selv om man, med litt configurering kan få physx til på amd skjermkort, men dette funker ikke på noen måte like bra som med nvidia.
Sist endret av Frufsa; 26. mars 2013 kl. 18:39.
amd kort renderer physx meget dårlig, spelte mafia 2 med mitt 5750, og når det kom ien physx heavy scene så gjekk fps'en ned frå 40 til 3 fps....

uansett, du vil ikkje tjene noko som helst på å ha dedikert physx i bf3, sia bf3 ikkje brukar physx, og eit 7970 klarer fint å rendre physx også. http://www.gamespot.com/forums/topic...han-on-gtx-680

uansett så kjører physx fint på cpu'en og.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
du har vist ikke forstått hva jeg ville fram til du, og det var at i en nvidia rig, altså i ts sitt tilfelle et titan kort, så vil man ikke nyttegjøre seg noe serlig av et physx kort, da tjener man minimalt med fps, i et amd system derimot, hvor kortene ikke støtter physx, vil et physx kort ikke gi deg flere fps, men gi deg muligheten til å faktisk bruke physx i spill, noe som gir en bedre spilloplevelse.

og du et tydligvis for ung til å ha fått med deg når det var nyttig med physx kort, på tidligere gennerasjoner kunne man tjene endel fps på dedikert physx kort, men med dagens gennerasjon er det waste.

Jeg har forresten aldri påstått at amd har physx, selv om man, med litt configurering kan få physx til på amd skjermkort, men dette funker ikke på noen måte like bra som med nvidia.
Vis hele sitatet...
Du fikk det til å høres ut som om du ville frem til noe annet.. Og kjære frufsa... jeg er nesten dobbelt så gammel som deg, såvidt jeg vet er du 19 eller 20, hvis jeg ikke husker feil... Men ikke la alder spille inn på et forum, hvor kunnskap ikke nødvendigvis går hånd i hånd med alder. Jeg har sett at du til tross for din unge alder sitter med mye kunnskap iforhold til mange andre på din alder jeg kjenner.

Det med tidligere generasjoner stemmer forsåvidt. Da kjørte man en dedikert PPU for physX. men det var når Ageia var eneste aktør på markedet med dedikert ppu. (Physics processing unit)
Sist endret av Astaroth; 26. mars 2013 kl. 21:38.
▼ ... over en uke senere ... ▼


Revurderte litt..Tror det kommer til å se ganske greit ut sånn her jeg
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hva skal du med den intel ssd'en?

Jeg ville forresten virkelig tatt en titt på noiseblock'er vifter, disse er latterlig stille, så stapper du 2 slike front, og en bak, så holder du det ekstremt stille, possitivt lufttrykk og helt grei luftgjennomstrømning.
http://techbay.no/product.html/noise...category_id=93

dustin selger forresten r4 med ferdigmontert vindu, så sparer du litt penger

også selger komplett kablene til nye ax serien
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777848
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777836

Merk at du MÅ kjøpe 24-pin separat
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hva skal du med den intel ssd'en?

Jeg ville forresten virkelig tatt en titt på noiseblock'er vifter, disse er latterlig stille, så stapper du 2 slike front, og en bak, så holder du det ekstremt stille, possitivt lufttrykk og helt grei luftgjennomstrømning.
http://techbay.no/product.html/noise...category_id=93

dustin selger forresten r4 med ferdigmontert vindu, så sparer du litt penger

også selger komplett kablene til nye ax serien
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777848
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777836

Merk at du MÅ kjøpe 24-pin separat
Vis hele sitatet...
Får nok ikke de kablene inn i budsjettet enda. Kan nok gå for å kjøpe de viftene da. Kan jo bare ta bussen i 20 min og hente det på lageret til Techbay De ser jo ganske mye bedre ut også!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
kablene er jo det det koster for den ssd'en, hva skal du med den?

og om du setter h100i i front, så sparer du også penger på viftene
Da trenger du tross alt bare 3 vifter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
kablene er jo det det koster for den ssd'en, hva skal du med den?

og om du setter h100i i front, så sparer du også penger på viftene
Da trenger du tross alt bare 3 vifter
Vis hele sitatet...
Tenkte OS på den og recording på Samsungen.

Sitat av Frufsa Vis innlegg
kablene er jo det det koster for den ssd'en, hva skal du med den?

og om du setter h100i i front, så sparer du også penger på viftene
Da trenger du tross alt bare 3 vifter
Vis hele sitatet...
Men noe sier meg at temperaturene ikke vil bli like gode om jeg bare skal bruke de 2 vent. stripene i fronten. Tror vel det blir mere luft på radiatoren i toppen?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Tenkte OS på den og recording på Samsungen.



Men noe sier meg at temperaturene ikke vil bli like gode om jeg bare skal bruke de 2 vent. stripene i fronten. Tror vel det blir mere luft på radiatoren i toppen?
Vis hele sitatet...
2 vifter i front med h100i som intake, og en vifte bak som exaust skal være nokk.
kommer selv til å kjøre liknende når jeg får lønning.
Da blir det nemmelig 4 slike noiseblocker vifter på meg, 3 til kabinett og en til cpu kjøler.

Mtp hvor mye luf viftene faktisk kan flytte skal det mye til for å få dårlige temps med de

Om du setter kjøleren i toppen får du negativt trykk i maskinen, og da får du en støv magnet
Sist endret av Frufsa; 5. april 2013 kl. 23:01.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
2 vifter i front med h100i som intake, og en vifte bak som exaust skal være nokk.
kommer selv til å kjøre liknende når jeg får lønning.
Da blir det nemmelig 4 slike noiseblocker vifter på meg, 3 til kabinett og en til cpu kjøler.

Mtp hvor mye luf viftene faktisk kan flytte skal det mye til for å få dårlige temps med de

Om du setter kjøleren i toppen får du negativt trykk i maskinen, og da får du en støv magnet
Vis hele sitatet...
Men skal jeg ikke ha noen vifter i topp at all?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Men skal jeg ikke ha noen vifter i topp at all?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke dette, du vil få en langt stillere maskin om du ikke har det
Kaster vel bare på en grønn LED-strip også så er jeg i boks

Fjernet Intel SSDen for sleeved kabler også.

Sitat av Frufsa Vis innlegg
kablene er jo det det koster for den ssd'en, hva skal du med den?

og om du setter h100i i front, så sparer du også penger på viftene
Da trenger du tross alt bare 3 vifter
Vis hele sitatet...
Men hvor monterer jeg harddiskene mine da?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Men hvor monterer jeg harddiskene mine da?
Vis hele sitatet...
Der man i gamle dager monterte DVD-brennere og slikt, siden alle med litt repekt for seg selv nå bruker eksterne er det ikke lenger behov for dette

der får du noen harddisker inn med litt dobbeltsidig teip, skikkelig clean blir det også(på høykant får du inn endel disker der)

SSD'en monterer du på gulvet i kableintetet, eller bak hk plata om du ikke vil at den skal synets
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Der man i gamle dager monterte DVD-brennere og slikt, siden alle med litt repekt for seg selv nå bruker eksterne er det ikke lenger behov for dette

der får du noen harddisker inn med litt dobbeltsidig teip, skikkelig clean blir det også(på høykant får du inn endel disker der)

SSD'en monterer du på gulvet i kableintetet, eller bak hk plata om du ikke vil at den skal synets
Vis hele sitatet...
Stemmer. Tenkte ikke over at jeg har plass i 5,2" hyllene.

Tror du jeg vil merke det godt at jeg ikke har lyd-demping på det ene side panelet fordi jeg skal ha vindu? Når jeg først skal ha R4 kan jeg gjøre den så stille som mulig.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Stemmer. Tenkte ikke over at jeg har plass i 5,2" hyllene.

Tror du jeg vil merke det godt at jeg ikke har lyd-demping på det ene side panelet fordi jeg skal ha vindu? Når jeg først skal ha R4 kan jeg gjøre den så stille som mulig.
Vis hele sitatet...
Du vil nok ikke merke noe serlig til det

så lenge du holder deg unna å montere vifter i toppen så vil du nok ikke høre noe serlig til maskinen
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Du vil nok ikke merke noe serlig til det

så lenge du holder deg unna å montere vifter i toppen så vil du nok ikke høre noe serlig til maskinen
Vis hele sitatet...
Okei bra. Tror vel jeg blir å ta av så mye av lyd-dempingen på sidepanelet jeg tar ut og plassere det rundt vinduet på den nye.

Vil det bli så stille at jeg kan sove 5m unna den uten at det skal bli for mye støy?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Okei bra. Tror vel jeg blir å ta av så mye av lyd-dempingen på sidepanelet jeg tar ut og plassere det rundt vinduet på den nye.

Vil det bli så stille at jeg kan sove 5m unna den uten at det skal bli for mye støy?
Vis hele sitatet...
hvorfor skal du ta av noe?
http://www.youtube.com/watch?v=shfNcMhdiDM

og om du kan sove 5 meter unna maskina vet jeg ikke, men jeg må ha det musestille om jeg skal sove godt, så jeg har pc'en i et annet rom.
Men den blir veldig stille ja.
http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Der har du kabinettet med vindu ferdig montert
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hvorfor skal du ta av noe?
http://www.youtube.com/watch?v=shfNcMhdiDM

og om du kan sove 5 meter unna maskina vet jeg ikke, men jeg må ha det musestille om jeg skal sove godt, så jeg har pc'en i et annet rom.
Men den blir veldig stille ja.
http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Der har du kabinettet med vindu ferdig montert
Vis hele sitatet...
Ah! Var ikke klar over at det var lyd-demping på den og. Da blir det nok rimelig stille, ja
No offence, men hvorfor betyr utseende på maskina så mye for deg, skal du sitte å glo på kabinettet, eller skal du ha en kraftig redigerings / gaming maskin. Om det er utseende som teller, har du tenkt på en mac pro ?? De er jo lekre og holdbare.