Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 971
Hei! Jeg har tenkt å bestille ny PC om ca. 2 måneder. Jeg vet mye kan skje innen da, men jeg vil planlegge tidlig siden det er et såpass stort kjøp. Budsjettet er på ca. 13.000.
Jeg har SSD og mus fra før av, så dere trenger ikke tenke på det.

Her er den foreløpige handlevognen min på Dustinhome:
http://i.imgur.com/4ZXdHof.jpg

Ser det greit ut, eller er det noe jeg bør endre? Jeg har gjort ganske mye research, så jeg håper det er bra!
Bytt ut hovedkort med dette: MSI Z77 MPOWER. Dermed er lista di godkjent!
Trådstarter
80 1
Jeg har også en Windows 8 oppgraderingslisens.

Sitat av Gulingen Vis innlegg
Bytt ut hovedkort med dette: MSI Z77 MPOWER. Dermed er lista di godkjent!
Vis hele sitatet...
Jeg så Saberooth Z77 er "Windows 8 ready". Vil ikke det være en fordel i mitt tilfelle, siden jeg har Windows 8?
Sitat av dahea Vis innlegg
Jeg har også en Windows 8 oppgraderingslisens.



Jeg så Saberooth Z77 er "Windows 8 ready". Vil ikke det være en fordel i mitt tilfelle, siden jeg har Windows 8?
Vis hele sitatet...
Hadde et hovedkort fra 1999 som reklamerte for å vere windows 98 ready , som ikke hadde problemer med å kjøre windows 7. Er nok bare for å reklamere litt ekstra. Tror nokk MSI hovedkortet skal takle win8
Ingen vits i å begynne å sette opp noe liste. Haswell kommer også..... Blir som lotto å begynne på liste allerede nå
Cpu har ikke så mye å si, er ikke så mye forskjell på sandy - ivy - haswell , verfall ikke om man gamer. Tenker mer på skjermkortene som kommer (700 nvidia / 8000 AMD).
Sist endret av Rundballe`n; 6. april 2013 kl. 21:11.
Hva skal systemet brukes til? dette er en veldig viktig del av planleggingen for innkjøp av ny maskin og for og kunne sette samen beste hardware og config innen budsjett
Trådstarter
80 1
Det glemte jeg visst å nevne. Den skal hovedsaklig brukes til gaming. Kanskje det blir noe videoredigering, men det blir veldig sjeldent isåfall.

Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Cpu har ikke så mye å si, er ikke så mye forskjell på sandy - ivy - haswell , verfall ikke om man gamer. Tenker mer på skjermkortene som kommer (700 nvidia / 8000 AMD).
Vis hele sitatet...
En fyr sa noe om at neste generasjon Nvidia-skjermkort ikke kom før i 2014, så jeg tror nok ikke jeg gidder å vente så lenge. Men nå vet jo ikke jeg hvorvidt dette stemmer, siden det har jo allerede begynt å komme laptoper med 7xx-skjermkort.

Takk for all hjelp!
Sist endret av dahea; 7. april 2013 kl. 12:43.
Sitat av dahea Vis innlegg
Det glemte jeg visst å nevne. Den skal hovedsaklig brukes til gaming. Kanskje det blir noe videoredigering, men det blir veldig sjeldent isåfall.


En fyr sa noe om at neste generasjon Nvidia-skjermkort ikke kom før i 2014, så jeg tror nok ikke jeg gidder å vente så lenge. Men nå vet jo ikke jeg hvorvidt dette stemmer, siden det har jo allerede begynt å komme laptoper med 7xx-skjermkort.

Takk for all hjelp!
Vis hele sitatet...
Har allerede begynt å komme 700m til laptoper så det er ikke så altfor lenge til de kommer. I følge hardware.no blir 8xxx kortene rebranded 7xxx.
Sist endret av Rundballe`n; 7. april 2013 kl. 13:09.
Jeg liker spesielt valget av PSU fordi det er fullmodulært og du kan ha veldig gode sleave kabler som kan gjøre pcen din veldig pen inni, vurderer også å kjøpe den bare på grunn av estetikk
Trådstarter
80 1
Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Har allerede begynt å komme 700m til laptoper så det er ikke så altfor lenge til de kommer. I følge hardware.no blir 8xxx kortene rebranded 7xxx.
Vis hele sitatet...
Da får jeg håpe de kommer innen jeg skal bygge PC, da. Pleier ikke toppversjonene å bli lansert senere enn de billige?

Sitat av Exlr8 Vis innlegg
Jeg liker spesielt valget av PSU fordi det er fullmodulært og du kan ha veldig gode sleave kabler som kan gjøre pcen din veldig pen inni, vurderer også å kjøpe den bare på grunn av estetikk
Vis hele sitatet...
Også er den 80 Plus PLATINUM og greier