Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1230
Hei, jeg lurer bare på om man kjøper et R4 kabinett er det da lurt og kjøpe flere vifter til å ha i kabinettet? Det følger så vidt jeg vet med 2 vifter i kabinettet. Er disse gode eller er det anbefalt og bytte de ut? Skal ha Noctua DH-14 som CPU kjøler. Men er det en god investering å kjøpe andre vifter til kabinettet?

http://techbay.no/product.html/noise...category_id=93
Har lest at disse viftene er gode og går veldig stille, hvor mange av disse burde jeg da eventuelt kjøpe og er det noen som vet hvor jeg bør plassere dem? og hvor det ikke er lurt?

Takk
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
viftene er mer stillegående, og flytter mer luft en de orginale viftene(som er crap)

Med 2 slike i front og 1 slik bak og de orginale viftene i søpla har du en ekstremt stille og kald pc

Du kan forsåvidt kjøpe slike vifter til d14 kjøleren for å få den enda stillere også
Sist endret av Frufsa; 6. april 2013 kl. 16:50.
Ikke vits i å bytte ut viftene som kommer med, men du kan godt kjøpe en eller to til for å øke airflow.

Jeg har de to stock viftene montert i front og koblet til viftekontrolleren, jeg kjøpte et par billige PWM vifter som jeg har i topp/bak og disse går alltid saktere en front viftene, så alt støvet går gjennom front støvfilter.
Rosa Bønne
Trådstarter
50 3
Takk for hjelpen
Synd ikke de noiseblocker-viftene kommer i 140mm-utgave, men får vel håpe at det kommer etterhvert. Fine å se på og bra specs.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Ikke vits i å bytte ut viftene som kommer med, men du kan godt kjøpe en eller to til for å øke airflow.

Jeg har de to stock viftene montert i front og koblet til viftekontrolleren, jeg kjøpte et par billige PWM vifter som jeg har i topp/bak og disse går alltid saktere en front viftene, så alt støvet går gjennom front støvfilter.
Vis hele sitatet...
jeg synets de orginale viftene er ekstremt unødvendig støyete, så jeg vil deffnitivt anbefale bytte disse ut, om man er like nazzi på støy som meg.

Men jeg skal bytte ut corsair viftene mine da jeg synets de lager for mye støy, så jeg er vel noe ekstrem når det kommer til støy.

Personlig har jeg falti pladask for noiceblocker sine vifter, som kan lage så lite som 9dB støy. Blir inkjøp av slike den 10. for min del, 2 i front og 1 bak, skal gi nok airflow og et tilfredstillende lydnivå

Sitat av Astaroth Vis innlegg
Synd ikke de noiseblocker-viftene kommer i 140mm-utgave, men får vel håpe at det kommer etterhvert. Fine å se på og bra specs.
Vis hele sitatet...
nå skal det sies at nb lager helt flotte 140mm vifter også, men ikke like rå ytelse
http://techbay.no/product.html/noise...category_id=94
Rosa Bønne
Trådstarter
50 3
Er det ikke noe vits med vifter i taket og?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av PinkBean Vis innlegg
Er det ikke noe vits med vifter i taket og?
Vis hele sitatet...
jeg har lenge kjørt 7 kabinett vifter i mitt r3 kabinett, men nå var jeg møkk lei bråket, så nå har jeg hivd topp viftene, bunn vifta og sidedørs vifta ut, og ja blei litt varmere, men støynivået gikk et hakk ned, noe som bare er helt elskverdig.

Så svaret er nei, du trenger det ikke

PS jeg kjører 2 680 kort, en i7 3820 på 4,3 ghz og ram på 2133mhz, og har ikke problemer med tempratur

Og det er med 3 AF vifter fra corsair, som jeg kjører så lavt som de vil spinne, kjører jeg de lavere stopper viftene
Rosa Bønne
Trådstarter
50 3
Hørtes bra ut, noen som vet om http://www.dustinhome.no/product/501...-series-2x8gb/ Jeg får plass til disse rambrikkene på et MSI Mpower hovedkort med Noctua DH 14?

Hvorfor er http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker disse dyrere forresten, de er jo tregere?
Sist endret av PinkBean; 6. april 2013 kl. 19:36.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av PinkBean Vis innlegg
Hørtes bra ut, noen som vet om http://www.dustinhome.no/product/501...-series-2x8gb/ Jeg får plass til disse rambrikkene på et MSI Mpower hovedkort med Noctua DH 14?

Hvorfor er http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker disse dyrere forresten, de er jo tregere?
Vis hele sitatet...
utseendet gjør at produkter blir langt dyrere

Og nei, det kommer ikke til å passe, eller det kan passe med 1 sett, men i det øyeblikker du skal ha mer ram vil det crashe, du har 2 valg, det ene er lukket vannkjøling i form av feks h100i, men denne MÅ ha andre vifter, de som er orginalt låter som jettfly, men denne glir glatt inn i et r4 kabinett i front, om du fjærner hdd bayene, hdd og ssd kan monteres andre steder

Eller du kan kjøpe fysisk mindre ram, feks corsair vengeance Low / LP (avhenig av butikken xD)
Rosa Bønne
Trådstarter
50 3
haha, takk for all hjelpen, men kommer jeg noen gang til å trenge mer enn 16gb ram? Vil ikke det bli rimelig overkill? :P
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av PinkBean Vis innlegg
haha, takk for all hjelpen, men kommer jeg noen gang til å trenge mer enn 16gb ram? Vil ikke det bli rimelig overkill? :P
Vis hele sitatet...
Dette komme tiden til å vise

Men det kan være en ide å kjøpe 2 slike vifter til kjøleren også(d14), for maximal stillhet

Jeg kan forresten ikke garantere at det vil gå, men jeg har sett folk gjort det på andre hk med høy ram, så dette er en risko du kan ta.
Rosa Bønne
Trådstarter
50 3
Alltid likt å ta sjanser
Sist endret av PinkBean; 7. april 2013 kl. 01:31.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av PinkBean Vis innlegg
Alltid likt å ta sjanser
Vis hele sitatet...
gi tilbakemeldig hvordan det går da

Altid kjekt å vite hva som passer med hva når det kommer til slikt
Rosa Bønne
Trådstarter
50 3
Skal gjøres Takker for hjelpen
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av PinkBean Vis innlegg
Skal gjøres Takker for hjelpen
Vis hele sitatet...
Blir det bare vifter til kabinettet, eller kjøper du til kjøleren også?
Rosa Bønne
Trådstarter
50 3
Vet ikke helt, dropper jeg da Noctuan eller monterer jeg en slik oppå? forstod ikke helt haha
Forresten hva er forskjellen på Corsair AX 760 og Corsair AX 760i?
Sist endret av PinkBean; 7. april 2013 kl. 01:49.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nå skal det sies at nb lager helt flotte 140mm vifter også, men ikke like rå ytelse
http://techbay.no/product.html/noise...category_id=94
Vis hele sitatet...
Fullstendig klar over det, derfor jeg valgte nanoxia, for de er mye bedre. Men tror de nye til NB er bedre enn disse igjen.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av PinkBean Vis innlegg
Vet ikke helt, dropper jeg da Noctuan eller monterer jeg en slik oppå? forstod ikke helt haha
Forresten hva er forskjellen på Corsair AX 760 og Corsair AX 760i?
Vis hele sitatet...
Du dropper ikke noctua kjøleren, du bytter ut viftene på den(som ikke er helt optimale) noctuaen kommer orginalt med 2 vifter, og disse bytter du eventuelt ut med noiseblocker viftene, dette vil resultere i en hakket stillere pc

Forskjellen på ax760 og ax760i er at i er digital og den andre er vanlig, den digitale er hakket bedre, men corsair har hatt endel deffekte i enheter i sving så du rissikerer å måtte vente noen uker ekstra før du får brukt maskina.
Rosa Bønne
Trådstarter
50 3
Oja, tror ikke jeg bytter ut viftene på Noctuaen, er ikke så kresen på støy. Blir første gang jeg bygger en pc så vil prøve å holde det ganske simpelt nå hvertfall i første omgang