Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 991
Hei alle freaks!

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en heftig gamer. Jeg har spart opp en stund og jeg vil gjerne ha en PC til 30.000kr. Jeg har en venn som kan bygge for meg, men selv kan jeg ingen ting om komponenter o.l. Jeg håper da på hjelp fra dere.

Det jeg hovedsaklig vil ha er en PC som klarer å kjøre spill som Minecraft, Fifa, COD og Need for Speed. Alt (tastatur, skjerm, og mus) må være med.

Takk for hjelpen på forhånd.
Du må for all del ikke kjøpe en PC til 30K for å spille Minecraft og CoD! *Veldig mange utropstegn som egentlig ikke er lov*
Kjøp det en PC til 10-15K. Holder til det meste nå til dags, og senere!
Du kan ingenting om komponenter og pc generelt nei? Ser ut som det holder med pc til ca 10.000,- til ditt bruk. + på 4000 om du vil ha skikkelig fin skjerm, tastatur og mus.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du må for all del ikke kjøpe en PC til 30K for å spille Minecraft og CoD! *Veldig mange utropstegn som egentlig ikke er lov*
Kjøp det en PC til 10-15K. Holder til det meste nå til dags, og senere!
Vis hele sitatet...
og bruk resten til og oppgradere om 2-3 år
Skal sette opp en liste vist du venter litt, men anbefaler å ikke bruke mer en 15k, maks 20k inkludert alt av utstyr. Men vist du absolutt vill bruke 30k så kan jeg lage en liste
Også noe å tenke på:

Ikke for å være frekk på noen måte.(Kopiert fra en annen tråd jeg skrev i)

Jeg skulle også kjøpe meg ny PC en gang i tida. Jeg hadde planer om å kjøpe meg en ferdig bygget ASUS stasjonær PC. Jeg var så og si klar for dette, da jeg hørte at min gode venn hadde bygget sin egen PC. Dette fikk jeg fort interesse for. Senere fant jeg kjære Freak.no (Jeg har hatt bruker her tidligere, men måtte lage ny grunnet overvåkning). Jeg leste rundt på "Hardware"-forumet og "Kjøp av maskinvare"-forumet og lærte masse. Jeg lagde min egen liste kanskje 3-4 måneder etter at jeg egentlig skulle kjøpe ASUS-vraket. Dette er den PC'n jeg har nå, og jeg er strålende fornøyd.

Det er STERKT anbefalt å sette seg godt inn i dette før du kjøper PC i det hele tatt. Det vil lønne seg.
Hva med å lese deg frem og ha litt kunnskap om hva en pc består av først(gpu, cpu osv) på forhånd? En som skal ha en stasjonær pc bør absolutt kunne litt om dette. Slik at du kan også prøve å bygge/sette opp pcen selv når de delene kommer hjem.

Guide av Ruudi

Guide av Lima


30k er ganske mye for en pc, men du vil nok få en "uber" pc til rundt 14-16k, og resten av de resterende pengene kan du spare til oppgradering for fremtidige deler.
Takker for alle svar. Da tror jeg, jeg skal lese om emnet først. Også ut ifra det dere sier her, er det noen av dere her som kunne satt opp en liste til 15-20.000? Regner med at jeg bestiller, leser, og spør om kameraten min kan lære meg litt.

Også da kommer jeg nok til å spille spill som BF3, Farcry og Crysis, også.
Hvis kompisen din kommer med noen råd, kan du poste hva han sier her da? Hvis han er helt på bærtur (legg merke til "hvis"), bør dette fikses på
Sitat av Ra.Johnsen Vis innlegg
Takker for alle svar. Da tror jeg, jeg skal lese om emnet først. Også ut ifra det dere sier her, er det noen av dere her som kunne satt opp en liste til 15-20.000? Regner med at jeg bestiller, leser, og spør om kameraten min kan lære meg litt.

Også da kommer jeg nok til å spille spill som BF3, Farcry og Crysis, også.
Vis hele sitatet...
Det kunne vært lurt å prøvd å sette opp en liste selv først! Så kan vi evt rette opp, og si deg hvorfor etterpå
http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mo...6-80FE7B948363

Inkluderer ikke skjerm og tilbehør, men jeg synes det er en fin liste som kommer til å dra alle dagens spill på ultra med fine fps.

Kabinettet var bare ett eksempel, det er sikkert bedre å finne ett som du liker selv :P
Sist endret av KriZagon; 4. april 2013 kl. 21:57.
Sitat av KriZagon Vis innlegg
http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mo...6-80FE7B948363
Inkluderer ikke skjerm og tilbehør, men jeg synes det er en fin liste som kommer til å dra alle dagens spill på ultra med fine fps.
Vis hele sitatet...
Trenger du virkelig Fan controller? Og ikke minst LED controller!? Lurt å ha, ja... Men kanskje ikke det lureste å investere i når du er en førstegangsbygger?

Isteden for Sabertooth, ville jeg gått for M-Power.

Isteden for 3770K ville jeg gått for 3570K(Med tanke på at TS ikke redigerer mye video?)

Isteden for HX PSU, gå for AX PSU. Kanskje til og med den digitale versjonen? AX yter bedre for pengene.

Litt mye penger invistert i RAM? Kjøp heller et kit på 8GB. Holder i massevis til gaming.

SSD har gammel FirmWare. Sats heller på en Intel 330 eller 520/ Samsung 840.

Kabinett er smakssak, men jeg anbefaler Fractal design r4.

CPU kjøleren ville jeg kanskje byttet til NH-D14. Eller evt. gå for H100i?

Antistatisk bånd er egentlig ikke nødvendig.

Ellers er jeg egentlig enig i det meste
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Trenger du virkelig Fan controller? Og ikke minst LED controller!? Lurt å ha, ja... Men kanskje ikke det lureste å investere i når du er en førstegangsbygger?

Isteden for Sabertooth, ville jeg gått for M-Power.

Isteden for 3770K ville jeg gått for 3570K(Med tanke på at TS ikke redigerer mye video?)

Isteden for HX PSU, gå for AX PSU. Kanskje til og med den digitale versjonen? AX yter bedre for pengene.

Litt mye penger invistert i RAM? Kjøp heller et kit på 8GB. Holder i massevis til gaming.

SSD har gammel FirmWare. Sats heller på en Intel 330 eller 520/ Samsung 840.

Kabinett er smakssak, men jeg anbefaler Fractal design r4.

CPU kjøleren ville jeg kanskje byttet til NH-D14. Eller evt. gå for H100i?

Antistatisk bånd er egentlig ikke nødvendig.

Ellers er jeg egentlig enig i det meste
Vis hele sitatet...
Så du er ganske uenig i hele lista? Jeg er enig med deg
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Siden ingen har kommet med en vettug liste ennå får jeg komme med en da

Her har du en liste på en pc som ser bra ut, og yter veldig bra, du får ogsp med mekanisk tastatur, 2 skjermer og en bra mus.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-ACAD7735F7DE
så slenger du på 3 slike vifter 2 til front og 1 til bak
HDD'ene monteres i dvd-bay'en, og rackene til hdd fjærnes. slik at radiatoren til kjøleren monteres i front. alt av vifter som følger med kan du la vær å bruke, fjærn de som står i kabinettet fra før og ikke monter det som orginalt kom med kjøleren
http://techbay.no/product.html/noise...category_id=93