Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2175
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Det må du egt. se selv, hvis du føler du trenger en bærbar fordi d reiser mye kjøp den. Om du sitter hjemme bygg en stasjonær.
Hmm har ikke du spurt om dette tidligere??

Hvis du skal bevege deg mye med pcen bør du absolut velge laptopen, ellers går du for en stasjonæren. Btw, hvis du skal ha en stasjonær du anbefaler jeg at du bygger den selv. For 7k, kan du få deg en bedre skjermkort i den prisen vil jeg tro.
jeg reiser mye, så bærbar ville vert enklest.. Men jeg vet at stasjonære pcer i mange tilfeller er bedre enn bærbare, så jeg bare lurte hvilken som er "best" av de to?
å bygge en stasjonær gir bedre ting for penga, om du reiser mye, da bærbar.
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Hmm har ikke du spurt om dette tidligere??

Hvis du skal bevege deg mye med pcen bør du absolut velge laptopen, ellers går du for en stasjonæren. Btw, hvis du skal ha en stasjonær du anbefaler jeg at du bygger den selv. For 7k, kan du få deg en bedre skjermkort i den prisen vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
men går det ikke an å bygge en stasjonær, også bare tar jeg den med meg i en eller aen slags bag? Blir det veldig stress å drasse frem og tilbake på en stasjonær? Hvor får jeg kjøpt en slik bag i tilfelle? Google litt, men fant ikke så mye :/

førsteposten ble litt feil.. Prøvde egentlig å spør om d blir veldig mye styr med stasjonær om man er på farten, eller er det lurest med bærbar..
Sist endret av Sauraman37; 6. april 2013 kl. 02:29.
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
men går det ikke an å bygge en stasjonær, også bare tar jeg den med meg i en eller aen slags bag? Blir det veldig stress å drasse frem og tilbake på en stasjonær? Hvor får jeg kjøpt en slik bag i tilfelle? Google litt, men fant ikke så mye :/

førsteposten ble litt feil.. Prøvde egentlig å spør om d blir veldig mye styr med stasjonær om man er på farten, eller er det lurest med bærbar..
Vis hele sitatet...
Det jeg mener med å "bygge" en stasjonær, er at man setter sammen ulike deler til en fullstendig pc. Her er man nødt til å kjøpe fra kabinett, skjermkort, hovedkort osv.

Vel sånne reisebag/koffert for stasjonær pc er ganske dyre, ellers holder det med et vanlig digert bagasjekoffert
Sist endret av Gulingen; 6. april 2013 kl. 02:35.
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Det jeg mener med å "bygge" en stasjonær, er at man setter sammen ulike deler til en fullstendig pc. Her er man nødt til å kjøpe fra kabinett, skjermkort, hovedkort osv.

Vel sånne reisebag/koffert for stasjonær pc er ganske dyre, ellers holder det med et vanlig digert bagasjekoffert
Vis hele sitatet...
jaja, jeg vet hva det vill si å bygge en Meen, jeg kan d ikke :P Er det veldig ikke smart å google "how to build a computer"? Noen tips?
bærbaren er uten OS, så det blir nok noen hundrelapper mer om du ikke har tenkt å bruke "fake"

Edit: begge er uten OS
Sist endret av kjerstin; 6. april 2013 kl. 02:46.
Finnes gode guider i dette forumet:

Guide: Hvordan bygge en PC. av Ruudi

og

Bygge Pc Guide av Lima

Les gjennom disse guidene og du vil se hva en pc består av. Så kan du senere i tid begynne å sette sammen din egen pc når du har forstått konseptet
Kjøp laptopen hvis du har lyst til å game eller jobbe på pcen andre steder enn på rommet ditt, laptopen har solide specs som vil vare en stund evt begynn å tenk på en stasjonær senere (1-3 år) når du trenger mer kraft.