Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 903
I går byttet jeg CPU vifte til cooler master v8, men når jeg var ferdig med å montere denne, satte jeg på PC'n men. Pc'n kjørte som vanlig, jeg hørte også en bip lyd, men verken USB ingangene eller skjermen fungerte, fettern min insisterte på at jeg hadde dratt ut en ledning eller no, men jeg har sjekket og fant ingenting som var feil, jeg byttet også tilbake til den gamle CPU vifta, men da fungerte det heller ikke. PC'n er ny ( 1 år gammel) og bestilt på komplett.no.

Her er en liste over delene:
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed.

Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3
ATX, AMD870+SB750, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/.

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0,"Golden Sample - GS", GDDR5, 2xDV

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2
16MB 7200RPM

Chieftec Smart Series 550W PSU
ATX 12V V2.3, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6x

Cooler master v8.

Sitat av PcHjelpPlease Vis innlegg
I går byttet jeg CPU vifte til cooler master v8, men når jeg var ferdig med å montere denne, satte jeg på PC'n men. Pc'n kjørte som vanlig, jeg hørte også en bip lyd, men verken USB ingangene eller skjermen fungerte, fettern min insisterte på at jeg hadde dratt ut en ledning eller no, men jeg har sjekket og fant ingenting som var feil, jeg byttet også tilbake til den gamle CPU vifta, men da fungerte det heller ikke. PC'n er ny ( 1 år gammel) og bestilt på komplett.no.

Her er en liste over delene:
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Quad Core, 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed.

Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3
ATX, AMD870+SB750, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/.

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0,"Golden Sample - GS", GDDR5, 2xDV

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2
16MB 7200RPM

Chieftec Smart Series 550W PSU
ATX 12V V2.3, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6x

Cooler master v8.
Vis hele sitatet...
Hjelp meg hvis dere har opplevd dette eller vet hva jeg kan gjøre :P
At skjerm og USB ikke fungerer etter å romstere i pc'en er ikke noe nytt. Men hva det kan være er egentlig vill gjetting uten å teste ting.

Først så kan du jo begynne med å resette bios. Kanskje du også kan ta ut ledningene og sette de inn igjen for å sjekke om det kanskje er en løs kontakt en plass.

Du har vell ikke vært inni kabinettet med et skrujern mens adapter kabelen sto i PSU'en?
Jeg fant ut av at det var noen skjeve pins på prossesoren som var problemet, så jeg kjøpte en ny AMD prossesor, men når jeg fikk denne, og hadde satt den inn så fungerte heller ingen ting.... hva er problemet???
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Da fant du nok ikke ut problemet.

Jeg tror det er hovedkortet som er problemet, det er jo tross alt der USB portene er.

Det at "skjermen eller usb portene ikke fungerer" Kan være så mangt, vi vet jo heller ikke om pc'n booter.

Prøv først å napp ut ram brikkene til du sitter igjen med 1, funker ikke dette prøver du med en annen, 1 om gangen.

Får du det ikke til etter dette foreslår jeg å rippe pc'n og bygge den opp igjen, slik at du iallefall vet at du får alt på plass, etter dette kan du begynne å tenke på nytt hovedkort.
hm. ingenting virker av det du sier, problemet ligger nok i hovedkortet eller PSU