Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2124
Skolen vår tvinger oss til å se denne filmen av Al Gore, og vi skal se den i neste uke. Jeg frykter at den kommer til å skremme livet av meg egentlig... Så jeg vil vite om noen har sett den og skremte den dere?
Hehe.. jeg sovna jeg. Tbh, det jeg skvatt mest av var når noen gikk forbi lærretet.
Filmen er ment som ren orientering og vil nok ikke anskaffe deg paranoide baktanker.
Forøvrig syntes jeg filmen faktisk var veldig bra, og Al Gore har gjort en bra jobb med å framstille situasjonen som den faktisk er.
Sitat av RadioSlave
Filmen er ment som ren orientering og vil nok ikke anskaffe deg paranoide baktanker.
Forøvrig syntes jeg filmen faktisk var veldig bra, og Al Gore har gjort en bra jobb med å framstille situasjonen som den faktisk er.
Vis hele sitatet...
Og "situasjonen som den er", hva er det? At alle kommer til å dø om tredve år eller noe? Jeg har lett for å bekymre meg altså...
er ikke noen "jehovas vitner dommedag" profeti nei. Er mer - dette kommer til å skje med klimaet hvis det fortsetter slik.
Sitat av Jumbo
er ikke noen "jehovas vitner dommedag" profeti nei. Er mer - dette kommer til å skje med klimaet hvis det fortsetter slik.
Vis hele sitatet...
Nettopp.

Likte filmen godt, hadde fryktet at den var mer overdreven og dramatisk enn den var, Gore går igjennom problemet på en utmerket måte, med ikke alt for mye "ekstra" for å oppnå slagkraft.
Det er som Jubmo sier, ikke noe "dommedags-profetier". Vi så filmen en stund før jul, og jeg må si det var en oppvekker for både meg og mange av kompisene mine. Det var en veldig bra film, men ikke sånn at begynte å tenke på det 24/7 eller noe sånt. Anbefales!
Likte filmen jeg også.

Klimaet har endret seg veldig de siste 10 årene, som du kommer til å få se på statistikkene som kommer i filmen.
Ja, hvis vi ikke gjør noe, så kommer temperaturene bare til å variere og stige enda mer. Da kan du jo tenke deg resultatet selv. Om det blir 50+ grader hele året for eksempel.
Jeg synes og at det var en bra og informativ film.
Synes faktisk at Al Gore var veldig flink til og få frem poenget på en menneskelig måte, som alle kan forstå.
Vi skal se den på torsdag, har i grunn ikke så veldig lyst til dette. Fordi jeg liker ikke å innse de globale problemene.
Ignorance is bliss..
Den er superb. Har faktisk begynt å følge noen av rådene for å minske global oppvarming jeg
Så filmen en stund før jul med klassen vi også. Er en informativ film som kan få deg til å tenke, om du vil... men uansett bare en kort stund framover. Ikke noe ekstremt eller dramatisk, han bare legger fram diverse klimaendringer og muligheter på hvordan det kan bli/være i framtiden om det fortsetter...

God film hvertfall

Edit: Forresten; gjerne bli igjen når selve filmen er ferdig. På rulleteksten som går da er det noen interessante råd og tips
Sist endret av OlliB; 27. januar 2007 kl. 23:58.
Skolen tvinger oss og til å se den. Skal se den på tirsdag^^ virker faktisk ikke så alt for dum da, selv om jeg ikke interiserer meg for noe av det.
Sitat av Grimdoc
Om det blir 50+ grader hele året for eksempel.
Vis hele sitatet...
Ja, det hadde vært katastrofalt. Spesielt siden kun et par grader varmere også kan få katastrofale følger
Jeg mener den bør være obligatorisk i grunnskolen. Kjempebra dokumentar som belyser problemene på en veldig fin måte. Jeg skjønte i hvert fall mye mer av problematikken etter jeg så den. Ja, helt frivillig! Så gi den en sjanse og følg med, i stede for å være den tøffe som sover under filmen.
hva heter egentlig filmen? den heter vel ikke al gore?
Den heter An Inconvenient Truth.
http://www.imdb.com/title/tt0497116/
Sitter å ser filmen nå, må si den får hjernen i gang...
Nå har jeg sett filmen og den var ganske tankevekkende. Selv om det er klart at filmen er skremmende, er den også fylt med håp, og viser at dette er noe vi KAN gjøre noe med! Jeg vil også anbefale alle og enhver å se denne filmen. Den var veldig bra, og det er noe som angår oss alle. Folk tror kanskje at "Det kommer ikke til å skje før lenge etter jeg er død." og lignende, men dette stemmer ikke. Dette kommer til å anngå både deg og dine hvis ikke det blir gjort noe med det!
(Er altså ikke en film som skaper hysterisk frykt, men intelligent forståelse for problemet.)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg lånte DVDen fra biblioteket til høyskolen, og jeg syntes at den var bra. Ganske informativ og forklarer grundig hva slags problemer global oppvarming kan gi. Det er ingen Michael Moore-film. Dokumentaren vil bare at vi skal forstå problemet og forhåpeligvis gjøre noe med det.

Jeg anbefaler dere å leie/låne og se dokumentaren.
filmen er bra den, folk nekter jo for alt, så det er godt at NOEN tar intiativ til å vekke oss litt. men det jeg ikke liker er at Al Gore selv har flere store villaer, mange biler etc. det blir så dumt når en fyr som prøver å skape et bilde av en person som virkelig bryr seg om miljøet, lever et kraftig dobbeltliv....
Mange som sluker denne filmen rått ja

Hvor mye har Al Gore tjent på denne filmen? Hvor mye av de pengene har han brukt på miljøet? Tror ikke det er mye.

Han har laget en overbevisende film på riktig tid, og tjent mye penger på den. "Har sikkert alle faktaene riktige, han har jo alt rett" tror nesten alle. Neinei, han snakker mye bullshit. Jeg måtte le av "hvorfor det går bra med Toyota, og dårlig med GM". Det han la frem var jo langt fra sannheten. Når han har så feil på ett punkt, så er det sikkert noe "triksing" på de andre og. Media burde skrive mer om mot teorier og, ikke bare at verden går til helvette om X år.

FNs klimapanel ja. 2000 forskere(?) som sier at alt går i dass.

Mens 18 000 forskere i USA sier at alt er på rettspor.
neinei se "the great global warming swindle"
Sitat av And0z
Mange som sluker denne filmen rått ja

Hvor mye har Al Gore tjent på denne filmen? Hvor mye av de pengene har han brukt på miljøet? Tror ikke det er mye.

Han har laget en overbevisende film på riktig tid, og tjent mye penger på den. "Har sikkert alle faktaene riktige, han har jo alt rett" tror nesten alle. Neinei, han snakker mye bullshit. Jeg måtte le av "hvorfor det går bra med Toyota, og dårlig med GM". Det han la frem var jo langt fra sannheten. Når han har så feil på ett punkt, så er det sikkert noe "triksing" på de andre og. Media burde skrive mer om mot teorier og, ikke bare at verden går til helvette om X år.

FNs klimapanel ja. 2000 forskere(?) som sier at alt går i dass.

Mens 18 000 forskere i USA sier at alt er på rettspor.
Vis hele sitatet...
Klarer ikke ta deg seriøst når du bruker det at han har tjent penger på dette som et argument. Vi lever i en kapitalistisk verden. Face it.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av And0z
Mange som sluker denne filmen rått ja

Hvor mye har Al Gore tjent på denne filmen? Hvor mye av de pengene har han brukt på miljøet? Tror ikke det er mye.

Han har laget en overbevisende film på riktig tid, og tjent mye penger på den. "Har sikkert alle faktaene riktige, han har jo alt rett" tror nesten alle. Neinei, han snakker mye bullshit. Jeg måtte le av "hvorfor det går bra med Toyota, og dårlig med GM". Det han la frem var jo langt fra sannheten. Når han har så feil på ett punkt, så er det sikkert noe "triksing" på de andre og. Media burde skrive mer om mot teorier og, ikke bare at verden går til helvette om X år.

FNs klimapanel ja. 2000 forskere(?) som sier at alt går i dass.

Mens 18 000 forskere i USA sier at alt er på rettspor.
Vis hele sitatet...
Og USA er det eneste i-landet i verden som nekter å være med på klimaavtaler.
Og det er en grunn til at nettopp disse 2000 er i FNs klimapanel, fordi de kan det de driver med. Disse 18 000 andre er bare de som fikk jobbsøknaden sin til klimapanelete avvist, og går derfor ut og sier det stikk motsatte i rein trass.
Så det så!

Men viss 18 000 forskere sier vi er på rett spor, så er det jo tydeligvis noe inni hodene deres som har spora kraftig av.
Sist endret av Acidous; 26. september 2007 kl. 22:27.
Kansje ikke helt på "rettspor". Men ikke så ute å kjører som FNs klimapanel hevder. Tror ikke jeg har sett en "Jorden går ikke til helvette" artikkel i noen store aviser hele tiden denne saken har vært på dagsorden.

De fleste i FNs klimapanel er ikke personer som burde drive med dette. Samfunns fag folk, i steden for realister. Og de "må" si at Ragnarokk kommer om de skal få støtte til forskningen.
Sist endret av And0z; 26. september 2007 kl. 22:36. Grunn: La til litt
er jo helt klart at noe ikke er som det skal...
diskusjonen om det er naturlig, eller menneskeskapt forsetter vell i det uendelige.
Men folk flest er vell enige i at forurensing ikke er bra, og bør kuttes ned på.
Det er vell først og fremst industrien som har oppgaven her. Det å forvente at Ola Nordmann og Kari Traa skal slutte å spise ku og kjøpe plastik er vell å være litt naiv.

Synes og at mr. appleman har noen tvilsomme argumenter. Grafer uten tall er alltid kjekt.
Og ganske ironisk at apple er den største miljøsynderen innen dataverden
Bra at vi lærte "Statestikk lyver" i 1T !mats.