Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4316
Jeg lastet ned uTorrent isted, og sliter litt med å finne ut hvorfor nedlastingene går så sinnsykt sakte. Jeg har 1 megabits bredbånd, men transfer raten på nedlastingene kommer aldri over 7 kb/s. Er det noen innstillinger eller noe jeg må endre?

Den står også drit lenge på 0kb/s før den begynner å laste ned.
for det første må du laste ned en torrent med mange seeders, altså delere. Deretter kan du jo ta å åpne portene i routeren din. sjekk på www.portforward.com
Vist ikke kan det være noe med internett levrandøren din. De har begynnt/skal begynne å sette en grense på p2p nedlastninger nå.. :/
jørgs's Avatar
Trådstarter
Sitat av Leroy
for det første må du laste ned en torrent med mange seeders, altså delere. Deretter kan du jo ta å åpne portene i routeren din. sjekk på www.portforward.com
Vis hele sitatet...
Hehe, sikkert et dumt spm, men hva er seeders? Åssen åpner jeg portene i routeren?
Det jeg har markert med rødt er seedere/delere:

http://www.u5.no/gallery/main.php?g2...serialNumber=1
Heisann

Før du begynner å "klage" så må du kanskje sette deg inn litt i hva torrent er ikke att jeg er ekspert, men det går jo ann å lese litt om det selv

Seeders = de som har fila du vil ha

Leechere = de som vil ha fila du også vil ha

Angående routeren så vet du kanskje hvilken du har.. for vi vet ikke

Utorrent :

Gå til "Valg" innstillinger-tilkoblinger- random port (eller sette den du vil bruke)
Åpne den porten du har valgt i din ruter.

Alternativ, så kan du velge random, hvis du har UPnp i ruter, da velger utorrent en port automatisk.

1. Velg den "fliken" som heter "valg"
2. Velg hastighets guiden punkt nr 3
3. Så kan du trykke på "sjekk om porten er åpen"

Håper dette var forståelig

mvh D
jørgs's Avatar
Trådstarter
Sitat av DrD.O.C
Heisann

Før du begynner å "klage" så må du kanskje sette deg inn litt i hva torrent er ikke att jeg er ekspert, men det går jo ann å lese litt om det selv

Seeders = de som har fila du vil ha

Leechere = de som vil ha fila du også vil ha

Angående routeren så vet du kanskje hvilken du har.. for vi vet ikke

Utorrent :

Gå til "Valg" innstillinger-tilkoblinger- random port (eller sette den du vil bruke)
Åpne den porten du har valgt i din ruter.

Alternativ, så kan du velge random, hvis du har UPnp i ruter, da velger utorrent en port automatisk.

1. Velg den "fliken" som heter "valg"
2. Velg hastighets guiden punkt nr 3
3. Så kan du trykke på "sjekk om porten er åpen"

Håper dette var forståelig

mvh D
Vis hele sitatet...
Det viste seg at porten ikke er åpen... Åssen åpner jeg den? Hyggelig om noen gidder å svare selvom det sikkert er et helt mongo spørsmål.
Sitat av jørgs
Hehe, sikkert et dumt spm, men hva er seeders? Åssen åpner jeg portene i routeren?
Vis hele sitatet...
Hva med å lese den lenken han ga deg?

Kan også lese guiden som mongepus på forumet her har skrevet:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=47932
Vanligvis ikke noe trøbbel å åpne porter.

det ligger under "port forwarding" og kanskje også "gaming & applications"

Da velger du lik port i utorrent som i ruteren

mvh D
jørgs's Avatar
Trådstarter
Sitat av DrD.O.C
Vanligvis ikke noe trøbbel å åpne porter.

det ligger under "port forwarding" og kanskje også "gaming & applications"

Da velger du lik port i utorrent som i ruteren

mvh D
Vis hele sitatet...
Føler meg litt flau når jeg spør, men hva er ruteren, hvor finner jeg den? Og en ting til, hva er en nettleser?
Hei

Ikke for å være slem, men du burde ta noe basic trening i å bruke nettet først, det er kanskje slemt av meg å skrive slikt, men det burde du gjøre før du kaster deg over å laste diverse.

Tror du bør begynne med slikt før du begynner å laste ned. Det du bruker for å lese her på nFF er en nettleser (som sikkert er Internett explorer)

Ruteren (router) er den som deler ut internett til flere pc'er i hjemmet. modem-ruter-flere pc'er

Det er jo ikke sikkert du har ruter (router) men det vet jo ikke vi noe om, siden du ikke sier det.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare deg nærmere enn dette jeg har du brukt internett over lengre tid eller? god natt folks, nå går jeg i seng )

mvh D
Sitat av jørgs
Føler meg litt flau når jeg spør, men hva er ruteren, hvor finner jeg den? Og en ting til, hva er en nettleser?
Vis hele sitatet...
Ohhhh Jesus

Vet jeg er slem, men begynn her du...

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet

Lykke til.
jørgs's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hallgeir
Ohhhh Jesus

Vet jeg er slem, men begynn her du...

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet

Lykke til.
Vis hele sitatet...

Hallo! Jeg er 11 år lissom, er det så vanlig at gutter på 11 vet hva ruter og nettleser og sånt er eller? Men når dere sier at internet explorer er en nettleser så skjønner jeg hvertfall hva dere mener Skal spørre pappaen min om passordet til ruteren.
Hardware.no har en side hvor man kan skjekke hastigheten.
Heisann

Du kunne jo sagt att du var 11 år litt før da, så kunne vi nok hjulpet deg på enn lettere forklarlig måte

Jeg regnet jo med at du var noe eldre da Men bare spør ivei så hjelper vi videre

mvh D
En viktig ting er å finne ut om du har en eller to "bokser" der internett-kabelen din kommer inn i huset. Hvis du har to, er en av dem sannsynligvis en router. Hvis du kunne finne merket på boksen/boksene du har, ville det hjulpet stort. Det kan fortelle hva som er routeren din, og hva som er modemet. Hvis du også finner ut hvilken moldell "boksen" er, ville det vært supert.

og forresten, det er ikke forventet at du kan åpne porter o.l. når du er 11 år, men noen av oss har hatt litt lite å gjøre i vår barndom, og derfor sittet å lest på slikt

Lykke til med portforward-ing
Sitat av jørgs
Hallo! Jeg er 11 år lissom, er det så vanlig at gutter på 11 vet hva ruter og nettleser og sånt er eller? Men når dere sier at internet explorer er en nettleser så skjønner jeg hvertfall hva dere mener Skal spørre pappaen min om passordet til ruteren.
Vis hele sitatet...

når jeg var på din alder, eller yngre faktisk, programmerte jeg basic...
da hadde vi modem som lagde høye irriterende lyder når det ringt opp og hvis du løftet av telefon røret... AT&A

test forresten når du skal koble deg på routeren med bruker: "admin" og passord: "admin" (uten " som oftest blir kalt fnutter, quote, eller gåsetegn (hvor nå en det ordet kommer fra))
det kan også hende det fungerer dersom du lar passord feltet være blankt(et det ikke er noe passord).
jørgs's Avatar
Trådstarter
Jeg fant bare ut at merket på routeren er ZyXEL. Jeg fant ikke ut modellen eller pasoordet. er det til noen hjelp da?
Det er 2 bokser. En med antenne.
Det er den med antenne som er ruteren, og hvis du ser under ruteren skal det stå et serialnummer eller et modellnummer av et slag.
Sist endret av dageng1; 17. oktober 2006 kl. 16:38.
jørgs's Avatar
Trådstarter
zyair g-2000 plus stod det bakpå.

det stod et par andre nr bakpå også. Hva er de for noe?

Fint om noen gidder å svare. Det er kjipt å se ting bli lastet ned i 2 kbs
Sist endret av jørgs; 17. oktober 2006 kl. 17:02.
standard bruker/passord er: bruker:admin pass:1234
jørgs's Avatar
Trådstarter
Faren min liker ikke det jeg driver med. Er det noe farlig å åpne portene? Kan jeg få virus?
Er det noe annet jeg bør vite om?
Sist endret av jørgs; 18. oktober 2006 kl. 16:28.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan finner jeg ut passordet, når jeg ikke finner manualen til ruteren?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Google er eit godt stikkord.
Sitat av jørgs
Føler meg litt flau når jeg spør, men hva er ruteren, hvor finner jeg den? Og en ting til, hva er en nettleser?
Vis hele sitatet...
Ikke for å være slem, men er du seriøs?

Nettleser er ganske enkelt det du bruker for å vise internettsider, à la InternetExplorer, Firefox eller Opra.

Routeren er den greia som er kobla til internetten dere har i huset..sånn ca... Hvordan mener du hvordan du finner den? =S
hvis du har internett via kabel (ikke trådløst) så er routeren den boksen som er koblet til den enden av kabelen som ikke er i PCn.
Sitat av OlliB
Nettleser er ganske enkelt det du bruker for å vise internettsider, à la InternetExplorer, Firefox eller Opra.

Routeren er den greia som er kobla til internetten dere har i huset..sånn ca... Hvordan mener du hvordan du finner den? =S
Vis hele sitatet...

Oh god. La ikke dette bli en flametråd. Noen har akkurat forklart han dette. Han er en gutt på 11. Men selfølgelig kommer det whiners fra bærum som lager sin sin første tråd til a flame en 11 åring på noe som han har blitt forklart.


Og til jørgs. Virus får du nok ikke. Last ned et antivirus program (feks. Avast). Google er din venn.
▼ ... over en måned senere ... ▼
er litt sein, men det får være det samme..

Beklager, mente aldri å flame noen som helst...(men er ikke enig i at jeg gjorde det heller) Svarte på det han lurte på hvertfall... var uansett min første post på forumet her

OffTopic: Er nok ikke fra Bærum nei.