Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1031
Trenger en god og stabil dns provider.

Har ikke fast IP, har satt opp en liten server...

Trenger å kunne forward'e porter.

Noen som har erfaring og kan anbefale en god dns provider?
Sikkerhetsklarert
Den du har fått tildelt fra isp`n din?
Kjøp deg en ok ruter eller sett opp en liten tåpelig linux server så funker dette får du gjort dette på 5min
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Demannu42
Trenger en god og stabil dns provider.

Har ikke fast IP, har satt opp en liten server...

Trenger å kunne forward'e porter.

Noen som har erfaring og kan anbefale en god dns provider?
Vis hele sitatet...
Kva er det du spør etter? DNS-server? Dynamic DNS-provider? Fast IP? Forwarde porter?
Eg fekk ikkje meining utav posten din ettersmo du blandar minst 2 ulike begrep...
Beklager...

Jeg er ute etter en tjeneste som no-ip.com.

Trenger ett domene som alltid peker til min ip. Uansett om den har skiftet.

Håpet noen hadde erfaring med stabilitet og hastighet...
bruk no-ip.com da?
Du kan sjekke ut dyndns.com og afraid.org.
siden du ikke har fast ipe, er det litt vanskelig å binde en host til ipen din, for strax den skrifter, må du skifte på alt annet også. (vertfall hos telenor). Men anbefaler at du lager deg en selv på din egen box
tull!

Telenor er det ingenting gale med.

Eg har ein veldig enkel 3COM ruter. Den har moglegheit for dns mot dyndns.com og den oppdaterer seg med jamne mellomrom. (Ruteren sender informasjon til dyndns kvar gong den koplar seg opp igjen mot Telenor og får ny IP-adresse, IP-en din blir oppdatert hos dyndns og du har ei dns-adresse igjen.) Då kan du kjøre FTP-server eller liknande på di eiga maskin med fks. tulling.freak.net

(veit ikkje kva domener dei har som er gratis.. Kan også kjøpe og ha eigne)


Dei har sikkert programvare som kan kjøre på windows/linux som klient også.. Eg brukar ruteren sidan den allereie har ein funksjon for det.
Sist endret av malistix; 15. november 2006 kl. 18:37.
Har nå fått domene fra dyndns.com.

Fungerer perfect så langt...
www.dyndns.org dei har ein heil haug med klienter til pc, linux, etc, etc. som oppdaterer ein dynamisk dns oppføring. Har aldri vært borti at den er nede eller har problem.