Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2973
Det hun sa var: Noe om en venn av meg. Skjønner du syns det er vondt, jeg føler at dette var noe spesielt for deg. Han kommer ikke tilbake, ikke med det første hvertfall, han trenger forandring i livet sitt. Du får ikke gjort noe for at han skal ombestemme seg. Du møter noen andre som du blir like fornøyd med. Se på det som kjærlighetssorg, det går over. Høres dette generelt ut, som cold reading eller noe? Hadde hun bare sagt positive ting så hadde jeg ikke trodd på det, men når hun sa dette så klarer jeg ikke å la være å tro på det. Kan jeg bare glemme det. Ble litt redd kjenner jeg. Er dette typisk å si for spådamer? Hun sa også at hun bare kunne se ca et år fram i tid. Er ikke det litt merkelig, da kan hun vel egentlig ikke se noe? Hun hadde vist ellers ikke lov til å si mer. Noen her som er litt eksperter på dette? Høres det ut som lureri?
Sitat av J86 Vis innlegg
Høres det ut som lureri?
Vis hele sitatet...
Ja.
Dette er så generelt som det kan bli for å si det sånn. Den setningen der passer sikkert inn hos 90% av folk flest. De fleste har vel en person i livet sitt som det ikke går akkurat den veien for som man selv skulle ønske, om ikke dem fleste så ihvertfall hos mange.
Jeg tror det ville vært både billigere og mer hensiktsmessig å ringe vennen din og spørre om han kommer tilbake.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Umulig å vite spesifikt med så lite kontekst. I teorien.
I praksis: ja, 100,00...% sjanse ned til et par milliarder desimalers nøyaktighet for at det er bullshit.
J86
Trådstarter
16 2
Skal prøve å glemme det. Men hvorfor sier de bare at de kan se bare et år fram i tid?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av J86 Vis innlegg
Skal prøve å glemme det. Men hvorfor sier de bare at de kan se bare et år fram i tid?
Vis hele sitatet...
Det framstår som meir konkret og truverdig.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Fordi detaljer og begrensninger på et "overnaturlig" fenomen fungerer avgrensende og kan få det til å virke mer troverdig.
Sitat av J86 Vis innlegg
Men hvorfor sier de bare at de kan se bare et år fram i tid?
Vis hele sitatet...
Fordi de sier alt mulig bull bare for at det skal høres ut som det er en faktisk evne med noen spesifikke begrensninger og vilkår.

Jeg utelukker faktisk ikke helt at det finnes mer mellom himmel og jord, at noen har fått varsler om noe eller en slags usynlig kommunikasjon eller whatever. Jeg tror det ikke, men jeg skal ikke ære så arrogant å avfeie alle andre mennesker sine opplevelser.

Men: Folk som kan bestemme seg for å se hvasomhelst på bestilling, i den grad at de kan ta penger for det som et hvilket som helst vanlig håndtverk? Kan du tenke deg hvor ufattelig enkelt det ville være å teste dette? Ville det ikke også være ufattelig bra for business om en spådame/mann fikk evnene vitenskapelig bevist? Og likevel, til tross for at hundretusenvis har denne evnen, så har man altså aldri klart å dokumentere det. Snodig.
Sist endret av *pi; 22. juli 2019 kl. 21:15.
Sitat av J86 Vis innlegg
Høres det ut som lureri?
Vis hele sitatet...
Hvis vedkommende som sa det påstår at h*n er "klarsynt", så ja - lureri.

Altså - hvem som helst kunne sagt dette, eller noe annet, om din
situasjon.
▼ ... noen uker senere ... ▼
J86
Trådstarter
16 2
Måtte teste henne ut en gang til, fant på en historie som hun gikk rett på, men hun sa likevel noen ting som stemte, men det var veldig generelt. Så da kan hun vel ikke være synsk? Da burde hun vel ha sett/følt at jeg bare fant på?
Det eneste som er sant med slike "klarsynte" er at de vil ha pengene dine.
Sitat av J86 Vis innlegg
Måtte teste henne ut en gang til, fant på en historie som hun gikk rett på, men hun sa likevel noen ting som stemte, men det var veldig generelt. Så da kan hun vel ikke være synsk? Da burde hun vel ha sett/følt at jeg bare fant på?
Vis hele sitatet...
Jeg foreslår at du begynner med å avklare dette:
Ønsker du at det skal være sant?

Du trenger ikke å svare her, men vær ærlig med deg selv. Bruk gjerne litt tid på å gruble over akkurat dette.
Sist endret av Myoxocephalus; 6. august 2019 kl. 21:21.
J86
Trådstarter
16 2
Ja virker egentlig sånn. Jeg prøvde å avslutte samtalen noen ganger, men virket som hun prøvde å Holde meg på linja.

Jeg ønsker ikke at det skal være sant, derfor måtte jeg teste henne ut en gang til. Men ja, må nok gruble litt til.
Sist endret av J86; 6. august 2019 kl. 21:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av J86 Vis innlegg
Ja virker egentlig sånn. Jeg prøvde å avslutte samtalen noen ganger, men virket som hun prøvde å Holde meg på linja.
Vis hele sitatet...
Selvsagt gjorde hun det, du betalte jo tusenmillionerkroner minuttet.

Jeg ønsker ikke at det skal være sant, derfor måtte jeg teste henne ut en gang til. Men ja, må nok gruble litt til.
Vis hele sitatet...
Du trenger nok ikke gruble så mye mer på dette. Hvis evnene hennes kunne bestått noe som lignet på en objektiv test, så hadde hun selvsagt fått det testet for lenge siden. Det ville jo gjort henne til verdensledende innen sitt "fag", da ingen andre i historien har klart å dokumentere dette. Av en eller annen grunn har hun ikke gjort det, fordi hun selvsagt vet at det hun driver med er svindel .

Ring kompisen din du, heller.
J86
Trådstarter
16 2
Skjønner. Ja er vel egentlig sånn det er. Ja er vel kanskje greiest å snakke med han. Men sier jeg dette til han så kommer han nok til å le.
Sitat av J86 Vis innlegg
Skjønner. Ja er vel egentlig sånn det er. Ja er vel kanskje greiest å snakke med han. Men sier jeg dette til han så kommer han nok til å le.
Vis hele sitatet...
Det må du nok regne med, ja

Du viser i alle fall at du bryr deg, da.
Dét var temmelig generelle råd, så jeg mener du ikke bør legge for mye vekt i det. Bruk psykologi i stedet, analysér hva som gikk galt, uansett hvor lang tid det tar, så har du en bedre sjans for å finne ut hva som gikk "galt". Uten at det nødvendigvis behøver å være noe som gikk galt. Selv om man er i et forhold, så er begge individer i hver sin livsprosess, og man har aldri noen 100% garanti for at det varer.. dog man kan jobbe meget hardt for å få det til å være 100%, noe som er det beste utgangspunktet.