Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1916
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har dere noen erfaring med hvordan det er å kjøpe vaporizere fra utlandet og få dette igjennom tollen? Jeg har kjøpt en VapCap M (fra Vaposhop), en liten vaporizer hvor man har det man skal røyke inn i ett kammer og varmer det opp fra utsiden med en lighter. Man kan jo hypotetisk ha hva som helst i kammeret, så dette er vel ikke ulovlig i seg selv?? I tillegg sendte de med to små gratis gaver, det ene var en pakke q-tips fylt med rensealkohol for å gjøre reint vaporizeren, og det andre var noe som het "burn off sample ginger". Jeg spurte kundeservice hva det var og de sa det var aromiterapi urter de anbefalte å bruke før man begynner å bruke vaporizeren på ordentlig, for at man ikke skulle merke enn vond smak når man begynner å røyke. Fikk ikke inntrykk av at dette var noe å bli høy på, at det bare skulle ta seg av den vonde smaken noen opplever når de bruker en ny vaporizer for første gang, men nå begynner jeg å få litt noia Kan noe av dette være ulovlig??
Null stress. Har selv fått vaporizer stoppet i tolla, pga. De ønsket å se kvitering for å beregne tollavgift. Ble sendt videre til meg med engang kvitering ble sent.
Brukerutstyr er ikke ulovlig i norge så det går fint igjennom tollen.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er godt å høre Men hva med denne gaven de sendte med gratis, det de kalte aromaterapi urter for å "rense ut" vaporizeren før første ordentlige bruk? Kan jeg få problemer med dette i tollen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er godt å høre Men hva med denne gaven de sendte med gratis, det de kalte aromaterapi urter for å "rense ut" vaporizeren før første ordentlige bruk? Kan jeg få problemer med dette i tollen?
Vis hele sitatet...

Bare ta det helt med ro, det er ingen fare for det.

Jeg har bestilt mye fra den siden, kan anbefales.
Den burn off greia er bare tørket ingefær, den går igjennom. Kjøpte en vape fra vaposhop her for en uke siden. Tror tollen åpnet den, men det gikk igjennom, til å med den burn off sampel tingen.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Den burn off greia er bare tørket ingefær, den går igjennom. Kjøpte en vape fra vaposhop her for en uke siden. Tror tollen åpnet den, men det gikk igjennom, til å med den burn off sampel tingen.
Vis hele sitatet...
Takk for svar alle sammen

Alge: hvor lang tid tok det fra du gjorde bestilling til du fikk pakken? Jeg er på dag 11 nå, men det er vel bare 8 av dem som har vært virkedager. Ikke grunn til bekymring enda, men begynner å bli litt utolmodig
Jeg kjøpte nylig en 2019 versjon M fra Dynavap (nydelig vape, for å ha det sagt! funker bra med hasj), og den kom igjenom uten noe problem. Den ble liggende et par dager hos tollen, så jeg begynte å noie litt, men det skal ikke være noe problem. Jeg har fått igjenom utallige vaporizere, iblant også med urter som var inkludert som en sample.

Jeg hadde den i henda kanskje halvannen uke etter den ble sendt, da inkludert noen dager hos tollen. Det gikk faktisk kjappere fra USA til Norge enn det tok posten å frakte den til destinasjonen.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
topdogg: Godt å høre! Kan forresten meddele at det i følge sporingen ser ut som pakken har kommet seg forbi tollen, så det burde den være hos meg tidlig i neste uke Forresten, hvordan gjør du en såkalt "burn off" som urtene skal brukes til? De få instruksjonene jeg har funnet snakker om batteridrevne vaporizere. Hvordan gjør man det med en VapCap M?
Jeg gjor ingen burn off på min Vapcap. Sjekk Dynavap sin FAQ på nettsidene deres, der står alt du trenger å lære deg. Det eneste de anbefaler er å varme den litt uten noe innhold, slik at du blir vant til prosessen med å varme den opp, uten at du kaster bort godsaker ved å gjøre det feil.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av topdogg Vis innlegg
Jeg gjor ingen burn off på min Vapcap. Sjekk Dynavap sin FAQ på nettsidene deres, der står alt du trenger å lære deg. Det eneste de anbefaler er å varme den litt uten noe innhold, slik at du blir vant til prosessen med å varme den opp, uten at du kaster bort godsaker ved å gjøre det feil.
Vis hele sitatet...
Og du opplevde heller ingen vond smak første gang du fyrte opp med ordentlige varer i kammeret?
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare så det er sagt, DynaVap anbefaler at du renser vaporizeren med isopropanol før den brukes. Dette er for det er fort litt fett/støv igjen fra produksjon. Iso får du tak i på kjell & co.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og du opplevde heller ingen vond smak første gang du fyrte opp med ordentlige varer i kammeret?
Vis hele sitatet...
Nei, gikk helt fint

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare så det er sagt, DynaVap anbefaler at du renser vaporizeren med isopropanol før den brukes. Dette er for det er fort litt fett/støv igjen fra produksjon. Iso får du tak i på kjell & co.
Vis hele sitatet...
Hvor har du lest det? Alt jeg har lest fra Dynavap tilsier at de ikke anbefaler å vaske vaporizerene med alkohol. Jeg har selv pleid å vaske vaporizere med isopropanol, så jeg synes det var litt merkelig.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare så det er sagt, DynaVap anbefaler at du renser vaporizeren med isopropanol før den brukes. Dette er for det er fort litt fett/støv igjen fra produksjon. Iso får du tak i på kjell & co.
Vis hele sitatet...
Er du 100% sikker på at du ikke forveksler dette med en såkalt burn off? Dette skal fjerne rusk og rask fra produksjon, men det er ikke snakk om å rense med iso. Kundeservice sa at dette skulle gjøres ved oppvarming av tomt kammer, deretter en pakke urter de inkluderte som en gave, og til sist med tomt kammer igjen. Jeg finner heller ingenting om rensing med iso før første bruk i bruksanvisninger til VapCap som ligger på DynaVap sine nettsider.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Hvor har du lest det? Alt jeg har lest fra Dynavap tilsier at de ikke anbefaler å vaske vaporizerene med alkohol. Jeg har selv pleid å vaske vaporizere med isopropanol, så jeg synes det var litt merkelig.
Vis hele sitatet...
Det er bare noe de sier for å sikre seg mot klager fra tullinger som ikke tørker vapcapen sin ordentlig etter isovask før de bruker naken flamme på den igjen. Hvis du tar av o-ringene så tåler resten isopropanol helt fint, men viktig å la det tørke helt før bruk.
Sitat av mr_jeeje Vis innlegg
Det er bare noe de sier for å sikre seg mot klager fra tullinger som ikke tørker vapcapen sin ordentlig etter isovask før de bruker naken flamme på den igjen. Hvis du tar av o-ringene så tåler resten isopropanol helt fint, men viktig å la det tørke helt før bruk.
Vis hele sitatet...
Her har du helt rett, mulig jeg tok feil når jeg sa det var DynaVap. Men det er en genrell konsensus på reddit om å rense den før bruk, tviler på burnoff vil fjerne fett fra kondensator sikkelig. Jeg renser den alltid med iso, men fjerner o-rings, disse renser jeg heller med litt dopapir med iso på. Husk å smøre o-ringene med litt fett/voks etterpå så er det ikke noe problem. Selv bruker jeg bare kokosnøttolje.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tripstil Vis innlegg
Her har du helt rett, mulig jeg tok feil når jeg sa det var DynaVap. Men det er en genrell konsensus på reddit om å rense den før bruk, tviler på burnoff vil fjerne fett fra kondensator sikkelig. Jeg renser den alltid med iso, men fjerner o-rings, disse renser jeg heller med litt dopapir med iso på. Husk å smøre o-ringene med litt fett/voks etterpå så er det ikke noe problem. Selv bruker jeg bare kokosnøttolje.
Vis hele sitatet...
Beklager hvis jeg spør dumt her, men hva er o-rings? Hvor sitter de på en VapCap M 2018?
Det stemmer at Dynavap *offisielt* sier man ikke skal bruke isopropanol til rens (står i manualen også om jeg ikke tar helt feil), men de har bekreftet at det kun er en sikkerhetsforanstaltning på forumet til fuckcombustion om jeg ikke tar helt feil.

O-ringer er et annet ord for pakninger, små gummiringer som er satt på for å gjøre vapen tett. Hvis du demonterer vapcapen kan du se dem.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for korreksjon, kommer aldri på det norske ordet for det. Husk at det også er i tuppen du putter i DynaVap "bodyen" som du også må huske å smøre med fett. Ikke bruk mye i det hele tatt, jeg bruker som sagt bare kokosnøttolje, da gnir jeg bare fingren min litt i olja så påfører litt på pakkningene.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Forresten, til dere som har bestilt en VapCap M 2018 eller lignende: hva kom tillregninga på for dere? Basert på 25% av kostnad og frakt til sammen (rundt 680 kroner) burde tollregning komme på omtrent 170 kroner for meg. Når burde jeg forvente å få en tollregning og hvor lang frist pleier en sånn regning å ha?
Tror o-ringene tåler mye iso. Jeg har to dynavaper som har blitt brukt om hverandre hver dag siden i høst. De ligger timesvis i iso uten at det har vært noe problem så langt. Aldri smurt med noe som helst.

Bortsett fra selve capen er delene veldig robust. Har mistet en dynavap i gulvet. Capen ble bulket men funker helt fint enda.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fornøyd med Vapen?

Vurderer å kjøpe samme til å bruke i sommer. Røyker ikke resten av året, og den ser ut som den er liten og grei å oppbevare.

Har aldri brukt vape så er helt grønn på det. (no pun intended)