Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 8218
Jeg har hatt i meg kodein omtrent tre ganger, den første gangen gikk alt helt fint.
Den andre gangen fikk jeg ekstreme magesmerter på omtrent 80mg.
Den tredje gangen tok jeg en mild dose på 30mg, da fikk jeg bare milde magesmerter.
Kan dette bety at jeg er allergisk mot kodein? Ingen andre i familien er det.
Jeg har heller ikke noen lever problemer så det kan ikke vere det.
Har søkt litt irundt, men jeg finner ingenting, så hvis noen har svar ville det ha blitt satt pris på
Snakker du om ren kodein, eller et legemiddel? Isåfal, hvilket?
Sitat av bigsmoke1
Jeg har hatt i meg kodein omtrent tre ganger, den første gangen gikk alt helt fint.
Den andre gangen fikk jeg ekstreme magesmerter på omtrent 80mg.
Den tredje gangen tok jeg en mild dose på 30mg, da fikk jeg bare milde magesmerter.
Kan dette bety at jeg er allergisk mot kodein? Ingen andre i familien er det.
Jeg har heller ikke noen lever problemer så det kan ikke vere det.
Har søkt litt irundt, men jeg finner ingenting, så hvis noen har svar ville det ha blitt satt pris på
Vis hele sitatet...
Er ganske mange som får sterke gallegangsmerter ved høye doser kodein, de bør gi seg etter noen timer.
Mentalmelt: Kodein ekstrakt fra pinex forte.
Sist endret av bigsmoke1; 31. desember 2007 kl. 21:28.
Ekstrakt som du har lagd selv? da tror jeg det heller er noe du ikke har fått bort, som paracetamolen f eks.
Sitat av Drøggs
Ekstrakt som du har lagd selv? da tror jeg det heller er noe du ikke har fått bort, som paracetamolen f eks.
Vis hele sitatet...
Ja jeg lagde ekstrakten selv, men det kan da ikke bli med så mye paracetamol at jeg blir dårlig når hver pille inneholder 30mg kodein og 500mg paracetamol og jeg lagde ekstrakt av 3 piller bare for å teste.
5. Drink and enjoy! The solution will be _very_ bitter, so I mix a little Kool-aid powder into the solution. The taste isn't really bad but it's similar to sucking on a lemon.
Vis hele sitatet...
Sitat hentet fra paranoia.lycaeum - FAQ Codeine

I tasted the filtered solution and found it to be very bitter so I mix it with half a can of Coke and downed at one go (empty stomach).
Vis hele sitatet...
Sitat hentet fra erowid.org/experiences1

* Du trenger ikke sette i fryser, det holder med kjøleskap. Fire til ti grader er det som er optimalt, og da har du forhåpentligvis klart deg unna paracetamolen, selvom jeg tviler

* Får du gulfarget væske, så no problem. Den kan du filtrere en gang til å drikke. Vet noen spør om en kan drikke denne væska, men det er en vannekstraksjon da. Vann kan du drikke

* 3 tabletter er lite, det anbefales jo to ekstra tabletter fordi du vil miste endel kodein på dette viset. Vannekstrahering (cold water extraction) av denne typen er adoptert av metode for ekstrahering av kodein fra opium.

EDIT:
Hvis magesmertene dine kommer fra "sidene" (merk: nyrene) så ligg unna! Ihvertfall lang stund
Sist endret av paranoy; 31. desember 2007 kl. 22:57.
Takk for infoen. Jeg gjorde ikke noe feil når jeg laga ekstrakten så imorgen skal jeg ta en pille bare får å se om det går bra.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg vet i hvertfall at det er mange som reagerer på Kodein og som er allergisk mot Paralgin Forte.
Om dette har med blandingen av Kodein og Paracetamol vet jeg ikke. Men PF er kjent for å skape litt mage bry, spesiellt i høyere doser.
Jeg kan f.eks ikke ta paralgin forte. Da får jeg mageknipe, sviing i magen og blir ofte kvalm.
Noe ruseffekt har jeg aldri oppnådd, ei heller forsøkt noe særlig. Jeg snakker om inntak som legen har oppført på etiketten på pakken. Gjerne ikke mer enn 2 tabletter.
Jeg tar heller 5 Ibux enn 2 Paralgin Fortè pga. magen.
Av tidligere erfaringer med opiater, har jeg ikke fått disse besværene - før det førte til fysisk avhengighet.
Sitat av speq
Jeg vet i hvertfall at det er mange som reagerer på Kodein og som er allergisk mot Paralgin Forte.
Om dette har med blandingen av Kodein og Paracetamol vet jeg ikke. Men PF er kjent for å skape litt mage bry, spesiellt i høyere doser.
Jeg kan f.eks ikke ta paralgin forte. Da får jeg mageknipe, sviing i magen og blir ofte kvalm.
Noe ruseffekt har jeg aldri oppnådd, ei heller forsøkt noe særlig. Jeg snakker om inntak som legen har oppført på etiketten på pakken. Gjerne ikke mer enn 2 tabletter.
Jeg tar heller 5 Ibux enn 2 Paralgin Fortè pga. magen.
Av tidligere erfaringer med opiater, har jeg ikke fått disse besværene - før det førte til fysisk avhengighet.
Vis hele sitatet...
Det er syk mageknipe jeg og får, altså gass imagen ikke sviing eller noe sånt.
Så det betyr at jeg kanskje skal holde meg unna dette en stund?
Ja, det høres ut som en god idé..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av bigsmoke1
Det er syk mageknipe jeg og får, altså gass imagen ikke sviing eller noe sånt.
Så det betyr at jeg kanskje skal holde meg unna dette en stund?
Vis hele sitatet...
Hmm. Jeg vet ikke hvor lenge du har eksprimentert med Opiater. Men hvis du tidligere har erfaring med andre opiater og nå får en slik reaksjon på Kodein -> ville jeg ha tatt det som en stor varsel fra kroppen.
Magen er som oftest den første som får svi ved fysisk avhengighet av opiater.
Jeg har skrevet en post om abstinenser tidligere. Her er posten som er tatt ut i fra tråden Heroin, prøvd noen?.
Hvis du kjenner deg igjen i det jeg skriver, jeg tenker da på avsnittet om abstinenser -> ville jeg ha vurdert mer enn en pause.
Abstinenser kommer som oftest etter langvarig bruk av opiater. Men det finnes ingen som helst fasit på hvor mange ganger man kan bruke, eller hvor lenge sammenhengende.
Det er helt inviduelt, noen kan bruke det gjevnlig i flere år - mens noen bare så vidt får "lekt" seg med det, før de går på en skikkelig smell.
Fysisk avhengighet av opiater er det værst tenkelige man vil oppleve. Just saying =)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vet ikke om du har bestemt deg for å fortsette å ta dette. Men jeg kan si med ganske stor sikkerhet at de magesmertene du beskriver er ikke farlige. Det kan være lurt av deg å spise litt mat før du drikker kodeinen, og at du jevnlig drikker tildels mye vann.

Personlig har jeg tatt PF mye og tidligere hadde jeg noe problemer med magesmerter. Jeg har forhørt meg med med en som studerer medisin og han mener at 3tabs kan simpelthen ikke kan forårsake nyre- el leversvikt. Det, med mindre du tar 3 piller hver eneste dag i en lang tid. En finsk studie tilsier at 500mg Kodeinfosfat er i det absolutt lavere sjikt av det man kaller en dødelig dose. Altså fra 500mg og oppover. Legemiddelprodusentene oppgir at 10g(!) paracet over en 24-timers periode er en såkalt LD50-dose (lethal dose 50%), mao halvparten stryker med. Så jeg ser ikke helt poenget med å ekstrahere PF-tabs, men det er nå min mening. Dessuten vil du gå glipp av noe kodein ved ekstraksjon.

Verre er det hvis du får sterke magesmerter og misbruker Kodimagnyl, danske aspirin/kodein-piller. De inneholder som sagt aspirin og der kan blødende magsår forekomme ved doser fom 3000mg. Misbruk av Kodimagnyl krever cold-water extraction, og selv etter en slik prosedyre ville jeg vært skeptisk til bruken.

Men nå gidder jeg å skrive mer for nå skal jeg kose med tre stk pinexer...

God helg folkens!
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg får også slike magesmerter (i øvre del av magen), er det noen måte å unngå smertene på? Et stort måltid før eller etter inntak av pillene kanskje?
Alle opiater, og reseptfrie smertestillende er farlig for magen. Jeg fikk en periode tramadol for magesmerte, hadde magesår, noe som gjorde det mye verre. Det verste er ibux og de betennelsesdempende preparatene. Får du magesmerter er det et signal på at noe er galt. Få det i deg på en annen måte i stedet.
Kan man ta paralgin forte ved å legge den under tunga, eller vil ikke dette ha noen virkning?
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Kan man ta paralgin forte ved å legge den under tunga, eller vil ikke dette ha noen virkning?
Vis hele sitatet...
joa det vil nok ha en kjappere virkning, men smaken er nok helt for jævelig! Uansett PG er ikke noe å ruse seg på for min del, ville nok heller ha prøvd å ekstraktere kodeinen ut i fra PG. gjør et kjapt søk på forumet her så vil du finne ut hvordan du gjør det.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Kan man ta paralgin forte ved å legge den under tunga, eller vil ikke dette ha noen virkning?
Vis hele sitatet...
Har du noen gang smakt paracetamol?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Høres ut som et begynnende magesår. Det er ikke uvanlig når man tar medisiner oralt. Jeg fikk det av Ibux. Snakk med legen, men ikke si for mye om bruk av medisinene, underdriv.