Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2466
Hei!

Spiste kodein to ganger forrige uke (tirsdag og torsdag) 8stk den ene gangen og 10 den andre. (da funket de bra)
Spiste også 10 igår, men fikk ikke like sterk rus.(røyka itilegg, så kan hende det tok litt av rusen)

Nå spiste jeg 9 for en time siden og eneste jeg har merket er den sinnsyke kløa etter en halvtimestid. Dette er vanlige Kodein Phosphate 30mg tabletter uten paracetamol (men pleier å ta èn paracet ved siden av)

Kan legge til at jeg alltid tar det på tom mage (ca 4 timer etter siste matinntak).

Har ingen opiat tolleranse.
Sist endret av jenspetter93; 15. desember 2014 kl. 17:12.
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Kan legge til at jeg alltid tar det på tom mage (ca 4 timer etter siste matinntak).
Vis hele sitatet...
Både jeg og bekjente synes vi får bedre effekt av opiater (tatt oralt) funker bedre når man har tatt et godt måltid. Kan hende det bare er oss, men det skader ikke å prøve.

Og den delen med røykinga. Hvis det er cannabis du mener, så skal det forsterke opiater.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Både jeg og bekjente synes vi får bedre effekt av opiater (tatt oralt) funker bedre når man har tatt et godt måltid. Kan hende det bare er oss, men det skader ikke å prøve.

Og den delen med røykinga. Hvis det er cannabis du mener, så skal det forsterke opiater.
Vis hele sitatet...
hmm, merkelig det med maten, da jeg leser omtrent overalt ivertfall ang kodein at det bør taes på tom mage, men får prøve det ut

Cannabis ja, okei. hmm rart.

Har lissom ikke den euforian jeg hadde forrige uke. noen erfarne kodeinbrukere med noen tips? generelle tips?
Sist endret av jenspetter93; 15. desember 2014 kl. 17:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
noen erfarne kodeinbrukere med noen tips? generelle tips?
Vis hele sitatet...
Har du tatt andre medisiner i det siste? Det trenger ikke å være reseptbelagt eller rusgivende.
Går fast på Sobril (22,5mg x 2) og 7,5mg imovane + 400mg seroquel (gjort i 4 år, derav så mye).
I helga har jeg bare røyka weed. (noe jeg ikke gjør tilvanlig, men er på besøk hos noen kompisser nabobyen ca en helg i måneden og da blir det litt røykings)

Men alt dette ville jo bare potensiert? iallefall imovane og benzo?
Sist endret av jenspetter93; 15. desember 2014 kl. 19:03.
Jeg får også fort høy toleranse på kodein. Kan ta 4 paralgin forte og kjenne det godt. Men om jeg tar 4 stykker dagen etter kjenner jeg ingenting..
ja.. får prøve å holde meg til 3-4 ganger i uka. Har merka før at redosering ikke fungerer ivertfall.
Idag ble jeg bare sinnsykt trøtt etter kløinga. gått over nå
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har merket også lav terskel på kodein. For noen år siden brukte jeg noen salgs kodein piller a 10 mg. Spiste først 10-15, gikk deretter ganske fort opp til 20-30, og endte oppe i rundt 100 av gangen. da avsluttet jeg det, fordi det var egentlig bare kløe og null rus. Disse var rene kodein piller, hadde ikke gjort det med de norske paralgin forte, grunnet at de inneholder bla.a paracetamol. Som det nevnes er det lurt, min erfaring ihverfall, og spise et godt måltid etter inntak.
Har hatt samme problemet. Noen mennesker uttrykker ikke funksjonelt CYP2D6, jeg er en av dem. (Cirka 3-10% av Norges befolkning har samme problem.) Det vil si at f.eks kodein ikke har noen smertestillende effekt på dem, men bivirkningene er fortsatt tilstede. Noen ganger kan 10 tabletter med 30mg kodein gi lykkefølelse og eufori, andre ganger kan det resultere i bare kløe, tretthet og andre plagsomme bivirkninger. Håper det var til hjelp
Når man har brukt dem i ett par dager, så vent bestandig rundt en uke til neste gang. Rusen slutter å virke hvis du tar dem flere dager på rad.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vær forsiktig med store mengder PFer. Paracetamolen dreper levra. Trekk ut paracetten, om dere skal opp i store doser.
Kodein er jo hyggelig, men toleranseutviklingen er på mange ganske rask.
Det er lenge siden jeg hadde noen rus av det, kroppen vender seg veldig fort til opiater.
Har vel brukt Paralgin i til sammen ti år av livet mitt.Jeg var heldig at levra ikke ble ødelagt.Det er en oppskrytt medisin.Man blir fort avhengig og toleranse kommer etter kort tids bruk.Var oppe i 6-10 tabletter i døgnet,og fikk den på blå resept de siste åra.Hadde liten smertelindring den siste tiden jeg brukte medisinen,og fortalte legene rett ut at jeg tok den bare fordi jeg var avhengig.Fikk gå over til Norspan,og det var faktisk mindre ubehag med å kutte ut pf'en en Lyrica.