Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6289
Hei..
Jeg er ei kvinne som lenge karakteriserte meg som alkoholiker i mange år. Store problemer med psyken også. Så fikk jeg tilbud svart på temgesic. Kun som rus...Første gangen blei jeg høy som bare det og likte det. Fikk så tilbud om å kjøpe det fast fra en som ikke brukte dem selv. Jeg begynte å bruke dem og blei ganske hekta...men så etterhvert fant jeg ut at bivirkningene var kjempebra. Plutselig var trangen til alkohol heilt borte. Jeg har gått ned tjue kg. (Overvekt som jeg har slete med heile livet pga. av all alkoholen) føler meg mere aktiv og i bedre humør ! Spørsmålet mitt er; dette blir jævli dyrt i lengden... og hvordan kan jeg fortelle legen min om dette at alkoholismen min er borte vekk og psyken min er mye bedre ? Han vil vel aldri skrive ut temmere til meg pga. dette el.?
Sånn er det med narkotika, de gamle problemene forsvinner...for en stund.
Aldri i livet om en lege kommer til å skrive ut opiater for å kurere alkoholisme, men sier du til legen at du sliter med opiater så er det en sjans i helvete at han/hun faktisk skriver ut temgesic.
Sist endret av eyecandy654; 5. november 2014 kl. 10:55.
Bakdelen med temmere er vel at kommer jeg ut for en ulykke så virker ikke morfin !
Sitat av aquarit Vis innlegg
Bakdelen med temmere er vel at kommer jeg ut for en ulykke så virker ikke morfin !
Vis hele sitatet...
Da gir de deg temgesic istedet.
Jeg må vel være i LAR også da for å få legen til å skrive ut temgesic ?
Sitat av aquarit Vis innlegg
Jeg må vel være i LAR også da for å få legen til å skrive ut temgesic ?
Vis hele sitatet...
Er du ruset? Du sa at hvis du brukte temmere og havnet utfor en ulykke, så ville ikke morfin funke. Det stemmer. Derfor vil helsepersonellet gi deg temgesic istedet. I LAR får man metadon, subutex og suboxone.

Tror du de lar være å gi smertestillende til folk som havner i ulykker fordi de misbruker stoff?
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Sånn er det med narkotika, de gamle problemene forsvinner...for en stund.
Aldri i livet om en lege kommer til å skrive ut opiater for å kurere alkoholisme, men sier du til legen at du sliter med opiater så er det en sjans i helvete at han/hun faktisk skriver ut temgesic.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg sier at jeg sliter med opiater; skal han vel ha meg til behandling el.søke om LAR
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Er du ruset? Du sa at hvis du brukte temmere og havnet utfor en ulykke, så ville ikke morfin funke. Det stemmer. Derfor vil helsepersonellet gi deg temgesic istedet. I LAR får man metadon, subutex og suboxone.

Tror du de lar være å gi smertestillende til folk som havner i ulykker fordi de misbruker stoff?
Vis hele sitatet...
Hva hvis operasjon med narkose ?
TS: Kom deg til fastlegen din og vær helt ærlig med vedkommende,så får du svarene du lurer på.
Meg og deg er i samme stoooore båt og jeg har hørt mange sine erfaringer om å komme seg vekk som yoga, amfetamin, meditasjon og alt annet. Det eneste jeg vet fungerer er å røyke seg så stein at jeg ikke orker gå på butikken, noe som heller ikke er heldig. Det eneste sunne man kan gjøre er å innse at man har en kronisk avhengighet og tøffe seg opp høyere enn mt.everest og ta slitet, men det er ikke lett. Angående legemiddler er det ting på vei hører jeg, men hvortid er usikkert. Og de nye pillene som er på markedet har noe usikker langttidsvirkninger, som f.eks kampral. Finnes ikke noe subutex for etanol entusiasme. Men håper selv noe bra er på vei.
Sist endret av mocp; 5. november 2014 kl. 18:59.
Sitat av mocp Vis innlegg
Finnes ikke noe subutex for etanol entusiasme. Men håper selv noe bra er på vei.
Vis hele sitatet...
Meh: http://www.abcnyheter.no/nyheter/hel...t-bruk-i-norge Har ikke testert hverken antabus eller denne. De har jo også ulike mekanismer. Men joda, det eksisterer.-)
Sitat av mocp Vis innlegg
Meg og deg er i samme stoooore båt og jeg har hørt mange sine erfaringer om å komme seg vekk som yoga, amfetamin, meditasjon og alt annet. Det eneste jeg vet fungerer er å røyke seg så stein at jeg ikke orker gå på butikken, noe som heller ikke er heldig. Det eneste sunne man kan gjøre er å innse at man har en kronisk avhengighet og tøffe seg opp høyere enn mt.everest og ta slitet, men det er ikke lett. Angående legemiddler er det ting på vei hører jeg, men hvortid er usikkert. Og de nye pillene som er på markedet har noe usikker langttidsvirkninger, som f.eks kampral. Finnes ikke noe subutex for etanol entusiasme. Men håper selv noe bra er på vei.
Vis hele sitatet...
Hei...har akkurat googlet kampral...middelet du nevnte...og det virker lovende
Er jo ganske stor blandingsmisbruker også da...men tar imot alt som kan gi hjelp. Kan jo innerst inne ikke fordra alkohol etter så lang tids bruk. Nå er det bare ikke gøy lenger...blei sur og deppa og aggressiv på slutten; inntil jeg prøvde temmere. Nå har jeg ikke hatt behov for etanol dritten på over to år og føler meg som et nytt menneske.

Sitat av pidget Vis innlegg
Meh: http://www.abcnyheter.no/nyheter/hel...t-bruk-i-norge Har ikke testert hverken antabus eller denne. De har jo også ulike mekanismer. Men joda, det eksisterer.-)
Vis hele sitatet...
Dette virker jo enda mer lovende; at det sperrer for tenning på etanol er jo det alle har ønsket !
Sist endret av aquarit; 5. november 2014 kl. 19:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Yep. Fant ett bra, og nytt for meg, uttrykk hin dagen helt tilfeldig.

- First you take a drink, then the drink takes a drink, then the drink takes you.
F. Scott Fitzgerald

Lykke til
Sitat av aquarit Vis innlegg
Hei...har akkurat googlet kampral...middelet du nevnte...og det virker lovende
Er jo ganske stor blandingsmisbruker også da...men tar imot alt som kan gi hjelp. Kan jo innerst inne ikke fordra alkohol etter så lang tids bruk. Nå er det bare ikke gøy lenger...blei sur og deppa og aggressiv på slutten; inntil jeg prøvde temmere. Nå har jeg ikke hatt behov for etanol dritten på over to år og føler meg som et nytt menneske.



Dette virker jo enda mer lovende; at det sperrer for tenning på etanol er jo det alle har ønsket !
Vis hele sitatet...
Selincro (de som er på linken) funker veldig bra mot å drikke, jeg har ikke lyst på pils eller alkohol generelt etter å ha tatt det.
Eneste jeg syntes er kjipt er at de ikke tar bort de værse abstinensene, men når jeg tok de sammen med vival eller lignende så gikk det mye bedre.
Har en haug av disse pillene, men sluttet bruke de fordi jeg er veldig glad i alkohol, og det at abstinensene ikke ble borte, bare tok bort suget, derfor jeg anbefaler å ta noe benzodiazepiner i tillegg.
Alkohol er noe dritt å hekte seg på, må etterhvert kutte ned på eller slutte med det helt, men nå har jeg et annet rusproblem jeg må håndtere først..

Lykke til hvertfall
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Selincro (de som er på linken) funker veldig bra mot å drikke, jeg har ikke lyst på pils eller alkohol generelt etter å ha tatt det.
Eneste jeg syntes er kjipt er at de ikke tar bort de værse abstinensene, men når jeg tok de sammen med vival eller lignende så gikk det mye bedre.
Har en haug av disse pillene, men sluttet bruke de fordi jeg er veldig glad i alkohol, og det at abstinensene ikke ble borte, bare tok bort suget, derfor jeg anbefaler å ta noe benzodiazepiner i tillegg.
Alkohol er noe dritt å hekte seg på, må etterhvert kutte ned på eller slutte med det helt, men nå har jeg et annet rusproblem jeg må håndtere først..

Lykke til hvertfall
Vis hele sitatet...
Så flott at de hjelper da !! Men du sier jo at du må kutte heilt...selv om du er så glad i alkohol !
Da har du jo de pillene da...men det kommer fram at du har fått enda et stoff å slite med ?
Ja...sånn er det vel med oss blandingsmisbrukere...må prøve alt...!
Du bruker en del benzo også...det gjør jeg også. Får det av legen min så tviler på at han vil gi meg temmere opp på det også...?
Sitat av aquarit Vis innlegg
Så flott at de hjelper da !! Men du sier jo at du må kutte heilt...selv om du er så glad i alkohol !
Da har du jo de pillene da...men det kommer fram at du har fått enda et stoff å slite med ?
Ja...sånn er det vel med oss blandingsmisbrukere...må prøve alt...!
Du bruker en del benzo også...det gjør jeg også. Får det av legen min så tviler på at han vil gi meg temmere opp på det også...?
Vis hele sitatet...
Må vel ikke, men det hadde vært det beste, vurderer å bruke Selincro i ukedagene så jeg ikke drikker da, men jeg tror ikke jeg klarer slutte med alkohol resten av livet mitt. Så målet mitt er å holde meg til helga med alkohol.
Ja sliter med andre ting også, nå har jeg akkurat startet på nedtrpping av Heroin (på egenhånd).
Er glad i rus generelt, men å kutte alt på dagen klarer jeg aldri verden.. sliter nok med å kutte en ting om gangen :/
Tja, skal aldri si aldri, kommer jo helt an på legen. Jeg feks. fikk 10mg Sobril av legen, det funket ikke på meg, så da satt hun meg plutselig på 2mg Xanor.. Ganske stort hopp og gå fra det svakeste til det sterkeste Benzodiasepinet på dagen.
Men nå har jeg drikki så og si hver dag i hvertfall 10 år..

Men om du sliter med alkohol og det setter en stopper for hverdagen din ville jeg spurt om Selincro, pluss et eller annet beroligende i tillegg.
Om du ikke kun er ute etter å få et medikament du kan ruse deg på da. Men uansett, Lykke til
Er det noe spesielt du lurer på er det bare å sende en PM
Sitat av mocp Vis innlegg
Meg og deg er i samme stoooore båt og jeg har hørt mange sine erfaringer om å komme seg vekk som yoga, amfetamin, meditasjon og alt annet. Det eneste jeg vet fungerer er å røyke seg så stein at jeg ikke orker gå på butikken, noe som heller ikke er heldig. Det eneste sunne man kan gjøre er å innse at man har en kronisk avhengighet og tøffe seg opp høyere enn mt.everest og ta slitet, men det er ikke lett. Angående legemiddler er det ting på vei hører jeg, men hvortid er usikkert. Og de nye pillene som er på markedet har noe usikker langttidsvirkninger, som f.eks kampral. Finnes ikke noe subutex for etanol entusiasme. Men håper selv noe bra er på vei.
Vis hele sitatet...
Det beste er trolig Iboga, det finnes klinikker i Nederland.
Sist endret av nudo; 6. november 2014 kl. 09:57.
Off-topic: Hvorfor ville det vært et problem med morfin/narkose med temmere?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Off-topic: Hvorfor ville det vært et problem med morfin/narkose med temmere?
Vis hele sitatet...
Fordi alt som inneholder buprenofin blokkerer virkningen av morfin...heroin..kodein..osv..osv
you name it...
Det er interessant det her. Teorien er jo at misbrukere mangler en del signalstoffer i hjernen som industrien prøver å rette opp med kjemikalier. Utskillelsene av signalstoffene fra buprenorfin, retter tydeligvis opp i balansen i hodet ditt. Om du da ikke er hinsides stein hver dag, men det er lite trolig. TemGsic inneholder lite buprenorfin i forhold til subutex. Selv bruker jeg subutex daglig, og det fungerer veldig bra. Som menneske er jeg urolig og rastløs, og ganske depressivt anlagt. Dette bedrer seg veldig med subutex, selv om det ikke er noen mirakelkur. Er stabil og kjenner ikke noen effekt av det, men jeg er roligere enn jeg egentlig er. Legene mener jeg har en skade etter mange års misbruk som antagelig aldri blir bra. Tiden får vise om jeg vil finne det ut.
Ta kontakt med LAR og si det som det er. Jeg vet om flere i grenselandet misbruker/psykisk syk som har god effekt på psyken av preparatet.
Sitat av Brute Goatshag Vis innlegg
Det er interessant det her. Teorien er jo at misbrukere mangler en del signalstoffer i hjernen som industrien prøver å rette opp med kjemikalier. Utskillelsene av signalstoffene fra buprenorfin, retter tydeligvis opp i balansen i hodet ditt. Om du da ikke er hinsides stein hver dag, men det er lite trolig. TemGsic inneholder lite buprenorfin i forhold til subutex. Selv bruker jeg subutex daglig, og det fungerer veldig bra. Som menneske er jeg urolig og rastløs, og ganske depressivt anlagt. Dette bedrer seg veldig med subutex, selv om det ikke er noen mirakelkur. Er stabil og kjenner ikke noen effekt av det, men jeg er roligere enn jeg egentlig er. Legene mener jeg har en skade etter mange års misbruk som antagelig aldri blir bra. Tiden får vise om jeg vil finne det ut.
Ta kontakt med LAR og si det som det er. Jeg vet om flere i grenselandet misbruker/psykisk syk som har god effekt på psyken av preparatet.
Vis hele sitatet...
Legene har jo gitt meg "lykkepille" også da i årevis. Vet ikke om de virker eller ei...de sier de rundt deg som kan merke forskjell.
Men hvis jeg skal kontakte LAR da må jeg vel gå via legen min da. Dette er ikke østlandet for å si det sånn...og da mener jeg legene her virker dårlige til å takle narkomane.

Og nei...jeg tar bare 2 el. 3 for dagen...så jeg er ikke stein...faktisk ser ingen på meg at jeg har tatt temmere.
Sist endret av aquarit; 6. november 2014 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Lykkepiller" er noe av den verste rottegiften jeg noen gang har vært borti. Kjemisk lobotomi er dekkende uttrykk. Veldig svart/hvitt dette, for jeg vet mange har bra effekt av det. Jeg ble psykisk veldig dårlig av det. Mye, mye verre enn jeg noen gang har vært på den verste speed-psykose. Jeg vurderte seriøst å ta livet av meg når jeg brukte dem. "Hold ut" sa de, "det går over " men det gjorde det ikke. Jeg ble reelt psykisk vrak av anti-depresiva. Legene mener jeg reagerer atypisk, men når man leser pakningsvedlegget kan begynne å lure.
Trådstarter
13 2
Lykkepillen er verre å slutte med...så vær glad du ikke måtte begynne med dem..:-)

Nå har jeg funnet ut at pillen folk med alkoholproblemer bruker Selincro...inneholder det samme som temgesic el. er det som kalles opiod-antagonist....er ikke rart at jeg klarte stå imot alkohol da...!! De som blir satt på selincro...blir også advart mot å bruke alt som inneholder morfin...til og med paralgin forte....for de vil ikke virke som vanlig. Så da har altså m.a.o. etanol elskere fått sitt subutex også kan man si !

Selincro...inneholder nalmefen som er opiodantgonist...blei utvikla på 70-tallet. Den ble først utviklet som antidot for behandling til opiatavhengige.

Lykkepillen er verre å slutte med...så vær glad du ikke måtte begynne med dem..:-)

Nå har jeg funnet ut at pillen folk med alkoholproblemer bruker Selincro...inneholder det samme som temgesic el. er det som kalles opiod-antagonist....er ikke rart at jeg klarte stå imot alkohol da...!! De som blir satt på selincro...blir også advart mot å bruke alt som inneholder morfin...til og med paralgin forte....for de vil ikke virke som vanlig. Så da har altså m.a.o. etanol elskere fått sitt subutex også kan man si !

Lykkepillen er verre å slutte med...så vær glad du ikke måtte begynne med dem..:-)

Nå har jeg funnet ut at pillen folk med alkoholproblemer bruker Selincro...inneholder det samme som temgesic el. er det som kalles opiod-antagonist....er ikke rart at jeg klarte stå imot alkohol da...!! De som blir satt på selincro...blir også advart mot å bruke alt som inneholder morfin...til og med paralgin forte....for de vil ikke virke som vanlig. Så da har altså m.a.o. etanol elskere fått sitt subutex også kan man si !

Lykkepillen er verre å slutte med...så vær glad du ikke måtte begynne med dem..:-)

Nå har jeg funnet ut at pillen folk med alkoholproblemer bruker Selincro...inneholder det samme som temgesic el. er det som kalles opiod-antagonist....er ikke rart at jeg klarte stå imot alkohol da...!! De som blir satt på selincro...blir også advart mot å bruke alt som inneholder morfin...til og med paralgin forte....for de vil ikke virke som vanlig. Så da har altså m.a.o. etanol elskere fått sitt subutex også kan man si !
Sist endret av aquarit; 17. november 2014 kl. 06:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.