Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 20715
Hadde politiet på døra i går, etter en pakke fra Silkroad ble videresendt fra tollvesenet. Jeg tillsto, å regna med at saken skulle gå videre til forenklet forelegg. De snakka om at det var vanlig at Tollvesnet åpnet en egen postboks på navnet mitt, slik at alle utendlandske sendinger som kommer til meg, blir sjekket.
Kom på i ettertid at jeg hadde klaget til selger om at pakken ikke hadde kommet frem. Sjekket siden nå, og selger hadde sendt ny pakke i går. Hva burde jeg gjøre nå? Ringe politiet å forklare situasjonen, eller håpe på at den går igjennom?
Hvorfor innrømmet du det??? Noe av poenget med å bestille fra slike sider er jo at du faktisk kan nekte dersom du blir tatt, i og med at det er vanskelig å finne tilstrekkelig bevis for at det faktisk er du som har bestilt og betalt...

Jeg ville ikke gjort noe med pakken før du enten får den, eller får politiet på døren en gang til. Om du får politiet på døren ville jeg sakt at den antagelig ble sendt på nytt fordi du aldri gav noe bekreftelse på at du hadde mottatt pakken.
Dersom det er bestilling av narkotika som du har tilstått, så vil du ikke få ett forenklet forelegg. Du vil få ett forelegg (som er det samme som en dom, og som vil stå oppført på ditt rulleblad til evig tid), eller fengselsstraff dersom det er snakk om ett større beslag.
surre's Avatar
Trådstarter
Takk for svar. Da venter jeg bare. Innrømmet pga. at jeg hadde dop i leiligheten, og har sett på andre saker at det ikke skal så mye til for å få en dom, selv med bevis som "ikke er tilstrekkelig". Får jo i det minste strafferabatt, pluss at de ikke trengte å ta med pc/mobil for bevissikring.
Sitat av surre Vis innlegg
Takk for svar. Da venter jeg bare. Innrømmet pga. at jeg hadde dop i leiligheten, og har sett på andre saker at det ikke skal så mye til for å få en dom, selv med bevis som "ikke er tilstrekkelig". Får jo i det minste strafferabatt, pluss at de ikke trengte å ta med pc/mobil for bevissikring.
Vis hele sitatet...
Mener jeg leste her på freak er strafferabatten aldri kan være mer enn 5-10% (og mener at dette gjelder for fengselsstraff). Har også forstått det slik at bøter er helt umulig å forutsi.

Med andre ord: De lurte deg til å tilstå.
Sist endret av Paradigm; 6. mars 2014 kl. 22:53.
surre's Avatar
Trådstarter
Det stemmer jo ikke. Dette er snakk om små kvanta, så skal de dømme meg til fengsel, så må jo saken taes opp i retten, med politiet som vitne osv. Det er klart det kan lønne seg å tilstå enkelte ganger
Jeg synest at det er veldig skremmende at det ikke virker som du bryr deg om at du får dette på rullebladet. Først trodde du det bare kom til å bli forenklet forelegg. Tenkte du ikke på konsekvenser da du gjorde dette? Og hadde du heller ingen plan på hva du skulle gjøre i ett slikt tilfelle som dette?
surre's Avatar
Trådstarter
Klart jeg bryr meg, men er klar over at jeg ikke er nå Al Capone. Hadde snakket om pakken på facebook chat, så de hadde ikke hatt nå problem å finne bevis. Trenger tips om hva jeg skal gjøre nå, klar over at jeg dreit meg.
Sist endret av surre; 6. mars 2014 kl. 23:07.
Trodde Silkroad var nede jeg....
Strafferabatten kan innebære en reduksjon av straffen med inntil en tredjedel, men normalt ligger nedsettelsen mellom 15% og 30%. Dette er imidlertid ikke gjeldende i saker som avgjøres ved forelegg, men også her kan man få en rabatt i form av at forelegget settes lavere enn normalnivået.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ikke bestill ulovlige stoffer fra utlandet. Generelt er det innførsel som strammes strenges av alt.
Sist endret av meaculpaUIO; 6. mars 2014 kl. 23:30.
Sitat av Kongen Vis innlegg
Trodde Silkroad var nede jeg....
Vis hele sitatet...
Korrekt, piraten og hans nettside er i FBIs hender, nå også backupløsningen de hadde. Regner med TS snakker om en annen side på Tor
uffda, du er i en kinkig situasjon med tanke på at politiet nå vil få enda en pakke med narkotika som er adressert til deg, du kan jo prøve deg på en frekkis som er nevnt over her og si at siden selgeren ikke fikk noen bekreftelse på mottakelse så sender de på nytt, men politiet er vant til å høre skrøner vil jeg gå utifra så de har nok metoder på å gjennomskue deg.

Jeg ville nok kontakta han politimannen du kanskje har fått som kontaktperson og vært helt ærlig, du purret på selger før politiet hadde pratet med deg. Du risikerer jo nå å få dobbel straff, og andre gang du gjør noe er betraktelig værre enn førstegang, bare så det er sagt.

Med tanke på at politiet sjekker ALL utlandspost til deg ville jeg absolutt ikke bare ventet å håpet på at pakken går gjennom, de busta deg jo for narkotika, så de vil naturligvis narko-sjekke alle pakkene dine.
Sist endret av Maea; 7. mars 2014 kl. 00:14.
surre's Avatar
Trådstarter
Ja får prøve å kontakte de.

Sitat av Ueland Vis innlegg
Korrekt, piraten og hans nettside er i FBIs hender, nå også backupløsningen de hadde. Regner med TS snakker om en annen side på Tor
Vis hele sitatet...
Silk Road 2.0 er jo oppe med mye av de samme folka.
Hadde en kompis som ventet 3 store forsendelser Clenbuterol, første kom gjennom og alt gikk bra, andre ble stoppet i tollen og karen ble innkalt til avhør osv. og det endte opp med forelegg, så når den 3. pakken pgså ble tatt i tollen ble det fengsel på stakkaren
surre's Avatar
Trådstarter
Shiit, snakk om lenge eller?
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Mener jeg leste her på freak er strafferabatten aldri kan være mer enn 5-10% (og mener at dette gjelder for fengselsstraff). Har også forstått det slik at bøter er helt umulig å forutsi.

Med andre ord: De lurte deg til å tilstå.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk mer enn 10 %. straffen min gikk fra 36 dagers fengsel, 24 mnd utsettelse og 8000 i bot til 18 dager betinget, 15 mnd utsettelse og 3000 i bot. Dette var da fyllekjøring og jeg var mindreårig, kan hende dette spiller inn.
Han fikk 1 år, mest fordi lovbruddet ble regnet som skjerpet fordi det var 2. gang, og at det ble regnet som mye mer enn til eget bruk. Ville anbefalt å gjøre som Maea sier, spørs litt på mengden og hva det er snakk om her men 2.gangs overtredelser er mye hardere straffet, spesielt på innførsel
Sitat av Uflaks Vis innlegg
Jeg fikk mer enn 10 %. straffen min gikk fra 36 dagers fengsel, 24 mnd utsettelse og 8000 i bot til 18 dager betinget, 15 mnd utsettelse og 3000 i bot. Dette var da fyllekjøring og jeg var mindreårig, kan hende dette spiller inn.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde lest lenger ned i tråden hadde du fått med deg at jeg tok feil.

Caperno kom med et veldig informativt svar.
Sitat av caperno Vis innlegg
Strafferabatten kan innebære en reduksjon av straffen med inntil en tredjedel, men normalt ligger nedsettelsen mellom 15% og 30%. Dette er imidlertid ikke gjeldende i saker som avgjøres ved forelegg, men også her kan man få en rabatt i form av at forelegget settes lavere enn normalnivået.
Vis hele sitatet...

Jeg tilsto fyllekjøring en gang i tiden. Fikk ubetinget dom, satt til 14 dagers betinget fengsel i denne perioden. Dette ble redusert fra 17 dager pga samarbeid. Jeg tjente fint lite på å samarbeide, for å si det sånn.
Kunne nektet meg ut av situasjonen, men var ung og dum på den tiden.
I det sekundet du tilsto dette lovbruddet, så dreit du hardt på draget. Du kunne sluppet unna ved å ikke erkjenne kjennskap til pakken, simple. Noen måneder senere ville du fått ett brev om henleggelse av saken. En bekjent av meg har fått pakker med relativt store mengder narko stoppet ved flere anledninger, og blitt henglagt hver eneste gang. Nekt, nekt og nekt! De hadde jo ingen beviser mot deg, dette virker veldig snålt i og med at du har bestilt fra Silk Road, da burde du jo ha kjennskap til hva man skal foreta seg hvis pakken din blir stoppet. Det er Norge vi bor i, landet med strengest toll kontroll. Forenklet forelegg kan du nå se langt etter, veit ikke hva du har bestilt og hvor mye, men hvis det kan anses som mer enn til eget bruk, må du nok sitte på cella, ja. Good luck chuck!
Jeg kan ikke fatte det. Hvorfor evner ikke folk å følge den enkleste, mest allment kjente grunnloven for interaksjon med politiet?? Hvorfor klarer ikke folk å bare nekte??

Du fortjener din straff. Ikke fordi jeg mener lovbruddet ditt er gale, men fordi du gjør noe så uendelig tåpelig som å tilstå. Du kunne likegodt bare ringt politiet selv og fortalt at pakken var på vei.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvorfor fatter ikke brødhuer som visse i tråden at man ikke forbedrer en kjip situasjon med å være nedlatende mot trådstarter, men kun virker enda mer tafatt.

Dog, selv om du har sagt ja (og skrevet under?), og pakke 2 har forlatt selger er det ting å gjøre :
- Kontakt advokat, legg frem det hele og gå for full frikjennelse (hvis ikke signert)
- Informer politiet om at du husker noe om at selgeren tilbydde 100% resend,
husk dette var dine første bitcoins, TORing, etc. etc.
- Altså, spill dum. Og finn en annen ting du sier å ha bestilt, noe i gråsonen, som Ibogaine, eller rett og slett at du ikke husker hverken hva du bestilte eller selgeren (mange prøver silkroad for første gang i fylla :-D)

Lykke til!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av mrLobster Vis innlegg
Hvorfor fatter ikke brødhuer som visse i tråden at man ikke forbedrer en kjip situasjon med å være nedlatende mot trådstarter, men kun virker enda mer tafatt.

Dog, selv om du har sagt ja (og skrevet under?), og pakke 2 har forlatt selger er det ting å gjøre :
- Kontakt advokat, legg frem det hele og gå for full frikjennelse (hvis ikke signert)
- Informer politiet om at du husker noe om at selgeren tilbydde 100% resend,
husk dette var dine første bitcoins, TORing, etc. etc.
- Altså, spill dum. Og finn en annen ting du sier å ha bestilt, noe i gråsonen, som Ibogaine, eller rett og slett at du ikke husker hverken hva du bestilte eller selgeren (mange prøver silkroad for første gang i fylla :-D)

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Fordi noen trenger og høre det, èn eller ti ganger. Hvorfor gå gjennom preventive tiltak for å ikke bli tatt for så å tilstå når du kunnet sluppet unna, glatt.

Og la oss være ærlig, idèen din suger, å lukke porten til stallen hjelper lite når hesten er ute.
▼ ... noen uker senere ... ▼
For en måned siden, kjøpte jeg min første pakke på Silk Road. Kjøpte 5 gram av Purple Kush.
Var veldig skeptisk og redd, men etter 2 og en halv uke kom den rett i postkassen pakket fint og pakket rundt med avispapir og vaccum pakket i 2 mylar bagger.

Når jeg gikk tom, skulle jeg prøve å kjøpe 9 gram av Purple Kush. Det har nå gått 3 uker, og fikk beskjed fra politiet om å ta en urinprøve igår. (Bruker å ta urinprøver hver måned)
Etter testen var ferdig, sa han "Bare bli med meg til kontoret du", så tenkte jeg "Faen, den ble sikkert positiv", men neida, noe ennda værre...
Jeg tror testen ble positiv, siden han sa "Va annser den som grei".
Han bladde fram masse papirer og sa til meg at tollen hadde stoppet en pakke med narkotika fra Nederland som det sto mitt navn og min adresse på.
DA fikk jeg hjertet i halsen! Det var grusomt. Jeg satt der kanskje i 5 minutter med en dårlig hjerterytme, tunge og dype hjertebanker og veldig sein puls.

Jeg nektet å sa den ikke var min, men han prøvde å "hjernevaske" meg for å få meg til å si sannheten, fordi lengre ut i samtalen spurte han meg "Så, hvor bestilte du pakningen?", men da sa jeg "Hva mener du? Jeg sa jo at jeg ikke har bestilt noen pakning?".
Han prøvde seg på den 2-3 ganger.
En annen ting og! De skal alltid prøve å være grei med deg på starten av, så sier de "Det er bare å fortelle det. Det blir mye værre hvis du lyver, og hvis du lyver så kommer vi til å søke igjennom hele nettverket for å finne ut hvem det er, så det er ingen vits i å prøve seg"
Han prøvde å få meg til å miste "trua" på å lyve meg vekk.
Han prøvde også "Du må ikke lyve, da mister jeg all respekten for deg, og da blir det ikke noe koselig i det heletatt."
DRIT I ALT HVA DE SIER! Alt er bare bullshit.

Jeg satt der i 20 minutter, å politimannen sa at han trodde på meg, fordi vi diskuterte at det kan være noen andre som har bestilt til min adresse som bruker den til et leveringspunkt.

Skrudde litt på hjernen til politimannen også, fordi jeg sa "Herregud da, om jeg hadde bestilt noe som helst narkotika på internett, så ville jeg ALDRI ha skrevet mitt navn og min adresse. Og jeg har aldri tenkt tanken på å kjøpe narkotika fordi jeg vet at tollen i Norge er god til å oppdage narkotika i pakker, og dessuten så vet jeg ikke hvor jeg får tak i marihuana på nett."

Tror at han fikk et lite inntrykk av at jeg snakket sant
Mickus: Politimannen ga deg en free pass, han er jo ikke dum heller, men valgte å være litt kompis mot deg. Om du bestiller og blir tatt igjen for andre gang - da skal jeg love deg det blir hakket verre når de kommer på døra, og det påfølgende avhøret blir kleint - det blir en test som jeg håper du er klar for - om du nå skulle finne på å bestille mer en gang i fremtiden. Bare lov meg, og alle andre her inne, aldri bestill fra Nederland igjen.

Canada, Nederland, India, Nepal o.l. land som er kjent for narkotika gjennom posten er virkelig sjansespill. Hjelper ikke på om landet er utenfor EU.

Vær klar over tidsrommet når pakken skal ankomme under normale forhold, og hvis det tar betraktelig lengre tid rydder man hus\leilighet\rom for alt av ulovlige ting man skulle ha. Dette gjelder også brukerutstyr og tilbehør, som de vil ta med seg og bruke mot deg i et evt avhør, men viktigst av alt er at man ikke har noe faktisk dop i huset når de kommer - noe håndfast de kan ta deg på mao.

Når det kommer til det at de setter opp egen postboks til deg gjennom tollen, så høres det litt rart ut, men slettes ikke umulig at man kan bli flagget. Mener jeg leste her på nFF at man kan kun bli flagget i opp til 3 måneder, om man i det hele tatt blir flagget.




Er spent på hvordan det gikk med "surre" her etter noen anbefalte han å tipse politiet om seg selv og sin pakke nr 2.... ikke noe jeg hadde gjort iallefall. Får håpe det ikke ble for ille dette.
Sitat av MICKUS100 Vis innlegg
Han prøvde å få meg til å miste "trua" på å lyve meg vekk.
Han prøvde også "Du må ikke lyve, da mister jeg all respekten for deg, og da blir det ikke noe koselig i det heletatt."
Vis hele sitatet...
Ja, for månedlige urinprøver er jo bare så ustyrtelig hyggelig i utgangspunktet

Veldig dumt at det ble slik for deg TS, jeg tror nok, at siden du har vist dem halve hånden din, er det bare til fordel å legge resten av kortene på bordet.

Så vet du hva du skal gjøre til evt. neste gang.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av MICKUS100 Vis innlegg
Skrudde litt på hjernen til politimannen også, fordi jeg sa "Herregud da, om jeg hadde bestilt noe som helst narkotika på internett, så ville jeg ALDRI ha skrevet mitt navn og min adresse. Og jeg har aldri tenkt tanken på å kjøpe narkotika fordi jeg vet at tollen i Norge er god til å oppdage narkotika i pakker, og dessuten så vet jeg ikke hvor jeg får tak i marihuana på nett."
Vis hele sitatet...
Ingen har sagt noe som helst om å kjøpe narkotika på nett som jeg fikk med meg. At det kommer i postkassen din er ikke synonymt med at det er bestilt på Internett. Med andre ord forsnakket du deg til en viss grad da du innrømte at du visste at det var bestilt fra Internett og ikke feks fra en kompis i utlandet. Om politimannen hadde tatt det opp tidligere er det dog greit, men jeg ser ikke hvordan han skulle vite det heller.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
snipsnip
Vis hele sitatet...
Enig, helt uvitende er tingen om du først skal nekte kjennskap.
Sist endret av random42099; 20. juni 2014 kl. 15:21.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Når det kommer til det at de setter opp egen postboks til deg gjennom tollen, så høres det litt rart ut, men slettes ikke umulig at man kan bli flagget. Mener jeg leste her på nFF at man kan kun bli flagget i opp til 3 måneder, om man i det hele tatt blir flagget.
Vis hele sitatet...
Når tollvesenet gjør et beslag, sender de melding til Posten om at all post fra utlandet skal sendes til nærmeste tollstasjon for sjekk i en standardperiode på 2 måneder, som kan bli forlenget. Postbudet som kjører den aktuelle ruta vet om disse stoppordrene og om de ser noe utenlandsk post til den aktuelle personen, blir det sendt til tollvesenet for sjekk.
Hva faen tenker dere på når dere bestiller dette på nettet?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Du kunne likegodt bare ringt politiet selv og fortalt at pakken var på vei.
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat dette han tenker å gjøre nå som pakke nr.2 er på veil xD Folk er så lite smarte xD Politiet elsker dumme kriminelle.
Sitat av Debet Vis innlegg
Hva faen tenker dere på når dere bestiller dette på nettet?
Vis hele sitatet...
Knark...
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Mickus: Politimannen ga deg en free pass, han er jo ikke dum heller, men valgte å være litt kompis mot deg. Om du bestiller og blir tatt igjen for andre gang - da skal jeg love deg det blir hakket verre når de kommer på døra, og det påfølgende avhøret blir kleint - det blir en test som jeg håper du er klar for - om du nå skulle finne på å bestille mer en gang i fremtiden. Bare lov meg, og alle andre her inne, aldri bestill fra Nederland igjen.

Canada, Nederland, India, Nepal o.l. land som er kjent for narkotika gjennom posten er virkelig sjansespill. Hjelper ikke på om landet er utenfor EU.

Vær klar over tidsrommet når pakken skal ankomme under normale forhold, og hvis det tar betraktelig lengre tid rydder man hus\leilighet\rom for alt av ulovlige ting man skulle ha. Dette gjelder også brukerutstyr og tilbehør, som de vil ta med seg og bruke mot deg i et evt avhør, men viktigst av alt er at man ikke har noe faktisk dop i huset når de kommer - noe håndfast de kan ta deg på mao.

Når det kommer til det at de setter opp egen postboks til deg gjennom tollen, så høres det litt rart ut, men slettes ikke umulig at man kan bli flagget. Mener jeg leste her på nFF at man kan kun bli flagget i opp til 3 måneder, om man i det hele tatt blir flagget.




Er spent på hvordan det gikk med "surre" her etter noen anbefalte han å tipse politiet om seg selv og sin pakke nr 2.... ikke noe jeg hadde gjort iallefall. Får håpe det ikke ble for ille dette.
Vis hele sitatet...
Vell, det funket i det minste!
Fikk høre 20-30 dager senere at saken ble henlagt
Har heller ikke hatt noen andre avhør i det siste heller.
http://isaacimprov.com/wp-content/uploads/2013/01/images1.jpeg

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Ingen har sagt noe som helst om å kjøpe narkotika på nett som jeg fikk med meg. At det kommer i postkassen din er ikke synonymt med at det er bestilt på Internett. Med andre ord forsnakket du deg til en viss grad da du innrømte at du visste at det var bestilt fra Internett og ikke feks fra en kompis i utlandet. Om politimannen hadde tatt det opp tidligere er det dog greit, men jeg ser ikke hvordan han skulle vite det heller.
Vis hele sitatet...
Om jeg hadde delt lydopptaket til deg, så hadde du nokk syntes at jeg hadde hørt uskyldig ut
Men ja, vi hadde snakket om internet, pakker og narkotika i kanskje 10-15 min før jeg sa at jeg aldri ville ha bestilt noe som helst narkotika på nett.
Men har aldri vært så nervøs i hele mitt liv.
Sist endret av MICKUS100; 14. juli 2014 kl. 02:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hvorfor bruker dere ikke bare norske vendorer på Silk Road?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvorfor bruker dere ikke bare norske vendorer på Silk Road?
Vis hele sitatet...
Har aldri bestilt men sist jeg sjekka solgte de norske kun dyre valium?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Har aldri bestilt men sist jeg sjekka solgte de norske kun dyre valium?
Vis hele sitatet...
Det stemmer at norske vendorer er dyrere enn utenlandske, men jeg betaler gladelig noen kroner ekstra for å slippe den nazi-tollen vi har her i landet.

Nå skal det sies at det finnes gode tilbud fra norske vendorer også, men de blir fort utsolgt.