Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 16986
Noen som har forutsetninger for å fortelle meg forskjellen på disse to mtp rus?
samme type rus, men xanor er mer potent. altså man trenger en del færre piller/mg (ca halvparten er min erfaring) på xanor for og oppnå samme effekt, husker første gangen jeg prøvde xanor så fikk jeg totalt blackout av 2 bikkjebein (4mg), var vel rivotril inn i bildet også men var ganske innspist på riv da. vil påstå at 2mg xanor er equipotent med en 1mg flunipam/rohypnol, mens xanor er kanskje mer angstdempende/hemningsløsende mens flunipam er mer fysisk avslappende.
Rivotril (klonazepam) er et langtidsvirkende benzo, med 18-50 timer halveringstid.
Xanor (alprazolam) er et korttidsvirkende benzo, med 10.7–15.8 timer halveringstid.

Dette fører til at Rivotril potensielt påvirker deg veldig mye lenger enn Xanor. Jeg kan ikke si noe om hvor potent de to er i forhold til hverandre da jeg ikke har erfaring nok med Xanor.
Begge to er veldig bra på rus. Jeg vil si at både X og Rivotril er nok de to benzoene som gir den mest intens men kortvarig rusen, ikke misforstå dem varer lenge, men ``God rusen`` forsvinner vesentlig fort. Xanor å Rivotril er knall gode begge to, men hadde hatt mange nok ville valgt Xanor, jeg syntes rusen er en smule bedre en rivotril.
Du må nesten prøve deg frem med dem og se hvilket preparat el kombinasjon du liker best

Men man kan absolutt mye lettere bli "pillegal" , påvirket av for mye Xanor så pass deg litt for dem )
Sitat av Canna-B-GooD Vis innlegg
Du må nesten prøve deg frem med dem og se hvilket preparat el kombinasjon du liker best

Men man kan absolutt mye lettere bli "pillegal" , påvirket av for mye Xanor så pass deg litt for dem )
Vis hele sitatet...
Hehehe, va søtt! Ser meg selv med to glass av hver og legger opp div. komboer i vinduskarmen som skal forsøkes utover helgen. Nah.

Mine dager som Xanix er over, Rivotril har jeg kun brukt til vasking av heimen (opplevde dem som bedre å "snu" med kaffe for å lette på r***, muligens kun psykisk)

Spurte grunnet bytte av de to. Jeg mente at Rivo var like ettertraktet som Xanor men ser jo at de fleste mener bikkjebeina slår Rivo. Æsj, jeg hater å ta feil om sånt!

Hjertelig tusen takk for innspill!
Sitat av Marisa Vis innlegg
Mine dager som Xanix er over, Rivotril har jeg kun brukt til vasking av heimen (opplevde dem som bedre å "snu" med kaffe for å lette på r***, muligens kun psykisk)
Vis hele sitatet...
Bra det ikke er bare er meg som får fram vaskebøtta på benzorus.

Mtp. på rus så syns jeg Xanor er mer søvndyssende enn Rivotril. Bruker en 2mg Xanor en gang i blant for å sove på, men liker ikke helt rusen, da foretrekker jeg Rivotril.
Rusen slår hardere på xanor, er bedre i en liten stund men så blir rivotril å foretrekke. Også flink til å vaske, pusse tennene og lage mat på benzo blir mye gris avogtil da, spiste engang en økonomipakke(halvmetern) med knekkebrød dagen derpå av x antall riv. fordi det ikke var noe aent å spise, så helt jævlig ut på gulvet etterpå da hehe
▼ ... over en uke senere ... ▼
Xanor: kraftig angstdempende effekt. Søvndysende. Kortvarig, men funker ganske fort.
Rivotril: Mindre angstdempende, medium søvndysende, men har en en fin muskelavslappende effekt i forhold til xanor. Rivotril funker 2-3 ganger lengre enn xanor, og bruker litt mer tid på oppnå ønsket effekt.
Mener ikke å peke med moralfingeren her nå men så kan man legge til at man også blir notorisk kriminell og på grensen til helt lobotomert med tanke på ferdigheter innen empati og sympati om man spiser nok av de aller fleste benzoer.
Dårligere korttidshukommelse og hukommelse på Rivotril kontra Xanor.
Sist endret av Apedop; 9. oktober 2012 kl. 16:54.
Tror de fleste ville slitt med å skille rivotril og xanor ved en blindprøve. Ved rangering av benzoer ender de opp som like potent (0,5mg rivotril/xanor = 10mg valium), dog dette er et mål på farmakologisk effekt hvilket ikke nødvendigvis er direkte proporsjonalt med ruseffekt.

Selv opplever jeg xanor som noe mer søvndyssende og enda litt mer "apedop". Den lave halveringstiden er forøvrog en tungtveiende fordel i xanor's favør imo.
Sist endret av Tøffetom; 9. oktober 2012 kl. 17:21.
En dag jeg hadde røyka noe dankass weed og fikk telefon om at farmor var på vei for å hente meg, jeg skulle i familieselskap, kicka meganoia inn, tenkte at det var lurt å hive i seg 2mg xanor og ta seg en dusj før jeg ble henta. (Dette er flere år siden og jeg hadde 0 erfaring med piller)

Endte med at jeg nesten måtte ha hjelp ned trappa og inn i bilen, det var først da jeg satt meg inn i bilen jeg innså hvor fucked up jeg var, dette er ca 15-20 min etter jeg tok dosen. Jeg klarte å snøvle noen ord og si at jeg var utslitt og trøtt med den jævligste narkisstemmen.. hadde nemlig verken noia eller høy puls lenger. Jeg var uerfaren, fjern som ei spekeskinke og rusa på benzoverstingen, tror ikke det at jeg dusja i 60* varmt vann rett etter jeg tok xanor'n hjalp noe heller, ble rett å slett rusa som faen...

Når jeg noen mndr senere prøvde rivotril for første gang (6mg) før jeg skulle ta bussen til en veninne, ble jeg fortalt at 6mg tilsvarte ca et bikkjebein. Satt å kjente etter, men jeg kjente ingenting... Noen minutter gikk og jeg glemte rett å slett hele greia ut. (Ikke særlig normalt..)
Plutselig føler jeg meg litt merkelig, nesten litt fjern på en måte. Jeg snur hodet seint mot vinduet og ser ut, plutselig kjenner jeg effekten skylle over meg, jeg begynte nesten å le for dette var jo dritdigg. Jeg ser nå at det har gått 1 time siden jeg satt meg på bussen, føltes mer som 10-15 minutt.. Helt gele i bena men klarte å gå uten problemer, hilste fint til sjåføren og gikk av i ingemannsland..


Vil bare si at de aller fleste som har prøvd slike medisiner vil merke forskjellen på 2mg xanor og 2mg rivotril..
Er enig i at xanor er noe mer ape ved så lav dose, men går du opp i dose på rivotril (2mg er ingenting..) er rivotril desidert mest apekatt, de skulle aldri lagt dem med så god smak... Xanor smaker beiskt og jævlig, riv er bedre enn SNOP i forhold.. Og opplever at når jeg takler den første dosen av xanor gjør det meg ingenting å dobble, blir ikke noe mer ape av den grunn. Men med rivotril ; 2 under tunga og enda flere i lomma Merker at du blir "loose" av xanor, men på rivotril merker du ikke at du er stuka før du har totalt mistet balansen og ikke klarer å sitte på huk f.eks.. er mer konsentrert på xanor enn rivotril og som "apedop" sier så får du MYE dårligere korttidshukommelse og hukommelse generelt av rivotril. (Mest pga den lange halveringstiden)

Det siste der ble jævlig rotete, men håper de fleste klarer å lese det.
Sist endret av monoxide; 9. oktober 2012 kl. 19:01.
▼ ... over et år senere ... ▼
Låner denne litt jeg: Smaker rivotril 2mg fra roche som mint? Altså er den kjølig og menthol aktig?
Sitat av Patricia Vis innlegg
Låner denne litt jeg: Smaker rivotril 2mg fra roche som mint? Altså er den kjølig og menthol aktig?
Vis hele sitatet...
Det stemmer det ja!
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Det stemmer det ja!
Vis hele sitatet...
De er best, eller hva tenker dere?
Sitat av Patricia Vis innlegg
De er best, eller hva tenker dere?
Vis hele sitatet...
Helt klart, men smak og behag!
Rivotril all the way. Kan spise et par tre stykker før fylla, og våkne opp uten fylleangst da de fortsatt virker
▼ ... over en uke senere ... ▼
Min første erfaring med rivo var en tragisk opplevelse... jeg å noen kompiser hadde kjøpt noe billig vodka av noen noen lokale polakker.
Kvelden gikk og vi drakk å røyka oss kanskje bort, etter en stund ringte vi en kar for å ordne noe for hangoveren dagen derpå siden vi var tom for røykings, fyren sier at han har noen gode piller, så vi slo til å kjøpte 50stk 2mg Roche.
Drita som jeg var slo det meg at jeg ville teste disse pillene asap, tok først 2mg, merket ingenting, ble oppgitt å sur så jeg slukte 7stk 2mg i løpet av den neste timen. Dessverre kan jeg ikke gå inn på flere detaljer fra den kvelden, våkna opp neste dag på sykehuset uten lommebok eller telefon.
Jeg følte meg helt frisk å rask der og da, men jeg fikk en telefon fra politiet angående en kjøretur jeg hadde tatt kanonrusa, motsatt meg arrest, sluknet i politibilen for å så blitt rusha til sykehuset pga ekstremt lav/svak puls og bevisstløshet. Uttrykket ung og dum kunne vel ikke vært mer presist ^^

Jeg lærte leksa mi i ung alder, 16 (the hard way).
Anbefaler uerfarne til å lese seg opp på nett (erowid, drugs-forum og bluelight har mye god informasjon om de fleste droger) angående stoff de vil prøve/er interessert i, ikke gjør som meg å ta ting man ikke har peiling på i fylla

Ellers vil jeg si meg enig i forskjellen mellom rivo og xanor som folk allerede har kommet med. Min favoritt benzo forblir rivotril nå som jeg har lært å behandle de med respekt.

Huff så dårlig skrevet... håper dere forstår noe av det.
Sist endret av Carnifex; 30. april 2014 kl. 04:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.