Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4212
Stikker til Amsterdam om en måneds tid og har en del spørsmål knyttet til det, som jeg håpet noen rutinerte "amster turister" kunne svart på

Jeg skal være der i 3 dager, jeg skal bo billig, jeg skal feste ordentlig i to dager (ecstacy etc), jeg skal slappe av en dag og røyke masse weed, også skal jeg kanksje kjøpe meg et ligg.

-hvor mye penger trenger jeg?
-Er det noen spesielle steder i amster jeg bør oppleve som er knyttet opp mot røyking av weed?
-hvor mye koster det å spise og drikke alkohol i amsterdam?
-hvor mye koster det å bo der i 3 dager? (billigst mulig)
-hvor mye må jeg ut med for et ligg på red light district?

Tar imot alt av historier, info og forslag med et stort smil. Takk!
- Det billigste hostellet jeg har vært på kostet 10 euro/natten. Det var skikkelig shitty, men mer enn bra nok hvis du ikke har tenkt å gjøre mer enn å sove der. Det er sånne små hostell over alt i Amster så det skal ikke være noe problem for deg å finne, eller google deg fram til.

- Pris på mat varierer jo veldig. MacDonalds er billig hvor du kan få en big mac til rundt 2 euro.

- Weed er alle steder. Hvis du ikke er en sånn hardcore hippie som kan kjenne igjen strains på smak og lukt er de fleste coffee shops ganske like med tanke på utvalg. Her er det mange som har sine preferanser på hvor de liker best å sitte da, men jeg har alltid bare kjøpt meg en ferdig joint og gått rundt og chillet, de gangene jeg har reist alene altså.

- Et ligg i red light koster 50 euro for 15 min.

- Ecstacy på utesteder og nattklubber pleier å bli solgt for rundt 20 euro/pillen.
Trådstarter
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
- Det billigste hostellet jeg har vært på kostet 10 euro/natten. Det var skikkelig shitty, men mer enn bra nok hvis du ikke har tenkt å gjøre mer enn å sove der. Det er sånne små hostell over alt i Amster så det skal ikke være noe problem for deg å finne, eller google deg fram til.

- Pris på mat varierer jo veldig. MacDonalds er billig hvor du kan få en big mac til rundt 2 euro.

- Weed er alle steder. Hvis du ikke er en sånn hardcore hippie som kan kjenne igjen strains på smak og lukt er de fleste coffee shops ganske like med tanke på utvalg. Her er det mange som har sine preferanser på hvor de liker best å sitte da, men jeg har alltid bare kjøpt meg en ferdig joint og gått rundt og chillet, de gangene jeg har reist alene altså.

- Et ligg i red light koster 50 euro for 15 min.

- Ecstacy på utesteder og nattklubber pleier å bli solgt for rundt 20 euro/pillen.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha! hjalp mye.

Sitat av Jagaren Vis innlegg
Takk skal du ha! hjalp mye.
Vis hele sitatet...
hva er den generelle prisen på weed der forresten? eksempel en joint, eller et gram?
Sist endret av Jagaren; 17. april 2015 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jagaren Vis innlegg
Takk skal du ha! hjalp mye.



hva er den generelle prisen på weed der forresten? eksempel en joint, eller et gram?
Vis hele sitatet...
Var der nå i februar. Ett gram koster alt fra 6 euro til ca 20 euro for weed. Kan trygt anbefale Easy Times coffeeshop.. Hyggelig eier, rolig stemning og musikk + gratis " utleie " av vaporizer.. God tur!

Edit: vanlig pris for god weed er ca 8-10 euro.
Sist endret av i7cpuftw; 17. april 2015 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mye rart du kan få fra gatedealerne som turist, anbefaler å kjøpe en testkit, koster fuck all og fåes på alle headshops!
Kos deg!
De testene er vell heller ikke 100% sikker akkurat? Kan være utblanda med mye vås, men så lenge det er litt av det aktuelle stoffet i pillen/pulveret så slår testen ut på at det er rent & fint stoff

Har de kje ei ordning i Amster/Nederland der man kan levere inn droger til en lab for en veldig billig penge?
For at de så tester renheten & hva som evt sku være i det du har kjøpt.
Hvis jeg sku gjort noe annet enn å røyke så ville jeg deff gått for det..
Ikke verdt satse liv og helse for at en gatedealer/full kar på ett utested har solgt deg no livsfarlige saker
Sist endret av Hightime; 18. april 2015 kl. 01:36.
Sitat av Hightime Vis innlegg
De testene er vell heller ikke 100% sikker akkurat? Kan være utblanda med mye vås, men så lenge det er litt av det aktuelle stoffet i pillen/pulveret så slår testen ut på at det er rent & fint stoff

Har de kje ei ordning i Amster/Nederland der man kan levere inn droger til en lab for en veldig billig penge?
For at de så tester renheten & hva som evt sku være i det du har kjøpt.
Hvis jeg sku gjort noe annet enn å røyke så ville jeg deff gått for det..
Ikke verdt satse liv og helse for at en gatedealer/full kar på ett utested har solgt deg no livsfarlige saker
Vis hele sitatet...
Han kan jo kjøpe flere typer testkit for diverse droger han ikke vil ha i seg, som f.eks PMA, BK-MDMA, mCPP osv.
Vist du både bruker testkit og litt sunn fornuft når du handler så vil jeg påstå at man kan være rimelig trygg på hva man kjøper.
Hold deg dog unna dealerene på gata, og generelt afrikanere som prøver å selge deg noe som helst.
Trådstarter
Hvor kan jeg få få tak i ecstacy, cola osv utenom å kjøpe fra "shady" dealere? finnes det f.eks en slags coffe shop som selger sterkere stoffer?
Sitat av Jagaren Vis innlegg
Hvor kan jeg få få tak i ecstacy, cola osv utenom å kjøpe fra "shady" dealere? finnes det f.eks en slags coffe shop som selger sterkere stoffer?
Vis hele sitatet...
Nei, sterkere stoffer er ulovlig og selges kun av "shady" dealere. Det finnes riktignok smartshops som selger kokain og ecstacy-eterligninger mm, men dette er bare dritt etter egen erfaring. Overprisa koffein virka det som.

Opplevde en gang at noen jeg var med skulle kjøpe cola av en gatedealer, og da ble de stoppet av sivil rett etterpå, så pass på.
Sitat av Jagaren Vis innlegg
Hvor kan jeg få få tak i ecstacy, cola osv utenom å kjøpe fra "shady" dealere? finnes det f.eks en slags coffe shop som selger sterkere stoffer?
Vis hele sitatet...
Sjekk ut diverse klubber i Amsterdam(f.eks Trouw).
Burde ikke være noe problem å få tak i ecstacy eller cola der
Legalize it <3
12 1
Sitat av Jagaren Vis innlegg
Stikker til Amsterdam om en måneds tid og har en del spørsmål knyttet til det, som jeg håpet noen rutinerte "amster turister" kunne svart på

Jeg skal være der i 3 dager, jeg skal bo billig, jeg skal feste ordentlig i to dager (ecstacy etc), jeg skal slappe av en dag og røyke masse weed, også skal jeg kanksje kjøpe meg et ligg.

-hvor mye penger trenger jeg?
-Er det noen spesielle steder i amster jeg bør oppleve som er knyttet opp mot røyking av weed?
-hvor mye koster det å spise og drikke alkohol i amsterdam?
-hvor mye koster det å bo der i 3 dager? (billigst mulig)
-hvor mye må jeg ut med for et ligg på red light district?

Tar imot alt av historier, info og forslag med et stort smil. Takk!
Vis hele sitatet...

Når eg var i Amsterdam i Mars med 2 venner så hadde vi det kjempegøy.

i red light district er det mange strippe klubbar. Vi var på 1 til klokka 03:00 før 2 av oss besteme oss for å kjøpe oss horer.

Horene der nede tar:
50 euro for Blowjob og suging
+50 euro til for full pakke

Tips; ikkje kjøp dop av folk som selger på gata, såg skilt i heile Amsterdam som advarte mot det, og at 3 turistar hadde nylig død pga det.

Reis heller på coffee shop og sitt der og kos deg, men det går ann og kjøpe syntetisk dop på sånne turist butikkar. Dei selger litt forskjellig av sånt der, i tilleg til alt du kunne tenke deg av røykeutstyr.

alkahol og sånt er ganske så billig der nede, den ølen eg kjøpte kosta ikkje meir enn 2,69 euro. Var rundt 19-20 kr då

du kan og google tripadvisor.uk apartments

Der finner du masse leiligheiter til forskjellige priser som du kan leige når du er der nede.

Vi betalte 15.000 for leiligheiten vår (men vi var ikkje ute etter den billigaste)

Men det blir jo billigare om man reiser fleire ilag, så vart kun 5000 pr av oss å betale for leiligheiten.
Sist endret av Silentdeath22; 18. april 2015 kl. 14:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trouw er stengt. Og det som nevnt er det advarsler overalt om at heroin selges som kokain. Har også hørt at den beste måten å få tak i MDMA osv er av nederlendere på utesteder. Tenker da at utesteder tilsvarende Trouw er de beste stedene. Jeg vet hvertfall at det er et utested rett til høyre for Escape som visstnok skulle være bra for elektronisk musikk (les: type ikke-kommersielt). Vi var en guttegjeng som ville inn, men det var en quiz i døren om artistene osv, og siden ingen av oss har peiling på techno ble vi nektet (kanskje også fordi vi var bare gutter..).

http://www.theamsterdamdiaries.net/ gir deg litt innblikk i Red Light. Ser at siden er nede, men du kan nok få tak i den på waybackmachine. Slik jeg forstår det er det 50 euro for suck and fuck. Ca 15-20 min som begynner å tikke med en gang du går inn døren, rask bj, og så kan du ha sex i én posisjon der du ikke kan se på ansiktet hennes en gang. Du får bedre service hvis du slenger på 20-50 euro ekstra. (Aldri testet selv).

Hostel finner du på hostels.com, jeg pleier å booke for 10 euro med litt planlegging. Hvis du er dritfjern og bruker penger i hytt og pine kan det gå ganske raskt. Men for nordmenn er det uansett billig, type 5 euro for kebab og 10-15 euro for litt bedre mat.

Hvis jeg kan kapre tråden bittelitt, så hadde jeg tenkt å høre om noen skal feire 4/20 i Amsterdam. Jeg skal på 420 party/konsert med bl.a. Cella Dwellas på en coffeeshop, anbefales! Si fra hvis noen andre freaks er i Amsterdam på mandag! :-)