Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 645
Andre enn meg som lenge i etterkant har innsett at man egentlig misliker at Enix slo seg sammen med Squaresoft?

Der og da, når jeg først hørte om det, tenkte jeg "WOW! DØDSFETT!! Se for deg det; Final Fantasy VII sammen med Soul Blazer/Illusion of Gaia/Terranigma/Sky Blazer/Actraiser!! De må jo lage tidenes HEFTIGSTE spill sammen!".

Men... Så tragisk som det er... I min ærlige mening... Det mest EPISKE de har lagd sammen var "Kingdom Hearts". Og ikke misforstå! KH var EPISK, elsker det spillet! Men jeg savner den gode gamle essensen før fusjonen...

Får meg til å tenke på hva som KUNNE ha vært, dersom firmaene ikke slo seg sammen? Har dere noen tanker rundt dette?
Er enig i at ''Kingdom Hearts'' er det beste de har laget etter sammenslåingen. Er utrolig trist å se to FØR kompetente spillskapere spy ut spill som Final Fantasy 13 & 14. Enda verre er det at de skylder på ikke-japanske kunder for at spillene deres selger dårlig, istedet for å lage gode spill. Virker som de fokuserer mer på glitrende, kolossale reklamer til spillserier som ikke trenger det, enn faktisk å lage noe verdt å kjøpe.
De har bare lagd crap etter de slo seg sammen.
KaKistoZ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bullettreatment Vis innlegg
Er enig i at ''Kingdom Hearts'' er det beste de har laget etter sammenslåingen. Er utrolig trist å se to FØR kompetente spillskapere spy ut spill som Final Fantasy 13 & 14. Enda verre er det at de skylder på ikke-japanske kunder for at spillene deres selger dårlig, istedet for å lage gode spill. Virker som de fokuserer mer på glitrende, kolossale reklamer til spillserier som ikke trenger det, enn faktisk å lage noe verdt å kjøpe.
Vis hele sitatet...
Jeg har et VELDIG bra eksempel på spill FØR sammenslåingen og spill ETTER: Valkyrie Profile var et FANTASTISK bra spill til Playstation 1, lagd av Enix. Valkyrie Profile 2 var et langt mindre sjarmerende spill til Playstation 2, lagd av Square Enix. Valkyrie Profile til Nintendo DS, også lagd av Square Enix... Huff... trist...

Får meg til å tenke: Hvis Enix stod alene og lagde Act Raiser 3 eller remake av 1'ern... Hvor episk hadde vel ikke det vært?? Eller min alltime favorite, Soul Blazer, se for deg en 2'er?? Terranigma 2?? Nei, istedenfor har Squaresoft og Enix blitt pengegjerrige og tapper melkekuene sine fremfor å lage bra spill...
Sist endret av KaKistoZ; 27. august 2013 kl. 13:41.