Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1236
Hei!

Vi er en gjeng på åtte personer som har så godt som bestilt tur til Sousse i Tunisia i juli. Stedet vi skal til ligger ca 2 timer(?) unna hovedstaden Tunis, hvor de værste opptøyene er.

Så til spørsmålet: Er det noen som har noen formening om det er forsvalig å dra på ferie dit sent i juli mtp. sikkerhet, politisk situasjon osv? Noen som fraråder? Vi er veldig i tvil på om vi skal avbestille eller ei.
Hadde nå ventet litt med å bestille hvertfall, og se an videre. hadde ikke vært så hyggelig å lese om 8 normenn som døde i opptøyer i Tunisia.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Hadde nå ventet litt med å bestille hvertfall, og se an videre. hadde ikke vært så hyggelig å lese om 8 normenn som døde i opptøyer i Tunisia.
Vis hele sitatet...
Da hadde vi i det minste visst hvem de hadde vært!
Ikke tale om... Snakket med en bekjent som prøver å komme seg bort derifra. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ta med med 7 nordmenn til Tunisia i disse tider.
Disippel
Jurgen1337's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Jeg har lest på UD sine sider, men dette er vel ment for øyeblikket? Greia er jo at vi drar jo ikke før om et halvt år. Det som bekymrer meg er et presidentvalg, og dets politiske uroligheter som følger med.
Vel... Jeg synes jo du burde se det an en måneds tid. Om det blir borgerkrig og styr er det jo selvsagt bare å avlyse. Om det roer seg i løpet av en måned vil jeg si det ikke er noe farligere å reise dit enn til de fleste andre land i Afrika.
Prøv å følg med litt på sidene til UD de neste ukene, så kommer det nok ganske sikkert noe.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Det er nettopp fordi det der gjelder for øyeblikket dere bør vente med å bestille. Vi ser like lite fram i tida som UD, og kun tiden vil vise når ting roer seg i Tunisia.
offtopic: Morsomt å se når jeg var i Tunisia (Sousse) i sommer, var at mange bygg hadde bilde av presidenten hengende på. Snakk om humørsvingninger...

Ontopic: Som sagt av de andre, se det an. Jeg vil ikke tro det blir noe problem, siden (etter det jeg har lest iallefall) de fleste opptøyene og slikt foregår i hovedstaden.

Dersom det ble noen skriveleifs er det fordi jeg fryser.
Sist endret av sh0rtie; 17. januar 2011 kl. 18:02.
Om prisene er rett nå for tiden, så ville jeg i allefall lagt inn bestilling og hatt forsikring på bestillingen slik at man kan avbestille uten unødvendige ekstra kostnadder.

Bedre det, enn å bruke flere tusen ekstra senere på billetter om det skulle bli ekstremt mye bedre der =)
Disippel
Jurgen1337's Avatar
Trådstarter
Mange gode svar her. Avbestillingsforsikring har vi, men vi velger nå å avbestille, for så å finne et annet alternativ. Det er 10 ganger bedre å bruke pengene på et 100% sikkert alternativ kontra det å kanskje dra et sted og at vi kanskje må bestille ny reise og alt det maset det medfører.