Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1347
jeg leste på en side at det skulle være lett og cracke trådløse nettverk og bruke av båndbredden. stod at det tok ca. 5min å cracke et nettverk med 64bits kryptering.
Vi har et cisco basert aronet her på jobben og jeg lurte på om noen her har eller vet om noen tutorial eller noe om hvordan man gjør det.
hadde vært kult å prøve
hvis det er på jobben, hvorfor skal du cracke nettverket da?
dj1nn's Avatar
Trådstarter
har lyst og se hvor sikkert det er og om det stemmer at det er så lett
Finn deg snort, installer og test..

edit, det er altså et program..
Hvis du først sitter på et slikt netverk så har du vel hele båndbredden delt sammen med de andre på nettet..

Men det er sikkert enkelt å cracke ja hvis du ikke får hele.. men nettverksoppratøren merker det nok og kanskje du blir utestengt fra nettet...
Tror nye cisco routere har Quality of Service støtte.. Da går det ant og hax0re routern til og tro at dine pakker har høyere prioritet enn andre og får derfor mer båndbredde enn andre..

Scha
dj1nn's Avatar
Trådstarter
tøffe saker dere plz ge meg sider eller no hvor det står hvordan man gjør....tror ikke administratorn har noe imot at jeg prøver
▼ ... noen uker senere ... ▼
Wireless nettverk har en latterlig sikkerhet da. Selv LEAP som kommer Cisco har jo issues. Vel, en god start må jo være å bruke airsnort da. Tiden det tar å knekke wepnøkkelen, er først og fremst avhengig av antall bits, og deretter implementasjonen i selve AP'en.
Når jeg sier knekke wepnøkkelen, mener jeg uten bruteforce attack. For bruteforce attack, trenger man bare 2 pakker fra et nettverk.
Men det finnes jo flere måter få tak i nøkkelen på da. Du har f.ex. Reverse Bits attack og known-plain-text-attack. Begge disse metodene kan utføres utenfor nettverket, avhengig av AP'en. Pr. i dag har Cisco høyest sikkerhet.
Kjører selv wireless hjemme, til tross for at det er lav sikkerhet.
Men er du kreativ kan du faktisk sette opp et nett med rimelig høy sikkerhet