Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2626
Det ser ut til at BitchXs FTPserver har lidd samme skjebne som irssis server gjorde tidligere i år.

Dette gjelder bare filer som er lastet ned fra ftp.bitchx.org.

A few hours ago (1 AM US/Eastern time, July 1) we downloaded ircii-pana-1.0c19.tar.gz from ftp.bitchx.com (216.165.191.5) and reviewed the configure script before running it. It has essentially the same configure backdoor as fragroute-1.2.tar.gz[1] -- a TCP connection is made outbound, with a shell bound to it (a reverse telnet). This appears to retry/respawn once per hour. The 1.0c19 tarball at ftp.irc.org (which mirrors bitchx.com) did not appear to be trojaned when we pulled from there about an hour later.
Vis hele sitatet...
Man antar at serveren er rootet, og folk bes om å være svært skeptisk til alle filer som er lastet ned fra ftp.bitchx.org.

Les mer.
jaja, stakkars ircii.. men jeg bruker xchat så jeg er på den "trygge" siden
Trådstarter
79 2
Stakkars ircII vil jeg nå ikke si. Både i BitchX- og irssi-trojaneren er det i configure skriptet, og ikke i selve binarien, at den blir aktivert.

irssi bygger da heller ikke på ircII.. bare så det er sagt. :-)