Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3218
Ikkesånøye
10 0
Jeg er frisørlærling og har nå vært på 4 steder. Ikke for jeg har gjort noe galt men var først lærling i Molde så flytta jeg til Brumunddal. Jeg jobbet en stund på Lillehammer så ble utrolig mye pendling som var dyrt og slitsomt. Men så ble jeg flytta over til Hamar pga vi var for mange på Lillehammer. På Hamar hatet sjefen meg uten grunn og forskjell behandlet meg fra den andre lærlingen. Jeg ble personlig angrepet av henne og hun diskuterte private ting om meg med kunder og prøve å overbevise folk om att jeg gjemte hasj på jobben. Som er seriøst det verste jeg har hørt. Hun påsto politiet hadde tatt meg. I tillegg ble hun gravid så vi lærlingene stod i 3 mnd alene. Så ble stedet lagt ned og jeg ble flytta på Nikita på CC. Der ble ting litt bedre men plutselig var vi bare 3 ansatte. Sjefen, meg og en annen lærling. Sjefen ble sykmeldt og igjen ble vi mye alene. Jeg jobber ALLTID lørdager og nesten alltid sent. En "tidligvakt" er ikke ferdig før 18:00. En seinvakt er til 21:00. Og på toppen av alt så skal sjefen nå slutte og jeg har bare 3 mnd igjen av lærlingtiden, men jeg har jo egt så mangel på opplæring. Har blitt rett å slett misbrukt som lærling og jeg er utslitt og lei, men vil fullføre for fagbrevet. Men i kontrakten står det om jeg slutter nå kan de holde meg her i 2 mnd til. Da vet jeg att jeg blir satt i utrolig mye arbeid for de får aldri inn flere ansatte. Så er helt på villspor å vet ikke hva jeg skal gjøre. Har fått både angst og søvnproblemer av jobben. Noen tips?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Få tak i opplæringskontoret og avtal et møte med de, så skal du se at dere kommer til en løsning.
Selv om det har vært vanskelig så er det "bare" 3 mnd igjen før du er fagarbeider